تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کوچکترین عتیقه گرانبهاء در کاخ مروارید+عکس

  • کد خبر : 40644
  • 05 خرداد 1393 - 12:19
کوچکترین عتیقه گرانبهاء در کاخ مروارید+عکس

کاخ مروارید به گفته کارشناسان منحصر بفرد بوده و تمام تجهیزات آن بصورت اختصاصی و با هزینه ای بالغ بر یک میلیون دلار بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ ساخته شده است!

به گزارش «کمال مهر»؛ پس از گذشت ۱۰ سال ، ۱۰ روزی است  درب های کاخ مروارید(شمس پهلوی) به روی عموم مردم باز شده است ، متاسفانه بعلت عدم رسیدگی به این مجموعه ، بنای کاخ و تجهیزات آن  حال و روز خوشی ندارد .

به گفته کارشناسان هزینه میلیاردی جهت بازسازی این مجموعه  مورد نیاز است. و طبق گفته های مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری البرز قرار است با دوتن از اشخاصی که در ساخت این مجموعه شرکت داشتند ، مرمت آن را آغاز کنند.

مجموعه ای که به گفته کارشناسان منحصر بفرد بوده و تمام تجهیزات آن بصورت اختصاصی و با هزینه ای بالغ بر یک میلیون دلار  بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ ساخته شده است!

آن چه که در تصویر ذیل مشاهده می کنید ، سالن غذا خوری کاخ می باشد که با طراحی منحصر بفرد خود توجه همگان را جلب می کند. طراحی میز و بکارگیری اجناس بکار رفته در آن قابل توجه است.بطور مثال چرخ صندلی های آن در یک شرکت آمریکایی بنام (shepherd) ساخته شده است .

 

kamalemehr.ir001_010

 

در تاریخچه این شرکت آماده است در سال ۱۹۴۵ این چرخ اولین ابتکار جورج شفرد (George Shepherd)  در ایالات متحده آمریکا بوده ، در آن زمان صندلی ها ی راحتی چرخ نداشتند . جورج دریک بازی  دوستانه فامیلی در منزل خود متوجه سختی کار با صندلی و عدم تحرک آن می شود و این ایده به ذهن جورج شفرد می آید تا  برای صندلی ها چرخ ابداء کند تا  بر روی فرش و سطوح به راحتی حرکت کند، و پس از سعی و تلاش اولین چرخ توپی که برروی فرش قابل حرکت باشد را ابداع می نماید.

kamalemehr.ir001_011

این چرخ  برنجی بوده و از بلبرینگ داخلی بهرمند می باشد و در حال حاضر در این شرکت به قیمت ۱۰۰ پوند بفروش میرسد(۵۵۰هزارتومان) . این چرخ در صندلی های میزنهار خوری کاخ مروارید نیز به زیبایی به کار برده شده است.+

 

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x