تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

گزارش ۸۸ صفحه ای موسسه آمریکایی از مدیریت رهبری

  • کد خبر : 35324
  • 02 اردیبهشت 1393 - 9:36
گزارش ۸۸ صفحه ای موسسه آمریکایی از مدیریت رهبری

موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن یکی از دلایل تصمیمات دقیق رهبر انقلاب اسلامی ایران را ساختار دفتر رهبری دانسته که از افراد فنی و کارشناس تشکیل شده و نه از سیاسیون.

به گزارش کمال مهر، موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در گزارشی ۸۸ صفحه‌ای به بررسی نحوه تصمیم‌گیری و مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است.

این گزارش توسط مهدی خلجی از نویسندگان سابق اصلاح‌طلب که چند سالی است به اروپا و سپس آمریکا مهاجرت کرده، نوشته شده است. خلجی در سال‌های اخیر با رسانه‌های غربی ضد ایران همچون رادیو فردا و رادیو زمانه و بی بی سی همکاری داشته است.

نویسنده با مرور زندگی سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای از بدو انقلاب تاکنون، به بیان دیدگاه خود درباره شیوه مدیریتی رهبر انقلاب پرداخته است.

هرچند خلجی بر مبنای سلایق و تمایلات سیاسی خود، به ارزیابی نحوه تصمیمات رهبری پرداخته و تلاش کرده اتهامات بی‌اساس جریان‌های ضدانقلاب را تکرار کند، اما نتوانسته از اعتراف به تدابیر موفق ایشان، پرهیز کند.

مثلا خلجی از این که اختلاف‌های شدید جریان‌های سیاسی داخل کشور نتوانسته بر سیاست خارجی یکپارچه ایران، اثر بگذارد و ایران همچنان رویکرد انقلابی مدنظر آیت‌الله خامنه‌ای را دنبال می‌کند، ابراز ناخشنودی کرده است. او اعتراف کرده که این مسئله، ناشی از تدابیری رهبری بوده است. در ادامه به خلاصه‌ای از گزارش مذکور می‌پردازیم:

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در گزارش خود، یکی از دلایل موفقیت سیاست خارجی ایران را اتحاد همه گروه‌های سیاسی در این عرصه عنوان کرده و آن را ناشی از هنر مدیریتی رهبر معظم انقلاب دانسته است.

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن یکی از دلایل تصمیمات دقیق رهبر ایران را (که البته نویسنده گزارش، بارها از ناخرسندی خود از این واقعیت سخن گفته) ساختار دفتر رهبری دانسته که از افراد فنی و کارشناس تشکیل شده و نه از سیاسیون.

به نوشته موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن، رهبر انقلاب اسلامی ایران با دقت به دنبال آن است که از رسوخ تمایلات سیاسی به اطلاعاتی که به دستش می‌رسد جلوگیری کند، به همین دلیل شخصا دفتر رهبری را اداره می‌کند و از مشاوران مورد اعتمادش استفاده می‌کند.

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در ادامه گزارش، یکی از توفیقات رهبر ایران را یکپارچه کردن مدیریت حوزه‌های علمیه و مدارس دینی، عنوان کرده است. مدرن کردن ساختار و سازوکار اجرایی حوزه‌های علمیه نیز یکی دیگر از اقدامات رهبر انقلاب از نگاه موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن بوده است.

تدبیر در تعامل با رؤسای جمهور و جلوگیری از بروز تنش میان قوا، یکی دیگر از روش‌های مدیریتی رهبر انقلاب است که موسسه واشنگتن به آن اشاره کرده است. این گزارش با اشاره به رفتارهای نامتعارف احمدی‌نژاد، به ناچار اعتراف کرده که این رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بود که در نهایت مانع تنش‌های بیشتر شد.

موسسه واشنگتن از تعامل بیشتر حسن روحانی با رهبر ایران نسبت به احمدی‌نژاد سخن گفته و حمایت‌های رهبری از مذاکرات هسته‌ای را نتیجه این تعامل مثبت می‌داند.
منبع: مشرق

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x