تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

اجرایی شدن طرح کمربند سبز کرج

  • کد خبر : 11449
  • 15 دی 1392 - 8:49
اجرایی شدن طرح کمربند سبز کرج

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرایی شدن طرح کمربند سبز پس از هشت سال توقف خبر داد.

عباس زارع اظهار داشت: برای اجرای این طرح نیاز بود که با برخی از دستگاه‌ها تعاملات بیشتری برقرار می‌کردیم به همین دلیل متأسفانه روند اجرایی شدن این طرح هشت سال متوقف شد.

مدیر عامل سازمان پارک های کرج ادامه داد: با اجرای کامل این طرح ۳ هزار هکتار فضای سبز در کرج اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اجرای مجدد این طرح با توافق  اداره کل مسکن و شهرسازی استان البرز احیا شد افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح ذخیره زیست محیطی و توسعه فضاهای سبز برای آیندگان است.

زارع با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری حدود ۲۰۰ هکتار از این طرح محقق خواهد شد افزود: مشارکت شهروندان برای حفظ این فضاها یکی از مهم‌ترین وظایف شهروندان محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از تعامل با دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: در این زمینه مقرر شده که از سوی سازمان در اراضی خالی این دانشگاه، عملیات کاشت درخت و فضای سبز انجام شود تا محیط شادابی برای دانشجویان فراهم آید.

این مسئول افزود: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اراضی خالی دانشگاه خوارزمی، ۶ هزار اصله درخت کاشته شود که به طور قطع در بهبود وضعیت اکولوژیکی شهر موثر است.

* کاشت انواع گونه‌های گیاهی در کرج

مدیر عامل سازمان پارک های کرج از کاشت انواع گونه‌های گیاهی در کرج خبر داد و اذعان داشت: کاشت ۳۰۰ گونه گل و گیاه چهره شهر را زیبا کرده است.

زارع در پایان به کاشت گونه‌های مختلف گل و گیاه و درخت در نقاط مختلف کرج اشاره و عنوان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ گونه گیاهی، گل، درخت، بوته‌های فصلی و درختچه‌های زینتی در فضای سبز کرج اعم از پارک‌ها و بوستان‌ها کاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x