تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

زن ‌عربستانی به دلیل رانندگی به قتل و تجاوز تهدید شد

  • کد خبر : 11400
  • 14 دی 1392 - 19:39
زن ‌عربستانی به دلیل رانندگی به قتل و تجاوز تهدید شد

یک زن عربستانی که کمپین ِ “مجوز گرفتن برای رانندگی زن در عربستان” را راه اندازی کرده است، به قتل و تجاوز تهدید شد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “منال الشریف” درباره انگیزه اش از تشکیل این کمپین گفت: پسرم یک بار از من پرسید که “آیا ما انسان های بدی هستیم؟” من از سئوال او شوکه شدم و پرسیدم “چرا چنین حرفی می زنی؟”
به گفته الشریف، پسرش، فردای آن روز با کبودی هایی بر صورت، از مدرسه بازگشت و مشخص شد که ۲ نفر از همکلاسی هایش او را در مدرسه کتک زده و به او گفته بودند که تو و مادرت باید زندانی شوید.
منال الشریف افزود که خواهرش مجبور به ترک شغل خود شده و درنتیجۀ محدودیت هایی که در کشور با آن روبرو شد، مجبور شد به همراه همسر و پسر ۲ساله اش عربستان را ترک کند.
وی در مصاحبه با سایت خبری آمریکایی “تد” گفت: پدرش در خطبه های نماز جمعه شنیده است که امام جمعه، زنانی را که رانندگی می کنند محکوم می کند، از آن گذشته، خانواده او نیز از سوی رسانه های محلی با فشارها و محدودیت های بسیاری مواجه شدند.
الشریف خاطر نشان کرد: ماجرا از آن جا شروع شد که ۱ بار با همکارم درباره ممنوعیت رانندگی صحبت و گلایه کردم که با وجود داشتن خودرو و گواهینامه بین المللی، برای رفتن به منزل، با مشکلات و دشواری های متعددی مواجه هستم.
همکار الشریف از سخنان وی غافلگیر شده و گفته بود “قانونی وجود ندارد که تو را از رانندگی منع کند.”
به گفته الشریف ، پس از اطمینان حاصل کردن از این موضوع، متوجه شد که ممنوعیت، بخشی از عادات و تقالید در عربستان است نه قانون.
وی گفت: این مساله سبب شد جرقه این فکر در روز هفدهم ژوئن در ذهنم زده شود و زنان را به راندن خودروهای خود تشویق کنم.
این فعال عربستانی تاکید کرد: پس از راه اندازی کمپینِ رانندگی زنان، با تهدیدهایی نظیر تهدید به قتل و تجاوز مواجه شدم.
الشریف در پایان، خاطر نشان کرد: از برادرم خواستم که روز هفدهم ژوئن با من بیاید تا نزدیک خودروی پلیس رانندگی کنم، پلیس به سرعت ما را بازداشت کرد و از ما تعهد گرفتند که دیگر رانندگی نکنیم، سپس ما را آزاد کردند. این گونه بود که یک مانع را از این مسیر، برداشتیم.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x