تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

«نیروهای مازاد با ۲۰ سال سابقه» بازنشسته می‌شوند/ وجود ۱۰۰ هزار فرهنگی مازاد

  • کد خبر : 11718
  • 16 دی 1392 - 11:20
«نیروهای مازاد با ۲۰ سال سابقه» بازنشسته می‌شوند/ وجود ۱۰۰ هزار فرهنگی مازاد

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: نیروهای مازاد اخراج نمی‌شوند.

خبرگزاری فارس: «نیروهای مازاد با 20 سال سابقه» بازنشسته می‌شوند/ وجود ۱۰۰ هزار فرهنگی مازاد

کمال مهر:سید کاظم اکرمی، مشاور عالی وزارت آموزش و پرورشدر پاسخ به این پرسش که «موضوع جدی که آموزش و پرورش در حال پیگیری آن است، چیست؟»، اظهارداشت: برنامه ساماندهی معلمان از موضوعات مهم است.

* مستخدمان و کارگران معلم شده‌اند

وی افزود: آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰ هزار کارمند دارد که بیکار و یا مازاد هستند و از طرف دیگر در زمان حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش یک تعدادی نیروی مستخدم و کارگر آوردند و معلم شدند که اینها مشکل اول آموزش و پرورش است.

اکرمی با بیان اینکه تعداد دقیق این نیروها را در دست ندارد، خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی نیروهایی که در گذشته به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند، دستور کار فعلی است.

*ساماندهی مستخدمانی که معلم هستند

مشاور عالی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «این افراد در حال حاضر استخدام آموزش و پرورش هستند و الان قرار است چه اتفاقی روی دهد؟»، تصریح کرد: بالاخره باید برای آنها کلاس گذاشته شود و آنهایی که نمی‌توانند و توانایی ندارند به کارهای اداری بپردازند؛ بعضی به عنوان مستخدم در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند و معلم هستند که باید به شغل مستخدمی بازگردند.

*نیروهای مازاد اخراج نمی‌شوند

اکرمی در پاسخ به این پرسش که «این نیروها نگران هستند که با این کار ممکن است اخراج شوند و از کار بیکار شوند، قرار نیست همچین اتفاقی برای آنها بیفتد؟»، گفت: خیر، اینچنین صحبتی نیست که اخراج شوند؛ ممکن است در این ارتباط عده‌ای که بیست و چند سال سابقه دارند با خواهش از آنها بازنشسته شوند؛ زیرا دولت پول زیادی پرداخت می‌کند.

وی در واکنش به اینکه آموزش و پرورش قرار نیست از نیروهای جوان استفاده کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد، نمی‌شود و دولت و مجلس هم اجازه نمی‌دهند، زیرا نیروی مازاد داریم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x