تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

با “دیالیز” و “پیوند کلیه” خداحافظی کنید

  • کد خبر : 12358
  • 18 دی 1392 - 10:59
با “دیالیز” و “پیوند کلیه” خداحافظی کنید

دبیر علمی کنگره سلول درمانی در بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار گفت: امروزه ما می‌توانیم بگوییم که درمان با سلول‌های بنیادی موثر‌ترین درمان برای بیماران کلیوی است، به کارگیری این سلول‌ها باعث می‌شود که دیالیز یا پیوند کلیه در آینده‌ای نزدیک تنها انتخاب نباشد.

به گزارش کمال مهر ؛ دکتر فرید دادخواه دبیر علمی و مدیر گروه بخش “سلولهای بنیادی” در بیماری‌های کلیه پژوهشگاه رویان گفت: بعضی سلول‌های بنیادی همراه با سلول‌های ایمنی می‌توانند به منظور فعال کردن توانایی خود ترمیمی و کنترل سلول‌های بیمار و فعال کردن سلول به داخل بدن تزریق شوند.
وی گفت: سلول‌های بنیادی می توانند جایگزین سلول‌های مرده و بافت‌های کلیوی شده و ترمیم سلول‌ها را فعال کند و به ترمیم آسیب‌های کلیوی کمک و”کلیه” را بازسازی کنند.
وی افزود: بیماری‌های مزمن کلیه به میزان ۶ تا ۸ درصد در سال در سراسر دنیا در حال افزایش است امید است که درمان و سلول‌های بنیادی روش دیگر درمان علاوه بر پیوند و “دیالیز” در اختیار بیمار قرار دهد.
وی در پایان افزود: درمان با سلول‌های بنیادی روشی است بی‌خطر بدون بخیه و این اقدام در بالغین و با بی‌حسی موضعی و کودکان با بیهوشی کوتاه و در عرض ۵ دقیقه صورت می‌گیرد و به کار گیری این سلول‌ها باعث می‌شود دیالیز و یا پیوند کلیه در آینده‌ای نزدیک تنها انتخاب نباشد.
باشگاه خبرنگاران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x