تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

  • کد خبر : 12062
  • 17 دی 1392 - 12:03

وزارت بازرگانی آمریکا یک دستور اضطراری نادر را با هدف جلوگیری از صادرات مجدد دو موتور دست دوم جت را به ایران توسط یک شرکت مستقر در ترکیه صادر کرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از خبرگزاری رویترز، “دیوید میلز” دستیار وزیر بازرگانی آمریکا که بر صادرات قطعات نظارت دارد روز جمعه پس از آن این دستور را امضا کرد که متوجه شد شرکت ترکیه ای مشاوره هوانوردی و لجستیکی  ۳K  قصد دارد دو موتور ساخت شرکت جنرال الکتریک را روز سه شنبه توسط شرکت هواپیمایی پویا که یک شرکت هواپیمایی باری ایرانی است مجددا به ایران صادر کند.
روابط ایران و آمریکا پس از موافقتنامه ۲۴ نوامبر درباره محدود شدن برنامه هسته ای تهران گرم شد اما اکثر صادرات به ایران همچنان براساس قانون آمریکا  ممنوع است.
این دستور که برای مدت ۱۸۰ روز اجرایی خواهد بود شامل پیامدهایی گسترده برای شرکت ترکیه ای مشاوره هوانوردی و لجستیکی  ۳K ، شرکت هواپیمایی پویا و شرکت تجارت بین المللی آدائرو مستقر در ایلینویز خواهد بود.
وزارت بازرگانی آمریکا می گوید شرکت آدائرو موتورهای دست دوم هواپیما را به ترکیه ارسال می‌کرده است.
براساس این دستور، ورود به مذاکرات، تجارت ، حمل و نقل یا دیگر فعالیت ها که شامل هرگونه قطعات صادراتی آمریکا باشد برای هر سه شرکت و مقامات اصلی آنها ممنوع است.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x