تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تفکر سیال سپاه، برهم زننده معادلات دشمنان است

  • کد خبر : 12164
  • 17 دی 1392 - 19:36
تفکر سیال سپاه، برهم زننده معادلات دشمنان است

سردار سلامی با اشاره به هنر سپاه و قابلیت‌های منحصربفرد این نهاد انقلابی گفت: تفکر سیال سپاه، معادلات دشمنان را برهم زده است.

 

خبرگزاری فارس: تفکر سیال سپاه، برهم زننده معادلات دشمنان است

به گزارش کمال مهر به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار  حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فعالان عرصه پژوهش و پژوهشگران پاسدار هدف اصلی نظام سلطه را تسلط و استیلا بر ذهن‌ها و کنترل ذهنی جهانیان عنوان و تصریح کرد: ملت سازی از جمله راهکارهای تحقق این امر می باشد که تصویر این استراتژی خطرناک را در تهاجمات فرهنگی، محاصره ‌های علمی و منزوی سازی سیاسی به وضوح می توان یافت.

سردار سلامی با اشاره به مفهوم ملت سازی نزد امریکایی‌ها و نظام سلطه گفت: ملت سازی به این معنا است که تمامی عناصر تشکیل دهنده هویت ملتها از جمله مدیریت شخصیت علمی، مدیریت توزیع دانش و صورت بندی علم و فناوری، مدیریت شاکله اقتصادی، توان و نقش اقتصادی همچنین فرمول و الگوی اندیشه و دانایی هر کشوری را نظام سلطه طراحی و اعمال کند.

وی افزود: ما در دنیایی به سر می بریم که نظام سلطه سعی در طراحی نقشه ژنتیک کشورها که حاکی از توانایی و ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و .. در هر ملتی است دارد، همچنین نظام سلطه در طراحی توسعه نظامی کشورها نیز سلسله مراتبی عمل می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروزه در بسیاری از کشورها که به ظاهر دارای سطح بالایی از رشد و توسعه هستند، بیشتر در هم تنیدگی و وابستگی به دانش غرب را شاهد هستیم، اظهار داشت: نقشه استعمار نگه داشتن ملتها در مرحله کودکی مرفه است، آنها می خواهند برای همه شانیت و نیاز را تعریف کنند و این راهبرد الگوی تسلط نظام سلطه و استعمار بر جهان است.

وی با بیان اینکه هنر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی شکستن پوسته تنیده شده بر پیکره فضای فکری، فرهنگی و ذهنی جامعه ما بود گفت: امام خمینی(ره) به عنوان معمار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ذهن وتفکر ما را از تسلط طاغوت و نظام سلطه خارج کرد و در ادامه این حرکت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقشی بی بدیل را در ساخت و اندیشه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه هر کشوری تا زمانی که در تسلط قدرت فکری و ذهنی دیگران است رشد نمی کند گفت: تا مدل جهان بینی و جوشش فکری کشوری آزاد نباشد استقلال حاصل نمی شود، مبدا آزادی نگری هر جامعه‌ای مرتبط با این موضوع است که متاسفانه در سال های پیش از انقلاب اسلامی سلطه جویان و استعمارگران ذهن‌های ما را منجمد کرده و نقش‌های استراتژیک را از ما گرفته بودند.

وی افزود: تفکر استراتژیک به معنای قابلیت جامعه به منظور طراحی پیشرفت در جهان است تحولی که ما به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مشاهده کردیم این بود که به ملت بزرگ ایران قدرت تفکر و اعتبار بخشید و ما را درجهان صاحب استراتژی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه دانایی را ارزشمندتر از دانش عنوان و خاطر نشان کرد: دانش ظرف اقتدار یک ملت است، اما دانایی به این دانش قدرت حرکت می دهد، دانایی قدرت فهم عالمانه موضوعات و تولید راهبرد است که این سرمایه گرانسنگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ما منتقل شد.

وی افزود: هنر رهبران ما این بوده و هست که میان ذهن، جسم، وحی و زندگی زمینی اتصال برقرار ساخته و به ما آموخته اندکه چگونه در مسیر این حرکت جهادی بزرگ قواعد بازی را یاد بگیریم؛ هر جامعه ای که در مسیر جهاد فی سبیل الله قرار گیرد خداوند ظرفیت دانایی را به آنان عطا می کند.

سردار سلامی تشکیل سپاه و بسیج را حاصل تدبیر و نگاه ژرف امام راحل دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) در پرتو هدایت الهی مسیر جهاد و مقاومت را انتخاب کرد، خداوند متعال نیز به ذهن او جوشش بخشید و امروز در پرتو نگاه مدبرانه حضرت امام و تدابیر و رهنودهای مقام معظم رهبری (مدظله) سپاه و بسیج با برخورداری از پیکره‌ای منسجم ، ولایی و قدرتمند آمادگی حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن را در هر عرصه‌ای دارد و انقلاب اسلامی با بهره مندی از این ظرفیت عظیم در مقابل نظام سلطه بیمه شده است.

وی با بیان اینکه نظام سازی با مدل غربی تداوم و ثبات ندارد گفت: اگر ما می خواستیم با مدل غربی نظام اسلامی خود را بسیازیم تا کنون چندین بار نابود شده بودیم، ما آن الگو را کنار گذاشته ایم ، بر اساس آموزه های وحیانی عمل کردیم و راه مبارزه راستین و مقاومت را در پیش گرفتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه راه‌های موفقیت بعدی ما نیز از مسیر مقاومت و ایستادگی می‌گذرد گفت: آیندگان ما در این مسیر مصمم ترند، زیرا دانایی و دانش بیشتری کسب می‌کننند؛ آنچه تا کنون از علوم در عرصه تجربی توسط غرب و شرق کشف شده است سطح نازل علم است که در سطوح فنی قرار دارد ، اگر الگوی علوم وحیانی نباشد رشد نمی‌کند.

وی با یادآوری دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دشمنان در نامناسب ترین موقعیت_ در هنگام تولد یک انقلاب جدید با ذهنیت‌های جدید_ جنگی را بر ما تحمیل کردند که اگر می خواستیم با استراتژی آنها با خودشان بجنگیم هرگز پیروز نمی‌شدیم.هنر ما این بود که در این نبرد نا برابر هرگز به استراتژی‌های نبرد آنها رجوع نکردیم، پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان غیور ما با روش‌های متفاوت از آنچه متداول بود در این نبرد پای گذاشته و دشمنان را در تفکر و اندیشه شکست دادند.

سردار سلامی برخورداری از تفکرسیال و ایمان و قابلیت های منحصربفرد سپاه را موجب برهم خوردن معادلات دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: در سالهای دفاع مقدس سپاه مانند آب مسیرهای نفوذ خود را پیدا می کرد و هرکجا دشمن این مسیرها را تشخیص می داد سپاه مبادرت به کشف مسیرهای جدید می نمود؛ این شیوه رفتارزمانی که با ایمان و اعتماد به نفس ترکیب شود شکست در آن معنا ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اذعان آمریکاییها به ناتوانی در برابر جمهوری اسلامی ایران گفت: هنر ما این بود که مسیر حرکتمان را خودمان ترسیم کرده ایم و به آن رسیده ایم؛ صحبت های رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که” نمی شود ایران را در استراتژی خود متوقف کرد” نشان از عجز و ناتوانی دشمن از سویی و عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایراناز سوی دیگر دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز ما به مرحله ای رسیده ایم که سیاستهای امریکا در عراق را به شکست بکشانیم تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونگی مقابله با دشمن در هر وضعیتی را آموخت و با آن مقابله کرد؛ هسته های مقاومت در جهان بر اساس تفکر حضرت امام (ره) شکل گرفت؛ دشمنان ما در فضای نابرابر شکست خورده و علیرغم هزینه‌های هنگفت در سیاست به بن بست رسیده و به ورطه نابودی کشیده می شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبر ی به دفعات بر اهمیت دانش واین مسئله که بدون دانش نمی توان اقتدار ایجاد کرد تاکید کرده اندگفت: صاحبان قلب درخشان با هزینه های اندک در فضای وحی آمیز می توانند کارهای بزرگی را حتی در شرایط تهدید و تحریم انجام دهند.

سردار سلامی در پایان با تاکید بر قابل اعتماد نبودن دشمنان و اینکه راه ما کما کان از مسیر جهاد و مقاومت می‌گذرد گفت: مجبوریم اتمام حجت کنیم که ما صادقیم و دشمنان ما هیچ صداقتی ندارند و مانند گذشته کلام رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مبنی بر بی اعتمادی به دشمنان به اثبات می رسد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x