تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

اجسادی که خودبه‌خود مومیایی شدند!

  • کد خبر : 12404
  • 18 دی 1392 - 11:59
اجسادی که خودبه‌خود مومیایی شدند!

قبرستان شهر “سن برنانردو” محلی است که مرده ها در تابوت خودشان به مومیایی تبدیل می شوند و تا به حال دانشمندان را در کمایی خاص فرو برده است.

کمال مهر: مصریان باستان روزها تلاش می کردند و با استفاده از برخی مواد خاص مردگان خود را مومیایی می کردند تا این روزها به جاذبه گردشگری تبدیل شوند. طی کردن روند سخت مصری در حالی رخ داده است که یک قبرستان عجیب در روستای کوچکی در کلمبیا مرده ها را خود به خود مومیایی می کند.

قبرستان شهر “سن برنانردو” محلی است که مرده ها در تابوت خودشان به مومیایی تبدیل می شوند. برای اولین بار ۱۵ سال پیش یک قبرکن به این موضوع پی برد اما تا به امروز و با تمام تحقیقاتی که انجام شده است دلیل این موضوع مشخص نشده و سر به مهر باقی مانده است.

این مومیایی ها بدون کمترین تغییری باقی  مانده اند و تنها پوست آن ها کمی شل شده و چروکیده است. پیش از این دانشمندان توانسته بودند قبرستانی به همین شکل را در مکزیک یافت کنند که در آنجا به خاطر نوع خاک و البته گازی که در خاک بود اجساد سالم باقی می مانند ولی در این روستا هیچ چیز مشخص نیست.

روستاییان به چند دلیل مختلف اعتقاد دارند که یکی از آن ها خوردن آب پاک بسیار در این روستا است. همچنین برخی دیگر دو میوه عجیب و خاص را دلیلی برای بروز این حالت می دانند که در رژیم غذایی افراد شهر بسیار دیده شده است. مقامات کلمبیا تصمیم گرفته اند تا موزه ای مخصوص مومیایی های این قبرستان ساخته و جذب توریست کنند.

باشگاه خبرنگاران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x