تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

ریاض با انفجارهای روسیه بی‌ارتباط نیست / مقر سازمان جاسوسی عربستان دارای اتاق مخصوص عملیات انتحاری است

  • کد خبر : 12005
  • 17 دی 1392 - 11:30
ریاض با انفجارهای روسیه بی‌ارتباط نیست / مقر سازمان جاسوسی عربستان دارای اتاق مخصوص عملیات انتحاری است

مرکز اطلاعاتی الشتات در گزارشی در مورد انفجارهای تروریستی اخیر در شهر ولگاگراد روسیه می‌نویسد ریاض با این انفجارها بی‌ارتباط نیست و اقدامات تروریستی عربستان در جهان یک بخش مجزا در مقر سازمان جاسوسی این کشور دارد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر؛ مرکز اطلاعاتی الشتات در گزارشی در مورد انفجارهای تروریستی اخیر در شهر ولگاگراد روسیه که پایگاه خبری الحدث نیوز آن را منتشر کرد، نوشته است: زمان و مکان اطلاعاتی و  سیاسی حمله به روسیه با دو انفجار تروریستی که ده‌ها کشته و زخمی آنهم تنها در دو روز بر جای گذاشت، شاخص خطرناکی از این نکته است که روسیه نیز از سوی تروریست‌های حاضر در عراق و سوریه و لبنان، هدف قرار گرفته است.
این انفجارهای تروریستی با هدف مجازات روسیه در مواضع خود در قبال سوریه انجام شده است، برخی منابع احتمال می‌دهند که عربستان سعودی به صورت غیر مستقیم در این اقدامات تروریستی دست داشته باشد، به همین علت این انفجارها در آینده تاثیر زیادی بر منطقه و بویژه عربستان خواهد داشت.
شاخص‌های دو انفجار نشان از آن دارد که زمان و پیام های انجام این انفجارها از دست داشتن سعودی‌ها در آن خبر می‌داد، چرا که این اقدام بعد از آن انجام شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهادات بندر بن سلطان و مشوق‌های مالی وی در مورد نفت در برابر توقف حمایت از نظام سوریه را رد کرد، بندر بن سلطان در پی این اقدام تهدید به حملات تروریستی در بازی‌های المپیک زمستانی آینده از طریق مبارزان چچن کرده است.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف انگلیس بندر که تسلط کاملی بر شورشیان چچن دارد، متعهد شده بود که در صورت براندازی دولت بشار اسد تعهد می‌دهد که ناوگان دریایی روسیه در آبهای مدیترانه و سواحل سوریه باقی بماند. وی در عین حال به صورت تلویحی هشدار داده بود که در صورت عدم توافق بین دو کشور احتمال حملات شورشیان چچن به بازیهای المپیک زمستانی سوچی در روسیه وجود خواهد داشت. وی به صورت دقیق گفته بود: من می‌توانم امنیت بازی‌های المپیک زمستانی را برای شما تضمین کنم. گروه‌های چچنی که امنیت این بازیها را تهدید می‌کنند، تحت تسلط ما هستند.
بندر در این دیدار گفت: چچنی‌های مسلح در سوریه ابزار فشاری هستند که می‌توان شیر آن را باز کرد یا بست. این گروه‌ها ما را نمی‌ترسانند و ما از آنها برای مقابله با دولت سوریه استفاده کرده‌ایم، البته آنها هیچ نقشی در آینده سیاسی سوریه نخواهند داشت.
سفر بندر بن سلطان به مسکو در تغییر مواضع روسیه نسبت به سوریه ناکام ماند و پوتین در اظهاراتی طولانی تاکید کرد که اوضاع سوریه بخشی از امنیت ملی روسیه به شمار می رود.
بر اساس اطلاعات یک شاهزاده سعودی سازمان جاسوسی عربستان از طریق گروهک‌های مرتبط با خود خواستار انجام عملیات خونین شده بود. چرا که دشمنان سوریه و بندر بن سلطان دیگر توطئه های خود را در سوریه نمی‌بینند و می بینند که این توطئه‌ها در برابر حقایق ایستادگی سوری‌ها از بین رفته است. این موضوع ثابت می‌کند که آمریکا نیز پروژه خاورمیانه خود را از دست داده و در جنگ با سوریه نیز عرصه را باخته است.
سازمان‌های اطلاعاتی روسیه و سوریه که بر تماس‌های محرمانه ورودی و خروجی نظارت دارند، نفوذ خوبی در میان عناصر مسلح دارند و بر اساس اطلاعات موجود به این قطعیت رسیده‌اند که عملیات مبهمی که در ولگاگراد انجام شد، در زمان و مکان خاص از سوی مافیای بندربن سلطان انجام شد. گزارش‌های امنیتی موثق که در اختیار ایگور سرجان مدیر بخش اطلاعات نظامی ترکیه قرار گرفته، نشان می دهد که این سازمان اطلاعات روسیه بود که گروهک تروریستی النصره را در حال انتقال مواد شیمیایی در ترکیه شناسایی کرده و موضوع را پیگیری کرده و به دستگاه های مربوطه در آنکارا اطلاع داده است.
این عملیات با درخواست دستگاه اطلاعات عربستان سعودی از سوی گروه‌های مرتبط با اتاق عملیات سعودی ها انجام شد، چرا که تنها مهندس هدایت کننده شورشیان چچنی مسلح  هستند و گروه های تروریستی تکفیری و تندرو از لحاظ عده و عُده با سازمان جاسوسی عربستان در ارتباط هستند.
منابع مطلع به مسایل امنیتی اعلام کردند که بیشتر رهبران تکفیری که در عراق و سوریه و لبنان خون مردم بی‌گناه را می‌ریزند، به نوعی با دستگاه های جاسوسی عربستان سعودی تحت رهبری بندر بن سلطان مرتبط هستند و گفته می‌شود دایره خاصی در مقر دستگاه جاسوسی سعودی‌ها وجود دارد که در مورد گروهک‌های تروریستی است. بخشی از این دفتر عملیات تروریستی انتحاری در جهان را دنبال می‌کند. مأموریت این دفتر نیز عضو گیری و آموزش انتحاری‌ها و اقدام به برخی جنایت ها در عرصه عراق،  سوریه و لبنان است. ریاض همچنین شرکت های امنیتی آمریکایی و اروپایی را برای آموزش این عناصر مأمور کرده است.
خاندان حاکم سعودی و مقامات تل آویو بارها اعلام کرده‌اند که در یک عرصه قرار دارند. عربستان اعتقاد دارد که اسرائیل می‌تواند در برخی پرونده‌های مورد نظر ریاض به عنوان شریک این کشور باشد، انفجارهایی که در ضاحیه جنوبی بیروت روی داد، بخشی از فاکتوراسرائیلی سعودی بود، چرا که بندر بن سلطان و سعودیهای دیگر به کاخ سفید تاکید کرده بودند که باید از نزدیک مراقب افراط گرایان افراطی دینی باشد.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x