تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

  • کد خبر : 12173
  • 17 دی 1392 - 19:45

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به گروه‌های افراطی در منطقه نوشت که آمریکا و ایران با دشمن‌های مشترکی در نزاع خاورمیانه روبرو هستند.

 

خبرگزاری فارس: نیویورک‌تایمز: آمریکا و ایران در نزاع خاورمیانه دشمن‌های مشترکی دارند

به گزارش کمال مهر به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، در حالیکه آمریکا و ایران مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای تهران را دنبال می‌کنند، با دشمنان مشترکی در نزاع خاورمیانه روبرو هستند.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به دشمن مشترک واشنگتن و تهران در عراق اشاره کرد و نوشت که نفوذ آمریکا در منطقه در حال کاهش و است و این در حالی است که عراق که آمریکا بیش از یک تریلیون دلار در آن هزینه کرده است و بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای خود را از دست داده است، به حد فزاینده‌ای به سوی بی‌ثباتی پیش می‌رود.

نیویورک‌تایمز گروههای افراطی در عراق را دشمن مشترک ایران و آمریکا دانست و به رویکرد مشترک این دو کشور در قبال شورشیان عراق اشاره کرد و نوشت روز گذشته، ایران همچون آمریکا پیشنهاد ارسال کمک نظامی به دولت عراق را مطرح کرد و روز یکشنبه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که ایران می‌تواند نقش سازنده‌ای در کنفرانس آتی درباره سوریه ایفا کند.

یکی دیگر از دشمنان مشترک آمریکا و ایران که روزنامه نیویورک‌تایمز به آن اشاره کرد، گروههای افراطی در سوریه بودند که هیچ کدام از دو کشور ایران و آمریکا موافق آن نیستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به تل‌آویو گفت ایران می‌تواند در حاشیه کنفرانس صلح سوریه که اواخر این ماه در ژنو برگزار می‌شود، نقش سازنده‌ای را ایفا کند که البته در ادامه با مشارکت تهران در سطح وزرا در کنفرانس ژنو ۲ مخالفت کرد و برای ایران شرط گذاشت که اگر خواستار تحقق چنین امری است باید قبول کند که دولت آینده سوریه با موافقت دوجانبه دولت کنونی و مخالفان تشکیل شود.

  در همین ‌حال  ظریف که برای دیدار با مقامات ترکیه به آنکارا سفر کرده بود روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: دولت‌های خارجی باید برای رسیدن به تفاهم و پایان دادن به درگیری و رسیدن به راه حل قابل قبول، همه مردم سوریه به یکدیگر کمک کنند که نهایتاً این امر باید از طریق صندوق‌های رأی و مراجعه به آرا عمومی مردم صورت گیرد.

نیویورک‌تایمز در بخشی از گزارش خود با اشاره به دشمنان مشترک آمریکا و ایران در خاورمیانه اعلام کرد که گرم شدن روابط بین ایران و آمریکا تقریباً یکسال است که صورت گرفته است و دو کشور پیشنهاداتی را مطرح کردند که برای مدتها غیرممکن بود و این مسئله عمیقاً نزدیک‌ترین همپیمانان منطقه‌ای واشنگتن که عربستان و اسرائیل هستند را خشمگین کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x