تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

افزودن قانون حقوق شهروندی به کتب درسی

  • کد خبر : 11280
  • 14 دی 1392 - 12:45
افزودن قانون حقوق شهروندی به کتب درسی

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون حقوق شهروندی پس از طی کردن مراحل قانونی و تصویب آن به طور قطع در کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی گنجانده می شود.

کمال مهر: مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون حقوق شهروندی پس از طی کردن مراحل قانونی و تصویب آن به طور قطع در کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی گنجانده می شود.

علیرضا رحیمی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت که طرح این قانون در هر سطحی با توجه به نیازها، گروه سنی و فضای روانی دانش آموز متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد که با نهایی شدن منشور حقوق شهروندی، دستگاه های اجرایی باید فضای فرهنگی و رویکردهای جامعه را برای عمل به این منشور فراهم کنند و البته کتاب های درسی نیز از آنجا که برآیندی از مطالبات جامعه نسبت به نظام تعلیم و تربیت است از این قاعده مستثنی نیست.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: یکی از مهارت های زندگی وقوف افراد جامعه به حقوقشان است چرا که وقتی افراد نسبت به حقوق خود آگاهی داشته باشند می توانند از حقوق خود دفاع کنند.

وی حقوق شهروندی را یکی از نیازهای ضروری اجتماع دانست و گفت: یکی از وظایف نظام آموزشی و پرورشی، تربیت بچه ها برای یک زندگی سالم همراه با رعایت ضوابط و قوانین اجتماعی است و آماده کردن افراد به منظور فرا گرفتن مهارت های زندگی باید از همان دوران کودکی آغاز شود.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید نظام آموزشی یاد دادن نحوه آموختن است نه اینکه چیزی به بچه ها یاد داده شود، افزود: هنگامی که حقوق شهروندی در کلاس، کتاب های درسی و در قالب بسته های آموزشی به دانش آموزان ارایه شود آنها با حقوق خود آشنا می شوند.

رحیمی خاطرنشان کرد: طبیعی است که با آگاهی از حقوق قانون شهروندی در محیط واقعی و اجتماعی هر کس سعی می کند هم از حقوق خود دفاع کند و هم به حقوق دیگران متعرض نشود و این شرط لازم برای زندگی در جامعه است.

وی افزود: منشور حقوق شهروندی پس از طی کردن مراحل قانونی در قالب مواد آموزشی به منظور واقف کردن دانش آموزان به حقوقشان قابل ارایه است.

خبرگزاری ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x