تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

صفحه کمیته فیلترینگ در توئیتر جعلی است/ وایبر فیلتر نشده است

  • کد خبر : 11238
  • 14 دی 1392 - 12:16
صفحه کمیته فیلترینگ در توئیتر جعلی است/ وایبر فیلتر نشده است

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعلام اینکه صفحه منتسب به کارگروه فیلترینگ در توئیتر جعلی است، گفت: یکی از دلایل فیلتر شدن این سایت‌ها، همین جرایمی است که افراد ناشناس در آنها مرتکب می‌شوند و چون سرور این سایت‌ها در خارج از کشور است، مجرمان به راحتی قابل شناسایی نیستند.

خبرگزاری فارس: صفحه کمیته فیلترینگ در توئیتر جعلی است/ وایبر فیلتر نشده است

کمال مهر:عبدالصمد خرم‌آبادی  در پاسخ به این سؤال که اخیراً اخباری از فیلتر برنامه وایبر منتشر شده و در این راستا به تازگی نیز در سایت توئیتر صفحه‌ای به نام کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) ایجاد شده که در آن صفحه به نقل از کارگروه خبر فیلتر شدن برنامه وایبر با اکثریت آرای اعضای کارگروه اعلام شده است، آیا این اخبار صحت دارد؟ گفت: هر دو مطلب کذب است کارگروه صفحه‌ای در توئیتر ندارد و تاکنون تصمیمی در خصوص فیلتر وایبر اتخاذ نکرده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: من هم پس از شنیدن این خبر که صفحه‌ای در سایت توئیتر به نام کارگروه ایجاد شده موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم متأسفانه این جعل عنوان صورت گرفته است.

وی توضیح داد: شخص یا اشخاصی این اقدام مجرمانه را مرتکب شده‌اند و صفحه‌ای به نام کارگروه در سایت توئیتر ایجاد کردند و مطالب کذبی را به نقل از کارگروه در آن درج کرده‌اند.

خرم‌آبادی ادامه داد: یکی از مطالب کذب نقل خبر فیلتر وایبر است که کارگروه تاکنون چنین تصمیمی اتخاذ نکرده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد: یکی از دلایل فیلتر شدن سایت‌هایی از قبیل توئیتر و فیس‌بوک همین جرایمی است که افراد ناشناس در آنها مرتکب می‌شوند و به دلیل اینکه سرور این سایت‌ها در خارج از کشور و در اختیار دشمنان ملت ایران است، مجرمان به راحتی قابل شناسایی و تعقیب نیستند.

وی افزود: اگر سرور سایت توئیتر در ایران بود هرگز شخصی که جعل عنوان کرده به خود اجازه این کار را نمی‌داد.

خرم آبادی یادآور شد: روزانه اشخاص مختلفی خصوصاً خانم‌ها به مراجع قضایی شکایت می‌کنند از اینکه در توئیتر و فیس‌بوک صفحه‌ای به نام آنها ایجاد شده و در آن صفحه عکس‌هایی برهنه و فتوشاب شده منتسب به آنها منتشر شده و با درج شماره تلفن آنها از قول آنها نوشتند که حاضر به خودفروشی هستند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکید کرد: افرادی که اینگونه جرایم را در توئیتر و فیس‌بوک انجام می‌دهند با علم به اینکه می‌دانند شناسایی آنها بسیار دشوار است مرتکب چنین جرایمی می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته کارگروه نیز تلاش خواهد کرد که ایجادکننده صفحه جعلی را شناسایی و تعقیب کند، اما این کار با توجه به قرار داشت

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x