تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

“گیاهان دارویی “که شما را معتاد می‌کنند

  • کد خبر : 18058
  • 09 بهمن 1392 - 9:27
“گیاهان دارویی “که شما را معتاد می‌کنند

آلکالوییدها خاصیت آرامبخش دارند و به دلیل اثرات هم‌افزایی، نباید با داروهای شیمیایی آرامبخش خورده شوند چرا که باعث عوارض جانبی می‌شوند.

کمال مهر:محسن بیگدلی عضو جامعه گیاه درمانی ایران  گفت: گل گاوزبان با نام علمی Borago Officina Lis به دو شکل اروپایی و ایرانی وجود دارد که خواص دارویی نمونه ایرانی کمتر از اروپایی است ولی به علت قیمت بالای نوع اروپایی، کمتر در فروشگاه‌های گیاهان دارویی به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با بیان این که در مراکز تحقیقات گیاهان دارویی کشور بروی نمونه ایرانی کارهای اصلاحی در حال بررسی است افزود: با این روش، خاصیت گل گاو زبان ایرانی به اندازه اروپایی افزایش می‌یابد که در آینده به بازار معرفی و عرضه ‌ می‌شود.

بیگدلی با اشاره به وجود آلکا لوییدها در گل گاوزبان گفت: آلکالوییدها خاصیت آرامبخش دارند و به دلیل اثرات هم‌افزایی نباید با داروهای شیمیایی آرامبخش خورده شوند زیرا باعث عوارض جانبی می‌شوند.

وی به کسانی که از داروهای آرامبخش استفاده می‌کنند توصیه کرد: قبل از مصرف گیاهان دارویی آرامبخش با پزشک خود مشورت کنند.

بیگدلی به اعتیاد آور بودن گیاهانی که حاوی آلکالویید هستند اشاره و تصریح کرد: گیاهانی مثل چای و گل گاوزبان و بسیاری از گیاهان دیگر که این ترکیب را دارا هستند نباید به صورت دائم مصرف شوند زیرا بدن به آنها عادت کرده و اعتیاد موقت می‌آورد و هنگام قطع مصرف عوارضی مثل سردرد، سردردهای میگرنی و عصانیت‌های ناشی از آن به وجود می‌آید.

وی گفت: کسانی که برای مداوای بیماری از این گیاهان استفاده می‌کنند، ۲ هفته مصرف، ۱هفته توقف و مجددا ۲ هفته مصرف کنند.

انتهای پیام/

م
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=18058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x