تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بازگشت ایران چک‌های ۱۰۰ هزارتومانی به چرخه بانکی کشور/ اقدامات لازم در خصوص “حذف ۳ صفر”

  • کد خبر : 11755
  • 16 دی 1392 - 12:21
بازگشت ایران چک‌های ۱۰۰ هزارتومانی به چرخه بانکی کشور/ اقدامات لازم در خصوص “حذف ۳ صفر”

بانک مرکزی به منظور استفاده بهتر از شرایط منابع مالی کشور مجوز استفاده از ایران چک را برای سال آینده ارائه کرده است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادیکمال مهر؛محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی در حاشیه سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: مجوز انتشار ایران چک یک ساله بوده و بانک مرکزی براساس مجوز مربوطه حق انتشار ایران چک را دارد.

وی تصریح کرد: احتمالا سال آینده ایران چک‌های ۱۰۰ هزارتومانی وارد چرخه بانکی کشور می‌شود که به طور قطع افزایش گردش مالی در کشور می‌شود.

وی افزود: در بحث انتشار ایران چک‌ها همانطور که گفته شد مجوزهای لازم از سوی بانک مرکزی تهیه شده که ایران چک صد هزار تومانی هم برهمین اساس مجددا وارد چرخه بانکی کشور می‌شود که در صورت اخذ نهایی مجوز این ایران چک‌ها رسما از سال آینده وارد چرخه بانکی کشور می‌شود.

*** اقدامات لازم در خصوص حذف ۳ صفر صورت گرفته است

دبیرکل بانک مرکزی در خصوص جریان اخذ ۳ صفر از پول ملی  گفت: تمام اقدامات لازم در خصوص حذف ۳ صفر  از سوی بانک مرکزی انجام شده و این بانک منتظر اقدامات لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط است.

وی در این رابطه ادامه داد: بحث حذف ۳ صفر در نیمه دوم سال آینده به صورت جدی از سوی بانک مرکزی اجرا می‌شود. ضمن آنکه بانک مرکزی پیگیر اجرایی شدن این گزینه در حوزه پولی کشور است.

وی با بیان اینکه حذف سه صفر یکی از گزینه‌های بانک مرکزی در مورد توافق در مورد اصلاح زمان واریز یارانه‌ها گفت: مذاکراتی در رابطه با کاهش تداخل واریز یارانه‌ها با سایر مبادلات بانکی با مسئولان مربوطه انجام شده به همین علت بانک مرکزی پیشنهاد کرده که این واریزها بین تاریخ دهم تا بیستم هر ماه و در روز پنج شنبه یا جمعه باشد که این کار باعث کاهش تداخل در انجام سایر واریزها در نظام بانکی می‌شود.

وی در خصوص عرضه سکه‌های نیم و ربع به صورت بسته‌بندی از سوی بانک مرکزی در روزهای پایانی سال جاری گفت: این روند در مورد سکه‌های نیم و ربع در قالب بسته‌بندی‌های بانک مرکزی تا قبل از نوروز سال ۹۳ از سوی بانک مرکزی به متقاضیان عرضه می‌شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x