تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

افشاگری یک مداح درباره توطئه علیه محمود کریمی/ ازدواج مجری معروف صدا و سیما/ سعید مرتضوی و اکبر گنجی در زندان اوین

  • کد خبر : 12184
  • 18 دی 1392 - 20:00
افشاگری یک مداح درباره توطئه علیه محمود کریمی/ ازدواج مجری معروف صدا و سیما/ سعید مرتضوی و اکبر گنجی در زندان اوین

وعده یک مداح برای افشاگری درباره “توطئه اخیر” علیه محمود کریمی، مجری مورد علاقه احمدی‌نژاد بالاخره ازدواج کرد، اخبار غیررسمی از بابک زنجانی در زندان، سعید مرتضوی و اکبر گنجی در زندان اوین، همبرگرخوری ایرانی‌ها به روایت روزنامه آمریکایی، المرت: نتانیاهو “کودن” است، شلاق زدن سوری‌ها توسط سلفی‌ها به اتهام نخواندن نماز و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری سه‌شنبه‌ (۱۷ دی) است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

رهبر انقلاب به چه کسی اجازه ملاقات ندادند؟

کنفرانس سران اسلامی در سال ۱۳۷۶ در تهران برگزار شد که سران ۲۹ کشور اسلامی و چندین وزیر خارجه در آن شرکت کردند. رهبر انقلاب نیز درخواست دیدار اغلب سران کشورها را پذیرفته و با آنان دیدار کردند، الا یک نفر.

به گزارش انقلاب، ظریف که آن روزها مسئول سیاسی اجلاس سران بود می‌گوید: “به خاطر دارم وقتی اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران تشکیل شد، تنها کسی که مقام معظم رهبری به وی اجازه ملاقات ندادند، آقای عرفات بود.

قدیمی‌ترین‌ سنگ‌مرقدامام رضا(ع)

این سنگ ساخته شده از سنگ مرمر سفید در سال ۵۱۶ قمری توسط عبدالله بن احمد قره است.

به گزارش عقیق، این سنگ که با نهایت ظرافت تراشیده شده است شامل یک متن محرابی در وسط و دو کتیبه در حاشیه به خط کوفی می‌باشد. در قسمت محرابی شکل نام بانی آن احمد علوی حسینی ذکر شده است. این سنگ هم‌اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

المرت: نتانیاهو “کودن” است

“ایهود المرت”، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: عرب‌های اسرائیل باید از برابری و مساوات کامل برخوردار باشند و باید در خصوص آنها به صورت مسئولانه و خردمندانه رفتار کرد و ما امروز در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده قرار داریم که در آن می‌توان به صلحی دست یافت که ضامن امنیت اسرائیل و یهودی بودن آن باشد و کشور فلسطین نیز در کنار آن تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، المرت عنوان داشت: بنیامین نتانیاهو شخصی “کودن” است و صلح را محقق نخواهد کرد. از طریق صلح منافع بسیاری به اسرائیل می‌رسد و تمام خاورمیانه با تحقق صلح تغییر خواهد کرد و شکوفا خواهد شد.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: با تحقق صلح جایگاه اسرائیل نیز کاملا تغییر خواهد کرد پس به همین دلیل باید مسئولان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

دختر مهدوی کنی: شیکترین پوشش را در عین متانت داشته‌ایم

“مهدیه مهدوی کنی” آخرین فرزند آیت‌الله مهدوی کنی است، وی دانش‌آموز زرنگی بود که به جای دندانپزشکی سر از ادبیات عرب درآورد، ‌در سوم دبیرستان با “حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی” که هم‌‌اکنون عضو هئیت علمی و مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) است، نامزد کرد، جالب اینجاست که بعد از ازدواج همسرش ملبس به لباس روحانیت شد، نخستین فرزندش در اولین سال دانشجویی‌اش به دنیا می‌آید، ‌اینک سه فرزند دارد و دانشجوی دکتری است، مسئول گزینش واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) و نظارت و ارزیابی همایش هم‌اندیشی خانواده‌پژوهی در سیره رضوی نیز است.

وی در گفتگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که خانواده پدری‌تان مؤمن و مذهبی بودند، اظهار داشت: بله، اما پدربزرگم روحانی نبود. کدخدای کن بود و علاقه خاصی به روحانیت داشت، پدر مادرم که روحانی بودند، از تهران به کن زیاد رفت‌ و آمد داشت.

مهدیه مهدوی‌کنی در ارتباط با نسبت فامیلی خود با آقای علی باقری بیان داشت: علی باقری پسر عموی بنده هستند و عمویم زنده‌اند و همکار پدرم هستند و بازویی برای پدرم محسوب می‌شوند، البته بزرگتر از پدرم هستند، پدرم آخرین فرزند خانواده هست.

وی در پاسخ به اینکه حاج آقا چند تا خواهر و برادر دارند، گفت:  ۹ تا،  چهار تا خواهر و چهار برادر که پدر من فرزند یکی مانده به‌ آخرند و عمویم که پدر علی باقری است، شش فرزند دارد.

مهدوی کنی در خصوص علت تغییر فامیلی خانواده از حاجی باقری به مهدوی‌کنی تصریح کرد: وقتی پدرم در قم بودند، به خاطر توسل زیادشان به صاحب‌الزمان(عج)، دوستانشان ایشان را مهدوی خطاب می‌کنند، البته فامیلی اصلی‌شان حاجی باقری‌ است و شناسنامه همه ما مهدوی‌کنی هستیم.

وی با اشاره به نحوه آشنایی خود با حجت‌الاسلام میرلوحی بیان داشت: ایشان از طریق همسر شهید مطهری به ما معرفی شدند، پسرخاله همسر من داماد آیت‌الله مطهری هست، یعنی دو تا پسرخاله داماد حاج آقا و آقای مطهری شدند، چون خیلی رفت و آمد با همسر آیت‌الله مطهری و خانواده‌شان داشتیم، من را معرفی کردند، وقتی معرفی کردند، با اینکه خانواده همسرم در اصفهان بودند، قسمت پیش آمد.

مهدیه مهدوی کنی در پاسخ به میزان مهریه خود اظهار داشت: ۱۵ سکه بهار آزادی (۱۴+۱) به نام ۱۴ معصوم و دیگری یکی به نام حضرت ابوالفضل(ع) بود، پدر همسرم خیلی اعتقاد به شراکت با حضرت اباالفضل(ع) داشت، البته آیینه و شمعدان، قرآن و حج واجب هم بود که حج واجب را هم بعد از ۱۰ سال که از ازدواجمان گذشت، رفتیم  و سومین عروس هستم، خواهرشوهر ندارم، ولی چهار تا جاری دارم.

وی با اشاره به تعداد فرزندان خود و نوه‌های دیگر حاج آقا گفت: من دو تا پسر و یک دختر دارم، خواهرم دو تا فرزند دارد یک پسر و یک دختر که الان تحصیلات دانشگاهی‌شان را به پایان بردند، پسرش دکتر زهیر انصاریان و دخترش هم ضحی انصاریان هست که همین جا در دانشگاه امام صادق(ع) مشغول است، بچه‌های برادرم سه تا دختر هستند که آن‌ها در مقطع دبیرستان، راهنمایی و ته‌تغاری هم کوچک است که نامشان به ترتیب سَلما، اسماء و سَنا به معنای (درخشیدن) است و حاج آقا انصاریان عمویشان است.

فرزند آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به اینکه نوع پوشش در بیرون خانه همان چادر مشکی بوده است، در منزل نوع پوشش و تنوع رنگ‌ها چگونه بود، یعنی حجاب بیرون با حجاب داخل خانه چه فرقی داشت،اظهار داشت:  در این رابطه، هماهنگی بین مادر و پدر حاکم بود، یکی از اساسی‌ترین عامل در نوع پوشش و حجاب ما رفتار و منش مادر بود که در تربیت ما خیلی مؤثر بود، حاج آقا اصلاً در جزئیات وارد نمی‌شد، اینقدر به مادر اطمینان داشتند که به طور غیرمستقیم در تمام انتخاب لباس‌ها واقعاً حضور داشت، همه می‌دانند این فضای دانشگاه با سلیقه خود حاج خانم بوده، حاج خانم تا گل یک گوشه دانشگاه هم نظر می‌دهد، بیشتر از من باید از ایشان به عنوان یک بانوی موفق معرفی شود.

مادرم در زندگی و لباس پوشیدن هم همین طور بود، ما خیلی به روز بودیم، یعنی همیشه لباس‌هایمان از جنس و رنگ زیبا با حفظ قناعت تهیه می‌شد، مادرم مخارج خانه را در دست داشت، شاید کسی باور نمی‌کرد که با آن اوضاع روحانیت مادر من یک چنین زندگی باسلیقه‌ای را تدارک می‌بینند و بچه‌هایش را این قدر آبرومند بزرگ می‌‌کند.

وی افزود: گاهی اوقات در بعضی مجالس میهمانی دانشجویان باورشان نمی‌شود، ما این گونه لباس بپوشیم شیک، به روز و در عین حال متین و سنگین، آنان فکر می‌کنند مثلاً باید ما به گونه‌ای دیگر باشیم، در دانشگاه هم همین طور است، سرکلاس‌ها در دانشگاه شیک‌پوشی را هیچ وقت نفی نمی‌کنیم، شاید از شیکپوش‌ترین استادها خود ما باشیم، ولی سنگینی و متانت در پوشش را همیشه رعایت می کنیم. اتفاقاً در خانواده‌ها الگو بودیم، حتی هنوز هم یک لباسی را می‌پوشم، می‌آیند از من می‌پرسند شما این را لباس را از کجا خریدی؟ گاهی اوقات باورشان نمی‌شود که فقط سلیقه در لباس خرج شده است. وقتی کمد لباسم را باز کنید تنوع رنگ و مدل را در لباس‌هایم مشاهده می‌کنید، اما با این وجود سعی می‌کنم حتی در خانه نیز رعایت پوشش شرعی را جلوی پسرهایم داشته باشم، خارج از خانه که شأن خودش را دارد.

صفحه‌ توییتر احمد شهید دست‌ کیست؟

احمد شهید گزارشگر سازمان ملل در موضوع حقوق بشر دست به کار جدیدی زده است. او که بدلیل عدم آشنایی کامل با موضوع محوله از سوی سازمان ملل و ارائه گزارشات غیر حقوقی علیه جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی سازمان ملل نتوانسته است به پیشرفتی برسد و از سوی دولت‌های مدعی حقوق بشر و مغرض با ایران تحت فشار است جهت بزرگنمایی فعالیت‌های خود دست به مجموعه اقداماتی زده است که بعضا به توصیه عناصر ضدانقلاب و خصوصا سلطنت‌طلب‌ها است.

به گزارش دانا، احمد رافت روزنامه‌نگار سلطنت طلب که با رسانه‌های ضدانقلابی چون دویچه وله، بی بی سی، رادیو آزادی، رادیو فردا و صدای آمریکا همکاری داشت از جمله کسانی است که توانسته با نزدیک شدن و ارائه پیشنهاداتی به این گزارش گر سازمان ملل اسباب یک همکاری مستمر را با وی فراهم آورد.  همکاری رافت با احمد شهید سبب شده است که این گزارشگر ویژه سازمان ملل بتواند حجم فعالیت‌های تبلیغی خود را به زبان فارسی افزایش دهد و درهمین راستا مدیریت کامل بخش فارسی تویتر و وب سایت خود را به این عنصر سلطنت‌طلب سپرده است.

احمد رافت حلقه وصل جریانات سلطنت طلب نظیر نوری زاده با جریان های ملی مذهبی در خارج از کشور است.

پولشویی در زندان!

شرق این کاریکاتور را منتشر کرده است.

دفاع تمام قد از مطهری

روزنامه جمهوری اسلامی، سخنان مطهری را در راستای ایفای وظایف نمایندگی دانسته و حتی از قوه قضاییه می‌خواهد که به جای اتهام‌زنی از مطهری تشکر و استقبال کند. در بخشی دیگر از این سرمقاله آمده است که آنچه این روزها درباره دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح است، از مصادیق “ایفای وظایف نمایندگی” است که براساس آنچه قانون اساسی مقرر داشته از حق نمایندگی خود استفاده کرده و به وظیفه قانونی خود عمل نموده است.

سخنان این نماینده مجلس بهیچوجه به مفهوم ناصالح بودن کلیه قضات و کارکنان قوه قضائیه نیست ولی این واقعیت را به روشنی و با صراحت در بردارد که بعضی از مسئولان این قوه به جای آنکه به وظیفه خود عمل کنند، به سخنرانی کردن و شعار دادن مشغولند و بسیاری از پرونده‌ها بلاتکلیف مانده‌اند.مسئولان قوه قضائیه اگر بخواهند به قانون اساسی عمل نمایند باید از سخنان دکتر علی مطهری استقبال کنند و با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از وی بر تعهد خود نسبت به انجام وظایف قانونی و جبران قصورها تأکید نمایند.

قطعاً تحت تعقیب قرار دادن این نماینده مجلس بهیچوجه وجهه قانونی ندارد و جامعه را دچار التهاب خواهد کرد. اگر مسئولان قوه قضائیه معتقدند بخشی از مطالب این نماینده مجلس صحیح نیست می‌توانند با انتشار بیانیه‌های توضیحی افکار عمومی را در جریان واقعیت‌ها قرار دهند بدون آنکه او را به تعقیب قضائی تهدید نمایند. آنها حتی باید از اینکه یک نماینده مجلس درباره عملکردشان اظهارنظر می‌کند از او تشکر نمایند و از دیگر نمایندگان هم بخواهند به مسئولیتی که قانون اساسی برعهده آنان قرار داده عمل نمایند.

رئیس، اعضاء هیأت رئیسه و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید از همکار شجاع خود حمایت نمایند و راه را برای مدرس گونه عمل کردن باز کنند. مدرس پرور بودن مجلس به نفع همه است. کشور ما به نمایندگان شجاع، صریح و دلسوز بشدت نیازمند است.

گمانه‌زنی‌ها از مرگ مشکوک عمه رهبر کره‌شمالی

روزنامه دیلی میل، نوشت: رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند، “کیم کیونگ هویی” ۶۷ ساله، عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که “جانگ سونگ تائک”، شوهرش ماه گذشته میلادی به دستور رهبر این کشور اعدام شد، یا دچار سکته قلبی شده و یا دست به خودکشی زده است.

به گزارش ایسنا، گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با سلامت کیم کیونگ هویی و اینکه پس از اعدام شوهرش کجاست، وجود دارد، گزارش شده خانم کیوم کیونگ هویی که به دلیل بیماری قلبی تحت درمان بوده، پس از کشته شدن شوهرش سکته قلبی کرده است. کیم جونگ اون اعلام کرده که در راستای تحکیم کنترل و تسلطش بر کره شمالی شوهرعمه خود را که ادعا می‌کند فردی “کثیف” بوده، اعدام کرده است.

روزنامه “چوسون ایلبو” کره جنوبی در گزارشی نوشت، سرویس‌های اطلاعاتی کره شمالی گمان می‌کنند کیم جونگ هویی مرده است اما اطلاعات دقیقی درباره چگونگی و یا در کجا مردن وی در اختیار ندارند و یک تئوری این است که وی در حالی که در سنگاپور و مسکو با پزشکان متخصص قلب دیدار کرده، مرده است. گفته می‌شود که کیم کیونگ هویی از زمان خودکشی “جانگ کوم سونگ”، تنها دخترش در پاریس در سال ۲۰۰۶ میلادی از اعتیاد به الکل و افسردگی شدید رنج می‌برد.

یکی از اساتید دانشگاه “واسدا” توکیو و یکی از مقام‌های مسئول در امور کره شمالی گفت: ناپدید شدن کیم جونگ هویی باعث ایجاد مشکلات سیاسی در پیونگ‌یانگ می‌شود. کیم جونگ اون تلاش می‌کند تا مدتی به عدم حضور عمه‌اش سرپوش بگذارد تا بتواند قدرت سیاسی خود را مستحکم کند.

موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در اختیار ارتش عراق

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که روند تحویل موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به دولت عراق در راستای مبارزه با تروریسم و گروه القاعده تسریع پیدا می‌کند.

به گزارش مهر، براین اساس، علاوه بر ۳۰ بالگرد جنگی از نوع ” Bell 407-A1″ که اخیرا تحویل عراق داده شده است، به زودی ۱۰۰ فروند موشک هل فایر (HellFire) تحویل عراق داده می‌شود. بالگردهای جنگی بل نیز از انواع بالگردهای مورد استفاده ارتش آمریکا در ماموریت‌ها و عملیات‌های آنها به شمار می‌رود. موشک‌های هل فایر در ابتدا به عنوان موشک‌های ضد تجهیزات زرهی به کار می‌رفت، پیشرفت داده شده‌اند و از بالگردها و هواپیماها قابلیت شلیک دارند.

مقامات آمریکایی از تحویل دو نوع پهپاد نیز به دولت عراق خبر داده‌اند. پهپاد اسکن ایگل که به علت شکار یک فروند از آنها توسط ایران بسیار معروف شده، یکی ازانواع هواپیماهای بدون سرنشین است که قبلا چندین فروند از آن تحویل عراق شده و به زودی تعداد بیشتری در اختیار ارتش این کشور قرار می‌گیرد. این نوع پهپادها قابلیت پرواز به مدت ۲۴ ساعت و جمع‌آوری اطلاعات از میدان نبرد را دارند.
“ریون”Raven) نوع دیگری از پهپادهای آمریکایی است که به صورت دستی پرتاب شده و به جمع‌آوری اطلاعات از مناطق جنگی می‌پردازد.

 

 

کره شمالی به دنبال برقراری روابط با آمریکا

“دا جیگانگ” رییس یک موسسه مطالعاتی آسیای شمال شرقی این دیدگاه را روز سه شنبه درگفت وگو با یونهاپ بیان کرد است  که کره شمالی برای کاهش اتکا به چین و شکستن بن‌بست درروابط با آمریکا “جانگ سونگ تاک” مرد شماره دو این کشور را اعدام کرد.

به گزارش ایرنا، کارشناس چینی معتقد است نگرانی‌های کره شمالی در خصوص همکاری‌های فزاینده اقتصادی با چین از جمله دلایل اعدام این فرد بوده است و مقام‌های کره شمالی دراندیشه عبور از چین و شکست بن‌بست روابط با آمریکا هستند.

این کارشناس تصریح کرد، کره شمالی تحت رهبری جوان این کشور نگران وابستگی بی‌رویه به چین است که باعث شکنندگی ساختار قدرت در پیونگ یانگ می‌شود و همزمان می‌خواهد با آمریکا روابط بهتری داشته باشد، درواقع مرد شماره دو قدرت درکره شمالی قربانی راهبرد چین زدایی درکره شمالی شده است.

مجری مورد علاقه احمدی‌نژاد بالاخره ازدواج کرد!

“مرتضی حیدری”، مجری صدا و سیما، متولد سال ۱۳۴۷ ازدواج کرد.

به گزارش مثلث، مرتضی حیدری دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته فیزیوتراپی از دانشگاه تهران و مقطع DBA در رشته مدیریت است. بر اساس گزارش وارده جمعی از کارکنان یکی از مجتمع‌های بیمارستانی تهران، حیدری با یک پزشک متخصص زنان عقد کرده است.

تجرد وی زمانی مشخص شد که احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت در مصاحبه زنده تلویزیونی اش از حیدری خواست که ازدواج کند. حیدری بعد از این موضوع در رسانه‌ها گفت که با مادرش زندگی می‌کند و یک خودروی خوب دارد!

اخبار غیررسمی از بابک زنجانی در زندان

قانون در مطلبی طنز نوشت: همانطور که می‌دانید ب.ز میلیاردر معروف در بازداشت به سر می‌برد و همه دوست دارند بدانند که شرایط نگهداری او در زندان چگونه است. یکی ازمسئولان که خودش را منبع آگاه معرفی کرد، گفت: شرایط محل نگهداری میلیاردر زندانی مانند همه زندانیان انفرادی، در یک اتاق ۱۲ متری و یک چشمه است که برای فرد بازداشت شده مشکلی به وجود نیاید.ای بابا ما این همه درخواست آب داشتیم و حالا برای میلیاردر معروف چشمه خصوصی در نظر گرفته‌اند که هر وقت نیاز داشت از آبش بخورد و مشکلی برایش به وجود نیاید؟

اصلا همین را که فهمیدیم بی‌خیال منابع آگاه شدیم و رفتیم سراغ منابع ناآگاه. در همین راستا یک منبع ناآگاه گفت: ب.ز اولین بارش نیست که به زندان می‌رود و دفعه اول بدون اینکه خوابی را تعبیر کند تبدیل به عزیز ایران شد. حالا شلوار شیرازی پوشیده و دور بند می‌چرخد و هر کسی که پررو بازی در بیاورد را آویزان می‌کند و پوستش را می‌کند و برای تولید چرم به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

همین منبع ناآگاه اشاره کرد: البته روایت دیگری وجود دارد که می‌گوید راننده رئیس زندان شده و صبح قبل از خروس‌خوان رئیس را می‌آورد و شب بعد از بوق سگ رئیس را برمی‌گرداند. بین این زمان نیز که رئیس با او کاری ندارد به مسافرکشی مشغول است تا حقوق ماهانه ۲۹ میلیارد تومان کارمندان و کارگرانش عقب نیفتد. یک منبع آب نیز گفت: ب.ز تبدیل به مسئول خرید زندان شده و حتی در آمدش بیشتر از قبل است و اصلا دوست ندارد از زندان خارج شود.

یک منبع فیسبوک نیز اشاره کرد: خودم دیدم که شلوار سفید پوشیده بود و حرکات منشوری ترکمنی انجام می‌داد و شاباش می‌گرفت. در اینجا که منابع تمام شده بودند یکی از بشکه‌های ذخایر نفتی گفت: ب.ز سفارش ساخت یک باب زندان در کنار دریا را داده است و اگر همین روزها دیدید خواننده‌های زیرزمینی دستگیر شدند بدانید سفارش موسیقی زنده داده است. در ضمن از امروز دست به اعتصاب غذا زده و جز جوجه کباب و چنجه چیز دیگری نمی‌خورد!

البته از آنجایی که ما دلمان کوچک است و طاقت زندانی شدن کسی را نداریم، آن هم کسی که وثیقه ندارد که آزاد شود، اعلام می‌کنیم کاری به حکم نداریم که حکم روی کاغذ مال محکمه است حتی حکم دویست هزارتومنی. گلریزون می‌کنیم واسه کسی که آزاد شه از این چاردیواری که همه دنیا چهار دیواریه. البته چندتا هواپیما و یک سری بانک و کلی شرکت هم کنارش هست که چشم گاوه. یه مرد که واسه جیبش کلی پول تدارک دیده، وجدانش بالاتر از این پولاست که نفتیه! سلامتی باغبونی که ته باغ رو دیده، سلامتی میدون آزادی، سلامتی زندونی‌های پر ملاقاتی…

همبرگرخوری ایرانی‌ها به روایت روزنامه آمریکایی

گسترش رستوران‌های شیک فست فود و همبرگر در تهران، موضوع گزارش روزنامه واشنگتن پست است که در جدیدترین شماره خود به آن پرداخته است. آمریکا در کنار آلمان به عنوان دو خواستگاه همبرگر شناخته می‌شوند.

به گزارش عصر ایران، متن این گزارش به این شرح است: شهر تهران به طور فزاینده‌ای شاهد گسترش رستوران‌های مخصوص فروش همبرگر است که موسیقی “راک اند رول” نیز از آنها پخش می‌شود. همبرگر دیگر تنها ویژه آمریکایی‌ها نیست بلکه این ساندویچ محبوب، به میزان گسترده‌ای در میان جوانان ایران نیز طرفدار دارد.

 

عکس روزنامه واشنگتن پست از یکی از رستوران های فست فود تهران

ایران برای دهه‌های متوالی جزئی از صحنه بروز فست فودها بود. این روند تا انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ادامه داشت یعنی دوره‌ای که هر نشانه‌ای از فرهنگ آمریکا برچیده شد. اکثر این رستوران‌ها در مرکز شهر تهران یعنی محل زندگی و فعالیت مردمی با درآمد متوسط وجود دارند. رستوران‌هایی که خوراکی‌های آمریکایی به مشتریان ایرانی می‌دهند. امروزه رستوران‌های شیک همبرگر به صورتی ناگهانی در همه مناطق شهر تهران به وجود آمده‌اند و نشان می‌دهد نسل جوان ایران به همبرگر آمریکایی تعلق خاطر دارد.

هیچ کس در ایران به همبرگر به عنوان یک غذای آمریکایی یا حتی خارجی نگاه نمی‌کند این ساندویچ یکی از غذاهای مورد علاقه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است.
پس از افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود به سبک رستوران‌های غربی ناظران می‌گویند که رشد علاقه‌مندی به همبرگر در صحنه غذایی ایرانیان تعجب برانگیز نیست به ویژه که ایرانی‌ها خود از عشاق گوشت‌های کبابی هستند. همبرگر یک ساندویچ بسیار ساده است.

تشییع جنازه غلامرضا تختی

نواندیش نوشت: این تصویر مربوط به تشیع جنازه زنده یاد غلامرضا تختی در سال ۱۳۴۶ است.

شلاق زدن سوری‌ها توسط سلفی‌ها به اتهام نخواندن نماز

گروه‌های تروریستی سلفی مدعی خلافت اسلامی به عناوین مختلف به آزار و اذیت اهالی مناطق تحت تصرف خود در قالب و پوشش اجرای احکام شرعی می‌پردازند.

به گزارش فارس، هیئت شرعی یکی از این گروه‌های سلفی اقدام به زدن ۲۵ ضربه شلاق به دو نفر از اهالی یکی از مناطق تحت تصرف خود در سوریه می‌کنند. اتهام این افراد آنگونه که در فیلم ذکر شده است، نخواندن نماز در روز جمعه و خرید و فروش در زمان ادای فریضه نماز بوده است.

“جین جهادی” به ۱۰ سال زندان محکوم شد

“کالین لاروز” ۵۰ ساله در سال ۲۰۱۱ پذیرفته بود که برای کشتن “لارس ویکس” که کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) کشیده بود و خشم مسلمانان را در جهان برانگیخت، کسانی را به خدمت گرفته بود. این زن آمریکایی به خاطر همکاری با کاراگاهان، قاضی در محکومیتش به او تخفیف داده و به جای حبس ابد، ۱۰ سال زندانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هیچگاه ویکس مورد حمله قرار نگرفت. کالین لاروز با اتهام‌های متعددی روبه‌رو بود؛ از توطئه برای کشتن یک تبعه کشوری دیگر گرفته تا کمک به تروریست‌ها و جعل اسناد هویتی. دادستان به همکاری لاروز بعد از دستگیری اذعان کرده اما در عین حال او را “خطرناک” دانسته و از قاضی تقاضا کرده که به او چند دهه زندان بدهد.

روز دوشنبه پلیس فدرال آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن مدعی شد که وی کسانی را به استخدام درآورده بود تا در اروپا و جنوب آسیا دست به عملیات “خشن” بزنند. وی همچنین برای طراحی یک قتل به جمهوری ایرلند سفر کرده بود تا با یک گروه تندرو دیدار کند. بعد از شش هفته او به آمریکا بازگشت.

پیش از آنکه دادگاه رای خود را بگوید، لارس ویکس در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت که به نظرش لاروز باید آزاد شود چرا که به نظر او دیگر این زن خطرناک نیست و نمی‌تواند کاری بکند. ویکس گفت که از به زندان افتادن این زن چیزی به کسی نمی‌رسد اما دادستان استدلال کرد که زندانی شدن او به مدت طولانی درس عبرتی برای دیگران می‌شود. دادگاه بناست در این هفته رای دو تن دیگر از متهمان این پرونده را هم صادر کند.

سعید مرتضوی و اکبر گنجی در زندان اوین

این عکس‌ها مربوط به بازدید “سعید مرتضوی” دادستان وقت تهران از زندان اوین به همراه “محمد شریعتمداری” نماینده رئیس جمهور وقت (خاتمی) در سال ۱۳۸۲ برای دیدار با زندانیان زندان اوین است.

 


دریاچه یخ‌زده میشیگان در آمریکای شمالی

کارناوال سیاهان و سفیدها در کلمبیا


اختیار قانونی نباید ابزار سیاسی شود

“مسعود پزشکیان” نماینده مردم تبریز در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند که مجلس همکاری مناسبی با دولت ندارد و تعدد اخطار‌ها و احضار‌ها را دلیلی بر ادعای خود عنوان می‌کنند، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با توجه به اصلی که در قانون اساسی به آن تاکید شده است، وظیفه مهم نظارت بر امور دستگاه‌های مختلف، مخصوصا قوه مجریه را بر عهده دارد تا از این طریق تصمیم گیری‌های غلط و هزینه‌ساز به کمترین حالت ممکن خود برسد. بر همین اساس است که مجلس‌نشینان این اجازه را دارند، هر زمان که احساس نیاز کنند اعضای کابینه را مورد خطاب خود قرار دهند که دولتی‌ها هم ملزوم به این هستند تا با پاسخ‌های خود نمایندگان مجلس را قانع کنند.

وی در گفتگو با نواندیش، در پاسخ به این پرسش که اخطار‌ها و احضار‌ها را امری طبیعی می‌دانید، گفت: نه، مساله قابل بحث این است که گاهی این “اختیار قانونی” به ابزاری برای تسویه حساب‌های آنچنانی بدل می‌شود و دقیقا به همین دلیل هم دغدغه‌ای به نام “اختلاف مجلس و دولت” اذهان عمومی را به طور جدی به خود مشغول می‌کند و این نگرانی را به وجود می‌آورد که “چالش بین دو قوه” آسیب‌هایی جدی را به نظم مدیریتی کشور وارد خواهد کرد.

پزشکیان ارزیابی خود را از رابطه دو قوه در این ۵ ماه اینطور تشریح کرد: در طول مدتی که از شروع به کار دولت یازدهم گذشته است، بار‌ها شاهد این بودیم و به احتمال زیاد خواهیم بود که گروهی که به افراطیون مجلس معروف هستند، با دلایلی کاملا واهی و بی‌مورد وزرای کابینه را به مجلس احضار کرده‌اند و البته در خیلی از موارد قانع شده‌اند، این تلاششان این ذهنیت را در جامعه به وجود آورده است که جناحی که در ۲۴ خرداد رقیب را برنده انتخابات ریاست جمهوری دید، در حال حاضر اولویت خود را به تسویه حساب گذاشته است.

نماینده مردم تبریز در جواب به این پرسش که این روند چه هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند، گفت: وجود چنین ذهنیتی در بخشی از جامعه، موجب بروز دلسردی و عدم اطمینان نسبت به نهادهای مختلف می‌شود که باید گفت، این اتفاق طبیعتا اتفاقی ناگوار برای هر جامعه‌ای به شمار می‌رود. پس بهتر است آقایان با توجه به اینکه برای “خدمت مردم” سوگند یاد کرده‌اند، با در نظر گرفتن هزینه‌های چنین تحرکاتی به مسیر اعتدال ورود کنند تا بتوانند در بهبودی شرایط، سهیم باشند و از این طریق اعتماد عمومی را هم به خود جلب کنند. چرا که اگر مردم احساس کنند افراد یا جریان‌هایی اصل را به حای منافع ملی، مصالح جریانی و رسیدن به اهداف سیاسی گذاشته است، بی‌شک از آن‌ها رویگردان خواهند شد و در نتیجه به حاشیه‌نشینی محکوم می‌شوند.

وعده یک مداح برای افشاگری درباره “توطئه اخیر” علیه محمود کریمی

بعد از ماجرای تیراندازی محمود کریمی در اتوبان بابایی و بازتاب‌های رسانه‌ای متعدد در این خصوص، مصاحبه‌ای با ۱۵ مداح در فضای مجازی منتشر شد که در آن مداحان نظر خود را پیرامون این حادثه بیان کردند. در این مصاحبه کوتاه محمدرضا طاهری یکی از مداحان مشهور تهرانی ضمن تایید داشتن مجوز حمل سلاح از تناقض حرف‌های محمود کریمی و سردار رادان سخن گفته بود.

اما امروز حاج محمدرضا طاهری در گفتگو با “نسیم” ضمن تکذیب این اظهارات گفت: فعلا به توصیه برادرم حاج محمود کریمی، در این قضیه سکوت می‌کنم اما در زمان مقتضی، مفصل درخصوص این توطئه مطالبی را خواهم گفت.

جشن تولد همسر رئیس‌جمهور با پول مردم

بعد از آنکه “میشل اوباما” همسر رئیس‌جمهور آمریکا تنها در هاوایی ماند تا با دوستان خود جشن تولد ۵۰ سالگی خود را جشن بگیرد و این خبر فضای بسیاری از رسانه‌ها را مبنی بر اختلاف عمیق اوباما با همسرش پر کرد، اکنون نیز سایت دیلی میل در خبری با تیتر کنایه‌آمیز نوشت: جشن تولدی که با مالیات‌های مردم آمریکا گرفته می‌شود.

به گزارش جام، دیلی میل نوشت: بانوی اول آمریکا در هاوایی باقی ماند و به همراه خانواده‌اش به واشنگتن بر نگشت. او در خانه‌ای تفریحی که دارای ۱۲ اتاق خواب است، باقیمانده است تا جشن تولد خود را با دوستان خود سپری کند. خانم اوباما بعد از پایان جشن تولد خود قرار است با هواپیمای اختصاصی به واشنگتن برود که تمام هزینه‌ها از پولی که مردم آمریکا آن را به عنوان مالیات می‌دهند پرداخت می‌شود.

دیلی میل در ادامه نوشت: علاوه بر این هزینه‌ها، هزینه زیادی صرف پرسنل امنیتی و محافظان در طول این مدت می‌شود.

افشاگری نوه پادشاه عربستان

“ترکی بن بندر بن محمد بن عبدالرحمن آل سعود”، نوه پادشاه عربستان که از معارضان نظام آل سعود و ساکن پاریس است در جلسه هفتگی که با حضور جمعی از فرهنگیان، اندیشمندان، سیاستمداران و روزنامه نگاران برگزار شد اعتقادات وهابیت درباره تشیع را باطل خواند و به افشاگری علیه نظام آل سعود پرداخت و با بیان برتری تشیع بر وهابیت گفت: شیعیان با زیارت حسین (ع) به خدا تقرب می‌جویند در حالی که سلفی‌ها با قتل شیعیان به شیطان نزدیک می‌شوند، گرچه آنان اعتقاد دارند که در حال تقرب به خدا هستند.

ترکی بن بندر افزود: شیعیان مرتکب گناهی نمی‌شوند، ولی سلفی‌گرایان با قتل نفس که از گناه‌های کبیره است و اسلام به شدت نسبت به آن نهی می‌کند، مرتکب گناه می‌شوند. سلفی‌ها به هیچ وجه حق قتل پیروان اهل بیت(ع) را ندارند زیرا با آنان تنها در اندیشه اختلاف نظر دارند.

به گزارش جهان به نقل از رسا، عضو سابق وزارت کشور عربستان با اشاره به اینکه به دلیل انتقاد از پادشاه این کشور از سوی علمای درباری به کفر متهم شده است، تصریح کرد: در گذشته می‌شنیدم که شیعیان به دلیل رد خلافت ابی بکر، عمر و عثمان، کافر هستند در حالی که امروزه برای بنده ثابت شده است هر که با حاکم سیاسی مخالفت کند از سوی علمای درباری به کفر متهم می شود.

وی ادامه داد: ابی بکر، عمر و عثمان حاکمان سیاسی بودند و هر فردی حق دارد مخالفت خود را با آنان اعلام کند زیرا این اوج دموکراسی است. اطلاق کلمه رافضه علیه شیعیان نیز به دلیل همین مخالفت بوده است اما به نظر نمی‌رسد که شیعیان مرتکب اشتباهی شده باشند و با اشاره به وجود بخش ویژه‌ای به نام “روافض” در وزارت اطلاعات عربستان، اظهار داشت که این شعبه که بودجه آن برابر با بودجه کل تونس، اردن و یمن است وظیفه مخدوش ساختن مذهب تشیع را با استفاده از انتشار کتاب‌های سرشار از کذب در موسم حج و حتی دعوت به قتل شیعیان را دارد.

عضو سابق وزارت اطلاعات عربستان افزود: در آن زمان که عضو وزارت اطلاعات بودم این وزارت به یک روحانی شیعه لبنانی که مزدور آل سعود بود مبلغ ۷ میلیون دلار پرداخت کرد و در قبال آن از وی خواست که شبکه ماهواره‌ای و روزنامه افتتاح کند و طی آن به اعتقادات شیعیان توهین کرده، عزاداری حسینی را بدعت بخواند، عمر بن خطاب را از شهادت فاطمه زهرا (س) مبرا سازد، آیه “لا تقربوا الصلاه و انتم سکاری” را در حق علی‌بن ابی طالب (ع) جلوه دهد و ‌اشهد ان علیا ولی الله را از اذان حذف کند.

وی تأکید کرد: پس از مرگ آن روحانی نیز مزدوران جدیدی این راه را ادامه دادند و هم اکنون نیز شاهد اختصاص میلیون‌ها دلار برای مخدوش ساختن نام تشیع در عراق هستیم، ولی همه این تلاش‌ها بیهوده است و تنها افراد نادان از این برنامه ها حمایت می‌کنند و بنده در آینده‌ای نزدیک تابعیت فرانسه را دریافت می‌کنم و در انتخابات پارلمانی نامزد خواهم شد، زیرا عربستان کشوری عقب‌افتاده است که از سوی باندی اداره می‌شود که حاکمان آن به صورت ۲۴ ساعته به جز در زمان نماز مشغول شرب خمر هستند، اموال ملت را به سرقت می‌برند و این اموال را به زنان رقاص و مردان قاتل اهدا می‌کنند.

همسر تختی در جمع عزاداران

۴۶ سال از مرگ مرموز جهان پهلوان تختی، گذشته اما نامش همچنان در میان ۴ نسل از ایرانیان به افتخار برده می‌شود.

 

هدیه(قرآن) آیت‌الله سیدمحمود طالقانی به جهان پهلوان تختی

 

مصدومیت جهان پهلوان تختی در حاشیه یکی از مسابقات برون مرزی

 

 

جهان پهلوان تختی پس از کالبد شکافی در گورستان ابن‌بابویه

 

شهلا توکلی همسر جهان پهلوان تختی در میان انبوه عزاداران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x