تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کلاه گشادی که قلعه نویی سر شفر گذاشت!

  • کد خبر : 211851
  • 20 اردیبهشت 1397 - 19:50

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید امیر قلعه‌نویی در دیدار روز گذشته ذوب آهن و استقلال سر وینفرد شفر کلاه گشادی گذاشته است!

قلعه نویی و شفر

به گزارش «کمال مهر»، محمد مومنی با اشاره به پیروزی ذوب آهن در دیدار نخست از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بی تردید استقلال در این بازی تیم برتر میدان بود و کمترین حق این تیم مساوی بود نه شکست. اما در فوتبال همیشه امتیاز پیروزی را به تیم برتر نمی دهند. بلکه به تیمی می دهند که بازی را بهتر مدیریت کرده و نتیجه لازم را بگیرد. در این بازی ذوب آهن تیمی بود که توانست میدان را اداره کند و نتیجه را به سود خود در بیاورد.

مهاجم سابق آبی پوشان در ادامه بیان داشت: قلعه نویی در این بازی کلاه گشاد ایرانی سر شفرگذاشت و سرمربی استقلال را کاملا غافلگیر کرد. او تمام هفته با حدادی‌فر تمرین کرد و کارش را با حدادی‌فر در وسط زمین و بوحمدان در سمت چپ خط دفاعی پیش برد. اما بازی را با ستاری در سمت چپ خط دفاعی و بوحمدان در مرکز زمین شروع کرد. بعد از دقایقی از بازی و عادت کردن آبی ها به این ترکیب، قلعه نویی برگ برنده‌اش که حدادی‌فر بود رو کرد. تعویض در دقیقه ۱۸ هیچ چیزی به جز این نمی‌توانست باشد. آنوقت بود که استقلالی‌ها شوک خوردند و ذوب آهن ابتکار عمل را در میانه میدان در دست گرفت.

وی افزود: البته از غیبت تیام هم نباید گذشت. تیام بازیکن بدون جایگزینی در استقلال است و تیم بدون این بازیکن واقعا مشکل دارد. غیبت تیام روی ثبت این نتیجه بی تاثیر نبود. ضمن این که بدشانسی دیگر تیم شفر مصدومیت شجاعیان در نیمه اول بود و تعویض اجباری که روی دست استقلال گذاشته شد.

پیشکسوت استقلال با اشاره واکنش‌های خوب رحمتی در این بازی بیان داشت: این دیدار را من بازی دروازه‌بان‌ها می‌دانم. آن طرف مظاهری و این طرف رحمتی فوق العاده بودند. به خصوص رحمتی که با چند سوپر واکنش ضعف خط دفاعی‌اش را پوشش داد.

مومنی با اشاره به تغییر پست بازیکنان در زمین گفت: این که شفر مرتب پست بازیکنان را تغییر می دهد به سلیقه او بستگی دارد. بعضی از مربیان این تغییر پست را نمی‌پسندند اما بعضی ها می‌پسندند. شفر دوست دارد تیمش را با این سیستم ببندد و برای همین است که منتظری یک بازی در میان دفاع وسط و دفاع راست است و چشمی یک بازی در میان دفاع میانی و هافبک میانی است. حالا بعضی از مربیان معتقدند که چنین سیستمی تمرکز بازیکنان را بر هم زده و ضریب اشتباهات آنها را بالا می برد مثل خطای هندی که چشمی در دقیقه ۹۰ مرتکب شد تا منجر به پنالتی شود. بعضی ها هم مثل شفر معتقدند باید از همه ظرفیت های بازیکنان استفاده کرد.

مهاجم آبی پوشان در دهه هفتاد در خصوص نتیجه بازی دو تیم در دیدار برگشت بیان داشت: من روز آسانی را برای استقلال پیش بینی نمی‌کنم. البته احتمال پیروزی آبی پوشان خیلی زیاد است اما این به منزله راحت بودن بازی نیست. بعضی ها «جو می‌دهند» و چنین وانمود می کنند که حتما در ورزشگاه آزادی چنین و چنان می‌کنیم و بازی را می بریم و صعود می کنیم. اما من با جرات می گویم که روز سختی انتظار استقلال را می کشد. کادر فنی ما باید خیلی باهوش باشد تا در این بازی نتیجه لازم را از امیر قلعه نویی بگیرد.

منبع: مهر

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211851

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x