تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

اجرای آزمایشی بهره‌برداری از نسل جدید توربین‌های بادی در البرز

  • کد خبر : 12304
  • 18 دی 1392 - 9:55
اجرای آزمایشی بهره‌برداری از نسل جدید توربین‌های بادی در البرز

رئیس دانشگاه محیط زیست کشور از اجرای آزمایشی نسل جدید توربین‌های بادی و تولید برق با شیوه‌های نوین در استان البرز خبر داد.

به گزارش کمال مهر، اصغر محمدی فاضل ا در حاشیه بازدید معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از دانشگاه محیط زیست کشور مستقر در شهرستان کرج در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس توافقات انجام شده، طرح فناوری انرژی پاک توسط این دانشگاه در کرج و استان البرز به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین گردیده و اجرای آن به صورت آزمایشی تا پایان سال بر عهده دانشگاه محیط زیست است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بر اساس این طرح با استفاده از راهکارهای علمی مهندسی معکوس توربین‌های بادی با شیوه‌های جدید و نوین تولید می‌شود.

به گفته محمدی فاضل، متخصصان جوان ایرانی با استفاده از ترکیب کربن و کامپوزیت‌های فوق سبک توربین‌هایی را ساخته‌اند که با کمترین میزان وزش باد،‌ این توربین‌ها فعال شده و برق تولید می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر نیروگاه‌های بادی برای تولید برق به قدرت ۴ تا ۱۰ متر بر ثانیه قدرت وزش باد نیاز دارند، اما توربین‌های جدید تنها به ۲ متر بر ثانیه قدرت باد نیاز دارند و طرح فوق به صورت پایلوت در کرج اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه محیط زیست کشور افزود: امروز با حضور خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، آخرین بررسی‌ها برای اجرای این طرح انجام شد و در حال بررسی درباره توجیه اقتصادی آن هستیم.

محمدی فاضل افزود: در حال تحقیقات علمی برای این منظور هستیم که آیا می‌شود در زمان‌های عدم وزش باد از باد تولید شده به واسطه حرکت خودروها در آزادراه تهران – کرج استفاده و از آن انرژی تولید کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اجرای آزمایشی این طرح به حداقل ۲ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، متذکر شد: در تلاش هستیم تا در مرحله نخست ۱۰ توربین را با این شیوه ساخته و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x