تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

“گل مژه” با این گیاه درمان می‌شود

  • کد خبر : 16922
  • 06 بهمن 1392 - 7:43
“گل مژه” با این گیاه درمان می‌شود

همیشه بهار، گیاهی دارویی از خانواده آفتابگردان می‌باشد که گل و ساقه آن مصرف دارویی دارد.

کمال مهر:مجتبی خادم الحسینی کار‌شناس گیاهان دارویی  گفت: همیشه بهار گیاهی دارویی با نام علمی Calendula Officinalis از خانواده آفتابگردان، علفی و یکساله می‌باشد. 
وی افزود: ساقه‌های این گیاه در ایران به ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد و بومی مناطق مدیترانه‌ای و گرمسیری می‌باشد.
خادم الحسینی به اندام دارویی این گیاه اشاره کرد و گفت: ساقه و گل همیشه بهار مصرف دارویی دارد و از بذر برای ازدیاد گیاه استفاده می‌شود.
کار‌شناس گیاهان دارویی در ادامه به فیزیولوژی جالب این گیاه اشاره کرد و تصریح کرد: گل‌های این گیاه در ساعت ۹ الی ۱۱ صبح همگی با هم شکوفا و در ساعت ۱۶ الی ۱۷ بسته می‌شوند.
وی با بیان اینکه ماده موثر مهم این گیاه کالاندولین است، افزود: خاصیت آنتی باکتریال دارد و سیستم ایمنی سطحی بدن را نسبت به باکتری‌ها و میکروب‌های محیطی مقاوم می‌کند به عبارتی پوست را مقاوم نگه می‌دارد.
خادم الحسینی با اشاره به این نکته که از همیشه بهار در ایتالیا به عنوان ضد التهاب و تب‌بر استفاده می‌شود، افزود: در ایران برای رفع التهابات پوستی و نیز التهابات دهانی مثل تبخال مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: همیشه بهار برای درمان گل مژه نیز استفاده می‌شود به این روش که گل و ساقه را همراه هر دم کرده و با پنبه آغشته به آن اطراف چشم مالیده می‌شود.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=16922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x