تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

۱۲ سلاح فوق‌سری و قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

  • کد خبر : 209108
  • 15 اسفند 1396 - 2:18
۱۲ سلاح فوق‌سری و قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

چه چیزی یک سلاح را قدرتمند می سازد؟ قدرتمندترین سلاح های جهان در طول تاریخ کدامند؟ البته در مورد سلاح ها واژه ی «قدرتمند» می تواند معانی مختلفی داشته باشد که بر اساس دیدگاه شخصی هر فردی متفاوت خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،چه چیزی یک سلاح را قدرتمند می سازد؟ قدرتمندترین سلاح های جهان در طول تاریخ کدامند؟ البته در مورد سلاح ها واژه ی «قدرتمند» می تواند معانی مختلفی داشته باشد که بر اساس دیدگاه شخصی هر فردی متفاوت خواهد بود. برای مثال از نظر برخی سلاحی که توان ویرانگری بیشتری داشته باشد قدرتمند تر است زیرا خوف و ترس را برای مدت بیشتری و به شکل وحشتناکی در دل دشمن ایجاد خواهد کرد. هر چیزی که بتواند زندگی انسان ها و ساخته های او را نابود کند قدرتمند است.

اما در طرف مقابل نیز هر وسیله دفاعی که بتواند از جان و مال انسان ها در برابر این گونه سلاح های مرگباری محافظت کند نیز قدرتمند در نظر گرفته می شود. در تاریخ هیچ چیز باعث نشده که کشورها نخواهند نشان دهند که ساخته های آن ها تا چه اندازه مخرب بوده و یا می تواند از آن ها در برابر استفاده از سلاح های مخرب محافظت نماید. در ادامه شما را با قدرتمندترین سلاح هایی که در طول تاریخ برای حمله به دشمن و یا به عنوان وسیله ای دفاعی مورد استفاده قرار گرفته اند آشنا خواهیم کرد.

۱- مسلسل ماکسیم

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

این مسلسل اتوماتیک می توانست ۶۰۰ گلوله در دقیقه شلیک کند که با قدرت آتش ۶۰ تفنگ معمولی امروزی برابری می کند. از این مسلسلدر بیشتر کشورگشایی های بریتانیا استفاده شده و در نبرد مشهور شانگانی نیز ۷۰۰ سرباز بریتانیایی با در اختیار داشتن ۴ مسلسل ماکسیم توانستند نیروی ۳٫۰۰۰ نفری دشمن را شکست دهند.

۲- آر پی جی ۷۱

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

نارنجک انداز دستی ضد تانک یا همان آر پی جی پراستفاده ترین سلاح ضد زره در جهان است که هم توسط ارتش های منظم و هم شبه نظامیان مورد استفاده قرار گرفته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

۳- بمب ترموباریک FOAB

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

این بمب که به پدر همه بمب ها مشهور شده به اختصار FOAB نامیده شده و یک سلاح ترموباریک است که روز زمین فعال شده و از طریق هوا به سمت هدف فرستاده می شود. به گفته ی مقامات روسی این بمب در برخورد با هدف تمام آن را به دود تبدیل می کند


بیشتر بخوانید:دلیل عدم اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا چیست؟


۴- بمب MOAB

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

این بمب در زمان ساخت به مادر همه بمب ها مشهور شده و مخرب ترین بمب غیرهسته ای جهان شناخته می شد. بمب مذکور برای اولین بار ر ۱۱ مارس ۲۰۰۳ آزمایش شده و انفجار حاصل ازآن می تواند محله های یک شهر در شعاع ۱۳۷٫۶۱ متری را به طور کامل محو نماید. یک نمونه بزرگ تر و قویتر ۱۳ تنی از آن نیز ساخته شده است.

۵- بمب بی ۵۳

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

بمب بی ۵۳ دارای قدرت ۹ مگاتن تی ان تی است که قدرتمندترین کلاهک هسته ای تمام دوران به شمار می آید. این بمب یکی از بمب های هسته ای گرمایی آماده شلیک در ایالات متحده در دوران جنگ سرد بود که دیگر غیرفعال شده است.

۶- مرد چاق و پسربچه کوچک

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

ما همه با بمباران اتمی ناگازاکی و هیروشیما آشنا هستیم که در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم تاریخ را تغییر داد. این بمب ها که اسمشان از شخصیت های یک فیلم الهام گرفته شده است باعث شدند که یک خاطره تلخ در تاریخ بشریت ثبت شود که نشان می دهد جنگ چه صدمات جبران ناپذیری می تواند به یک ملت و آینده آن وارد نماید.

۷- موشک آگنی ۳

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

موشک آگنی نمونه ای از موشک های بالستیک قاره پیما در هند می باشد که اسم آن از یکی از عناصر طبیعت به نام آگنی که در زبان هندی به معنای آتش است گرفته شده است.

۸- موشک های شهاب10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

موشک های شهاب از انواع موشک های برد بلند ایران به شمار می آیند که تا ۵٫۰۰۰ کیلومتر نیز برد دارند.

۹- موشک کروز پی -۸۰۰ اونیکس

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

این موشک با سرعت ۲٫۹ تا ۵٫۷ ماخ یک موشک کروز ماوراء صوت ضد کشتی ساخت روسیه است که براحتی می تواند یک ناو آمریکایی را غرق کند.

۱۰- موشک پی-۲۷۰ ماسکیت

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

با سرعت حداکثر ۳ ماخ، این موشک کروز ماوراء صوت روسی از آن دسته موشک هایی است که به سختی می توان با آن مقابله کرد.

۱۱- بمب بی ۴۱

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

این بمب جاذبه ای ساخت ایالات متحده قوی ترین کلاهک هسته ای ساخت ایالات متحده بود که در سال ۱۹۵۷ از رده خارج شد. تنها بمب افکن هایی که می توانستند این بمب را حمل کنند بمب افکن های بی ۵۲ و بی ۴۷ بودند.

۱۲- بمب تزار

10 سلاح قدرتمند تاریخ را بشناسید+تصاویر

آن ابرهای قارچی شکل کتاب های درسی تاریخ را به یاد دارید؟ آن دودها توسط این بمب بوجود آمده بودند. بمب تزار وزنی معادل ۲۷ تن داشته و هر آنچه که در شعاع ۳٫۵ کیلومتری آن قرار داشت را خاکستر می کرد.

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x