تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

نفتکش ایرانی از چنگ دوازده فروند قایق تندرو دزدان دریایی نجات یافت

  • کد خبر : 12553
  • 18 دی 1392 - 18:59
نفتکش ایرانی از چنگ دوازده فروند قایق تندرو دزدان دریایی نجات یافت

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.

 

 

خبرگزاری فارس: نفتکش ایرانی از چنگ دوازده فروند قایق تندرو دزدان دریایی نجات یافت

 

به گزارش خبرگزاری کمال مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: صبح امروز ۱۲ فروند قایق تندرو دزدان دریایی به کشتی نفتکش ایران هجوم می آورند که با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ناوگروهها و تیم اسکورت، فقط خنثی کردن حملات دزدان دریایی بوده و در پی انهدام قایقهای آنها نیستند در خصوص صدمات احتمالی اظهار داشت: در این درگیری تیم اسکورت به سمت دزدان دریایی تیراندازی کردند و مانع نزدیک شدن و تسخیر نفتکش شده اند.

تیم اسکورت و عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن حضور مستمر در خلیج عدن به کرات با دزدان دریایی درگیری مستقیم داشته و در هیچ کدام از این درگیری ها اجازه کوچکترین تعرضی به دزدان دریایی نداده اند.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز، ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس، زیردریایی سنگین یونس و یک فروند بالگرد ۲۱۲ پس از حضور در بندر بمبئی هند و بندر کلمبو کشور سریلانکا مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بنادر شمال اقیانوس هند ادامه می دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x