تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دعوای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر اندیشه است/ هاشمی در سفرهای استانی‌ وزن خود را دید

  • کد خبر : 11228
  • 14 دی 1392 - 12:14
دعوای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر اندیشه است/ هاشمی در سفرهای استانی‌ وزن خود را دید

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: دعوای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر نوع فکر و اندیشه است که اصولگرایان اصالت را به دین، مکتب و آموزه‌های دینی می‌دهد، اما برخی اصلاح‌طلبان اندیشه لیبرالی دارند.

خبرگزاری فارس: دعوای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر اندیشه است/ هاشمی در سفرهای استانی‌ وزن خود را دید

به گزارش خبرگزاری کمال مهر از کرمان، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده روز گذشته در حاشیه حضورش در کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت‌های گوناگون درون کشور را باید خوب شناخت و با یک مدیریت نافذ به کار گرفت، اظهار داشت: استان کرمان دارای ظرفیت‌های بالایی به ویژه در رابطه با سرمایه‌های نیروی انسانی است، اما با مشکل مدیریت این استعدادها مواجه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله سپاه در تهران افزود: استان کرمان در زمینه سیاسی از تنوع خوبی برخوردار است، قطعا حساسیت و به همین تناسب رشد فکری هم بالاتر است و در مقاطع مختلف شخصیت‌هایی همچون شهید باهنر در استان کرمان چهره شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان چهره‌های ماندگار یاد کرد.

وی شهید باهنر را از سرمایه‌های فرهنگی کشور ذکر و تصریح کرد: این شهید بزرگوار به عنوان آبروی استان کرمان بوده و هست، اما حق ایشان به لحاظ الهام‌بخشی ادا نشده است.

علیزاده با بیان اینکه جاذبه‌های معنوی، فکری و اندیشه‌های این استان باید مورد توجه و عنایت قرار گیرند، افزود: شخصیت‌هایی مثل شهید باهنر این انقلاب را جهت دادند، بنابراین در زمینه شناخت آن‌ها باید بیشتر تلاش شود.

عده‌ای به دنبال نوشتن تاریخ انحرافی انقلاب هستند

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب به نوعی مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: اگر از واقعیت‌های تاریخ انقلاب غافل شویم، دیگران برای ما نسخه انحرافی می‌پیچند.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا لجن‌هایی بر آن شده‌اند تا تاریخ انقلاب را بنویسند که شایستگی آن را ندارند در حالی که ثبت حقایق کشور و انقلاب در این محدوده کار بسیار بزرگی است.

علیزاده با اشاره به شعارهای دولت روحانی مبنی بر تدبیر، امید و اعتدال گفت: دولت با رویکرد اعتدال، امیدبخش است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله سپاه در تهران دغدغه رئیس جمهور در زمینه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را ارزنده دانست و افزود: تعامل با دیگر کشورها در سطح بین‌الملل نیز از جمله اقدامات در دست انجام این دولت به شمار می‌آید.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هر دولت با رویکرد خاص خود حال و هوای تازه‌ای را در جامعه به وجود می‌آورد، گفت: مقام معظم رهبری با اشراف و هدایت کلی و در صورت لزوم تذکرات لازم، دست دولت‌ها را در انجام وظایف باز می‌گذارند.

وی افزود: دولت روحانی گفتمان تازه‌ای را پیش گرفته که نشاط و امید بین مردم ایجاد می‌کند، اما برخی ارزیابی‌ها و تحلیل‌های غلط از حضور مردم در انتخابات ۲۴ خرداد در عملکردها، خودش را نشان می‌دهد.

ظلم است در حق روحانی که دولتش را دولت اصلاح‌طلبان بنامیم

علیزاده با بیان اینکه مردم به اعتدال روحانی رای دادند، ابراز داشت: ایشان با شعار اعتدال و سابقه خوب در کسوت روحانیت وارد عرصه انتخابات شد، اما برخی با طمع از ایشان سهم‌خواهی می‌کنند و پیام حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۴ خرداد را طور دیگری تفسیر می‌کنند.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ذائقه قالب بر انتخابات ذائقه اصولگرایی بود و ظلم است در حق روحانی که دولتش را دولت اصلاح‌طلبان بنامیم هر چند فشارها از جانب اصلاح‌طلبان بر وی بسیار زیاد است.

برخی انتصابات برای مردم علامت سئوال ایجاد می‌کند

وی تصریح کرد: نباید افرادی منصب بگیرند که مطرح شدن آن‌ها در ذهن مردم علامت سئوال ایجاد کند و اینگونه برداشت شود که گویا مردم به هاشمی و خاتمی و عناصر فتنه رای داده‌اند.

علیزاده ابراز داشت: آرزوی ما موفقیت این دولت است، زیرا در بین مردم امید ایجاد کرده است و امیدواریم این فرصتی که برای رئیس جمهور ایجاد شده از وی نام و نشان جاودانه بر جای گذارد و دوره‌ ریاست جمهوری وی به خوبی و خوشی سپری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم افرادی که فرصت خدمت کردن را یافته‌اند در مرز اعتدال و آرمان‌های انقلاب باشند، اذعان داشت: اگر انتقادی صورت می‌گیرد از یک طرف دغدغه کلی نسبت به کلیت انقلاب و از سوی دیگر از سر خیرخواهی است.

علیزاده اظهار داشت: امیدواریم روحانی با تعصب شعار اعتدال را پیش ببرد و همان طور که گفتیم دولت‌مردان نقدها را خیر خواهانه بپندارند.

استاندار کرمان، سفیر اعتدال باشد

وی در ادامه استاندار کرمان را نماینده سیاسی دولت در استان ذکر و خاطرنشان کرد: رزم‌حسینی سابقه خوبی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و دفاع مقدس دارد و امیدواریم سفیر اعتدال در کرمان باشد و بستر را برای شناسایی و ساماندهی استعدادها فراهم آورد و بتواند گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

علیزاده ادامه داد: باید نیت‌ها در مسیر خیر و خدمت به مردم باشد و افرادی که انتخاب می‌شون،د متخصص بوده و تعهد دینی داشته باشند.

وی افزود: شنیدم در مراسم معارفه استاندار کرمان، وی ضمن بیان اینکه خیلی در مسائل سیاسی نبوده‌ است، بلندگو را به مرعشی می‌سپارد، سوابق مرعشی که با افتخار خود را لیبرال دمکرات می‌خواند، مشخص است.

وی به شعار مردم‌سالاری خاتمی اشاره کرد و گفت: وقتی وی این شعار را مطرح کرد مقام معظم رهبری آن را با مردم‌سالاری دینی اصلاح کردند.

دعوای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر دو جریان فکری است

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: دعوای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بر سر نوع فکر و اندیشه است که اصولگرایان اصالت را به دین، مکتب و آموزه‌های دینی می‌دهد، اما اصلاح‌طلبان با اندیشه لیبرالی می‌گویند، اصل مردم هستند و دین و ارزش‌ها باید منعطف به خاستگاه مردم باشد.

وی اضافه کرد: این تفکر، اومانیستی و هماهنگ با دشمنان نظام در خارج از کشور است که البته دستشان در فتنه ۸۸ رو شد.

موسوی در صورت پیروزی ظرفیت‌های نظام را مانند گوشت قربانی تقسیم می‌کرد

علیزاده یادآور شد: میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ همه‌ ضد انقلاب، سلطنت‌طلبان، منافقان، بهائیان و …. را یک‌پارچه گرد هم آورده بود و در صورت پیروزی، قرار بود، حاکمیت خود را آن قدر وسعت بخشد که ظرفیت‌های نظام را مانند گوشت قربانی بین این گروه‌ها تقسیم کند.

وی بیان داشت: هاشمی‌رفسنجانی گفت که افراطیون ایران و آمریکا نمی‌خواهند، بگذارند، مذاکرات ژنو به نتیجه برسد، باید از ایشان پرسید، منظور از افراطیون ایران کیست، آیا منظور همین طیفی است که با خون دل پای انقلاب اسلامی ایستاده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: در جای دیگری از کشور کسی به عنوان استاندار معرفی شده است که اصل فتنه ۸۸ را انکار می‌کند، گویا در این کشور نبوده و یا رهبری معظم انقلاب را قبول ندارد.

وی تصریح کرد: این مرزبندی‌ها باید شفاف شوند و نسل جوان ما محل نزاع‌ها را بشناسند و بدانند که دعوا بر سر نوع جهان‌بینی و نگرش و اعتقاد است.

۷۰ درصد مدیران اصلاح‌طلب هستند

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: اگر کسانی که به اصل فتنه اعتقاد ندارند بر سر کار بیایند و مسئولیت بگیرند، انگیزه خدمت صادقانه ندارند.

علیزاده افزود: ۷۰ درصد مدیران دولت فعلی از اصلاح‌طلبان و بعضا عناصر فتنه هستند و این تذکرات از روی نگرانی مطرح می‌شود شاید مورد توجه قرار گیرد.

فیلم تبلیغاتی گزارش ۱۰۰ روزه قابل پخش نبود

وی به فیلم تبلیغاتی تهیه شده برای پخش در گزارش ۱۰۰ روزه روحانی از سیما اشاره کرد و گفت: یکی از این فیلم‌ها پخش شد و یکی که کپی‌برداری از فیلم تبلیغاتی اوباما بود به خاطر به‌کارگیری صحنه‌ها و ابزار و آلات موسیقی و تک‌خوانی زن، قابلیت پخش نداشت و صدا و سیما در خدمتی صادقانه به روحانی آن را پخش نکرد.

علیزاده ابراز داشت: بی‌شک پخش این فیلم اعتراض و انتقاد مراجع و علما را در پی داشت.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد وسیع فتنه ۸۸ ابراز داشت: فتنه ۸۸ در حال حاضر آتش زیر خاکستر است و هیچ‌کدام از سران فتنه از عملکرد خود عذرخواهی نکرده‌اند و اصرار بر شکستن حصر آن‌ها برای خیرخواهی نیست، بلکه برای درست کردن پیراهن عثمان است.

علیزاده چهار گروه را در جریان یک ظلم دست‌اندرکار دانست و آن‌ها را عاملان، کمک‌کنندگان، راضی‌ها و ساکتان برشمرد و گفت: در حوزه اندیشه اسلامی چیزی به نام ساکتان نداریم و نمی‌شود، کسی خود را انقلابی، خط امامی و دوستدار مردم دانست، اما او با معاندان نظام منفعلانه برخورد کند.

هاشمی در سفرهای استانی‌ وزن خود را دید

وی با اشاره به عدم استقبال مردم کرمانشاه از حضور هاشمی در این استان خاطر نشان کرد: این سفرها از سوی تدارک کنندگان نوعی دوستی خاله‌خرسه است و ایشان در این سفرها وزن خود را دید.

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: هدف اصحاب فتنه ایجاد شکاف و انشقاق بین مردم ایران بود، اما ۹ دی همه جمع شدند و حقیقت بصیرت رو شد و فتنه‌گران مشت محکمی از طرف مردم خورند.

علیزاده گفت: بی‌ادبی هیئت پارلمانی اروپا به هاشمی دل ما را به درد آورد و عده‌ای می‌خواهند به نام ایشان انشقاق ایجاد کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x