تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کمپین “بله اسکاتلند” یک میلیون رای جمع آوری کرد

  • کد خبر : 52257
  • 01 شهریور 1393 - 9:44
کمپین “بله اسکاتلند” یک میلیون رای جمع آوری کرد

کمپین موسوم به “بله اسکاتلند” به یک پیشرفت دست یافته است زیرا بیش از یک میلیون نفر به امضای بیانیه‌ حامی استقلال اسکاتلند مبادرت ورزیده‌اند.

به گزارش سرویس بین‌‌الملل کمال مهر به نقل از پرس تی وی، بنا بر اعلام کمپین حامی استقلال موسوم به  «بله اسکاتلند»، تا ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۵ به وقت گرینویچ) در روز پنج شنبه (۳۰ مرداد) تعداد دقیق امضا کنندگان یک میلیون و ۱۱۸۶ بوده است. این در حالی است که تا شروع رای گیری کمتر از یک ماه باقیست.

الکس سالموند، نخست وزیر اسکاتلند در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۲، همزمان با آغاز کار رسمی کمپین موسوم به بله، هدف رای یک میلیونی و “بیانیه‌ی بله” را اعلام کرد.
سالموند پیش بینی کرده بود در صورت جمع آوری یک میلیون رای، اسکاتلند می‌تواند به کشوری مستقل تبدیل شود.
بلر جنکینز، مدیر اجرایی بله اسکاتلند گفت: «ما بی‌اندازه سپاسگزاریم، نه تنها از یک میلیون و اندی اسکاتلندی که بیانیه بله را امضا کرده‌اند بلکه از تمامی داوطلبان سراسر کشور که برای کمک به ما آنقدر سخت تلاش کرده‌اند که در فاصله کمتر از یک ماه تا رای گیری به این هدف دست یابیم.»
بر اساس نظرسنجی ICM که در ۱۷ اوت منتشر شد، حمایت از استقلال نسبت به ۳۴ درصد ثبت شده در ماه ژوئیه چهار درصد افزایش یافته و تا تاریخ انتشار نظرسنجی به ۳۸ درصد رسیده بود.
بیش از چهار میلیون نفر واجد شرکت در همه پرسی آتی هستند که پیش بینی حضور ۷۵ تا ۸۰ درصدی مردم بیانگر آن است که سه میلیون نفر آرای خود را در این همه پرسی به صندوق خواهند انداخت.
مردم اسکاتلند آرای خود را در همه پرسی ۱۸ سپتامبر به صندوق خواهند انداخت و در صورتی که رای به استقلال از انگلیس بدهند، در ۲۴ مارس ۲۰۱۶ استقلال خود را جشن خواهند گرفت.
سالموند به کرات تاکید کرده است اسکاتلند مستقل با اقتصادی قوی، به نفع کل بریتانیاست.
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=52257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x