تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کرج دارای هویتی است که شناساندن این هویت مورد بی مهری مسئولان واقع شده است!

  • کد خبر : 24263
  • 01 اسفند 1392 - 10:44
کرج دارای هویتی است که شناساندن این هویت مورد بی مهری مسئولان واقع شده است!

نادر طالب‌زاده در نخستین همایش مبلغین فرهنگی و اصحاب رسانه گفت: تاریخ یک شهر به مسئولان فرهنگی آن شهر برمی‌گردد کرج نیز دارای هویتی است که متأسفانه شناساندن این هویت مورد بی مهری مسئولان واقع شده است.طالب زاده تأکید کرد: لذا باید فعالیت‌های خود را در این زمینه بیشتر کرده و موانع را از سر راه برداریم.

گروه استانی «کمال مهر» ؛ نادر طالب‌زاده در نخستین همایش مبلغین فرهنگی و اصحاب رسانه که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد اظهار داشت:  برای تحقق اهداف مورد نظر لازم است تا مبلغین دینی و اصحاب رسانه بیش از گذشته با هم اتحاد داشته باشند.وی تاکید کرد: رسانه ملی تنها وسیله‌ای برای سرگرم کردن مردم نیست بلکه می‌توانیم در ابعاد وسیع‌تر و نوین از این مهم استفاده کنیم و هویت ایرانی و اسلامی را بیش از گذشته در بین آحاد مختلف مردم نهادینه نماییم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: کرج نیز دارای هویتی است که متأسفانه شناساندن این هویت مورد بی مهری مسئولان واقع شده است.

طالب زاده تأکید کرد: تاریخ یک شهر به مسئولان فرهنگی آن شهر برمی‌گردد لذا باید فعالیت‌های خود را در این زمینه بیشتر کرده و موانع را از سر راه برداریم.

وی با بیان این که شناساندن این هویت می‌تواند به شبکه‌های استانی محول شود افزود: همکاری مسئولان فرهنگی با رسانه و اتخاذ تدابیر لازم به منظور شناساندن هویت ایرانی باید در اولویت قرار گیرد تا رقیبان بیش از این نتوانند عرض اندام کنند.

طالب زاده ساخت برنامه‌های فرهنگی و تاریخی جذاب را یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه داریم تا با ساخت برنامه‌های فرهنگی مناسب در جذب بیشتر مخاطب تلاش کرده و رقیبان خود را از صحنه خارج کنیم.

وی گفت: رسانه‌های غربی با ساخت برنامه‌ها و فیلم‌های بی‌اساس نه تنها مردم خود را فریب داده‌اند بلکه برخی از اقشار جامعه ما را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند.

این فعال فرهنگی با بیان این که آنان حرفی برای گفتن ندارند ادامه داد: هویت تاریخی ما یکی از تأثیرگذارترین موارد است.

طالب زاده خاطرنشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از هویت‌های تاریخی کشور ما محسوب می‌شود که می‌توانیم با ساخت برنامه‌های متنوع این فرهنگ و این هویت تاریخی را به نسل امروز و همگان بشناسانیم.

وی انتقال ارزش‌هایی چون ایثار، شهادت، شجاعت، از خودگذشتگی و دفاع را به نسل امروز از مهمترین مزایای شناساندن دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
در این مراسم از سامانه و درگاه و پایگاه شبکه مبلغین استان البرز به آدرس (farhang-resaneh.ir) رونمایی شد.

با توجه به تاکیدات مقام مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت‌های مهندسی شده در امر فرهنگ و همچنین لزوم شکل‌گیری حرکت‌های شبکه‌ای در عرصه فرهنگ و دوری از موازی کاری در این عرصه با برگزاری همایش با حضور مدیران نهادها و مؤسسات فرهنگی استان البرز تصمیم به شکل‌گیری شبکه مبلغین فرهنگی رسانه‌ای استان گرفته شد.

دشمنان پشت پرده فرقه های انحرافی قرار دارند

معاون مدیرکل فرق و ادیان وزارت اطلاعات با بیان اینکه فرقه های انحرافی بدنه نظام اسلامی و سست شدن ارزشها و اعتقادات مردم را نشانه رفته اند، تاکید کرد: پرداختن بیش از حد به عرفان های نوظهور در رسانه ملی نه تنها قدرت آنها را کاهش نمی دهد بلکه باعث می شود سردمداران آنها به اهداف خود که همان دیده شدن در میان مردم است برسند.

این مسئول در نخستین همایش مبلغان فرهنگی و اصحاب رسانه که ظهر چهارشنبه در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد اظهار داشت: فعالیت مبلغان فرهنگی و مذهبی برای حفظ ارزشهای اسلامی و دینی از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا هر زمان که فعالیت مبلغان فرهنگی و مذهبی کم رنگ شود عرصه برای جولان فرقه های انحرافی به وجود می آید.

وی بابیان اینکه فرقه های مذهبی بدنه حکومت های اسلامی را نشانه گرفته اند، گفت: فرقه های انحرافی به دنبال ایجاد شکاف در ارزش ها و اعتقادات بنیادین و اساسی مردم هستند و از این طریق می خواهند بدنه حکومت های اسلامی را سست و ضعیف کنند.

مدیرکل فرق تصریح کرد: غالب این فرقه های انحرافی ابتدا از طریق نشر کتاب و از طریق منابع مکتوب مخاطبانی را جذب و سپس سران این فرقه ها با برگزاری جلسات حضوری اقدام به جذب افراد ناآگاه می کنند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری برای ممانعت از فعالیت این فرقه ها گفت: خوشبختانه در حال حاضر کسانی که در فرق انحرافی فعالیت می کنند درصد ناچیزی از جمعیت ایران را تشکیل داده اند و به هیچ وجه قدرتی ندارند اما مردم و مسئولین باید به هوش باشند و مجال پرو بال گیری را از این افراد بگیرند.

وی گفت: اعضای این فرقه ها جمعیت ناچیزی از مردم ایران را تشکیل داده اند و در مقابل خیل عظیم مردمی که به دین اسلام  اعتقاد قلبی و عملی دارند به هیچ وجه در نظر نمی آیند.

این همایش با هماهنگی استانداری، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و موسسات متولی امر فرهنگ در استان البرز هم اکنون نیز  برگزارشد.

از دیگر برنامه‌های این همایش برگزاری کارگروه‌های تخصصی در حوزه تبلیغ و فرهنگ و رسانه بود.

DSC_0032 DSC_0047 DSC_0075

 

 

 

 

منبع: هادیان البرز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x