تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جریمه ۳۰ هزار تومانی خودروهای فاقد زنجیر چرخ/ پلیس مانع حرکت اتوبوس‌های فاقد تأییدیه مدیر فنی

  • کد خبر : 12596
  • 18 دی 1392 - 19:48
جریمه ۳۰ هزار تومانی خودروهای فاقد زنجیر چرخ/ پلیس مانع حرکت اتوبوس‌های فاقد تأییدیه مدیر فنی

معاون عملیات پلیس راه کشور استفاده از تجهیزات ایمنی زمستانی از سوی رانندگان را امری ضروری دانست و جریمه عدم استفاده از زنجیر چرخ در فصل زمستان را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

 

 

 

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سرهنگ اسفندیاری با اشاره به بارش برف و لغزنده بودن برخی از محورهای مواصلاتی به رانندگان، توصیه کرد: همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی اعم از زنجیر چرخ و لاستیک برای کلیه وسایل نقلیه که در جاده‌ها تردد می‌کنند، امری ضروری است؛ خودروهای فاقد زنجیر چرخ، ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

معاون عملیات پلیس راه کشور به رانندگان، توصیه کرد: هنگام توقف خودرو، با توجه به لغزندگی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، حتماً خودرو را در منتهی الیه سمت راست جاده هدایت کنند تا قسمتی از خودرو در سمت سواره رو باقی نماند.

به گفته وی، کنترل و توقف خودرو در جاده‌های لغزنده مشکل و ممکن است که به تصادف جلو به عقب و نیز انسداد محور منجر شود.

سرهنگ اسفندیاری بر کنترل خودروهای باربری و مسافربری توسط مدیران فنی موسسات حمل و نقل، تاکید کرد و گفت: ایمنی کلیه وسایل نقلیه باربری و نیز اتوبوس‌های مسافربری قبل از حرکت، باید توسط مدیران فنی به صورت دقیق کنترل و مورد تائید واقع شود، در غیر این صورت وسیله نقلیه مسافربری حق خروج از پایانه را ندارد؛ همچنین ماموران پلیس راه در صورت عدم وجود تاییدیه مدیرفنی از ادامه حرکت اتوبوس ممانعت می‌کند.

این مقام مسئول، به همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی اعم از زنجیر چرخ، لاستیک، سیستم گرمایشی داخل اتوبوس و نیز بر کنترل وسایل نقلیه مسافربری توسط پلیس تاکید کرد.

معاون عملیات پلیس راه کشور با اشاره به تخلفات حادثه ساز برخی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به مسافران این وسایل نقلیه، توصیه کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان با توجه به شرایط جوی، در اولین پاسگاه پلیس، بلافاصله مراتب را گزارش دهند؛ قطعاً با راننده متخلف برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان خصوصاً رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی مانع از وقوع هر گونه حادثه می‌شود؛ رانندگان باید با توجه به لغزنده بودن جاده و قرار داشتن در سر پیچ‌ها، سربالایی‌ها، سرازیری‌ها، تونل‌ها و در محورهایی که عرض کمی دارند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا در صورت مواجهه با شرایط نامناسب قادر به کنترل وسایل نقلیه خود باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: رانندگان باید هنگام رانندگی در جاده‌های لغزنده از زنجیر چرخ استفاده کنند.

سرهنگ اسفندیاری با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان وسایل نقلیه اعم از سواری، مسافربری و باربری، گفت: رعایت نکات ایمنی مانع از وقوع هرگونه حادثه می‌شود؛ رانندگان باید با توجه به لغزنده بودن جاده و قرار داشتن در سر پیچ‌ها، سربالایی‌ها، سرازیری‌ها، تونل‌ها و در محورهایی که عرض کمی دارند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا در صورت مواجهه با شرایط سخت قادر به کنترل وسایل نقلیه خود باشند.

معاون عملیات پلیس راه کشور، خستگی و خواب آلودگی و نیز کم توجهی رانندگان به جلو را از علل تصادفات رانندگی عنوان و به رانندگان توصیه کرد: در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتی در مسافت‌های کوتاه، حتماً توقف ۱۰ دقیقه‌ای داشته باشند تا با آمادگی کامل رانندگی کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x