تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

کاهش غیر طبیعی وزن را جدی بگیرید/ درمان گیاهی سردر‌دهای مزمن/ مواد غذایی که سبب زیاد شدن شیر مادر می‌شوند/ بهترین زمان استفاده از نخ دندان

  • کد خبر : 210931
  • 26 فروردین 1397 - 1:13

یکی از گیاهان محبوب در طب سنتی حنا بوده که از گذشته جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داشته است، این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی در درمان سردر‌های مزمن اثرگذار است.

 

به گزارش  گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

علائم  سرطان کولون

یکی از شایع‌ترین سرطان‌های مربوط به دستگاه گوارش سرطان روده بزرگ یا کولون است که تا مدت‌ها هیچ گونه علائمی در بدن فرد مبتلا ندارد.

این سرطان که سرطان رکتوم هم نامیده می‌شود همراه با علائمی همچون کاهش غیر طبیعی وزن، درد شکمی، خستگی بیش از حد، یبوست و اسهال بروز پیدا می‌کند.

وجود خون در مدفوع یکی دیگر  از نشانه‌های سرطان روده بزرگ است،  برخی افراد این خونریزی را ناشی از مشکلات بواسیر دانسته  و مراجعه به پزشک را عقب می اندازند؛ برای درمان این سرطان  ابتدا از طریق کولونوسکوپی باید از میزان پیشرفت آن آگاهی یافت، در صورتی که سرطان هنوز محدود به دیواره روده باشد می‌توان به کمک جراحی این مناطق زائد را برداشت.

سرطان کولون چیست/ داروهای طبیعی برای کاهش وزن/ حذف پوسیدگی با نخ دندان/

میوه‌هایی برای کاهش وزن

اگر چه بیشتر میوه‌ها در داشتن وزنی متعادل موثر هستند، برخی از میوه‌ها را می‌توان داروی کاهش وزن نامید؛ نارگیل یکی از این میوه هاست، اسید چرب موجود در نارگیل که تری گلیسیرید نام دارد می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

میوه‌ها عمدتا دارای فیبر هستند، با این وجود خوردن میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و هلو که حاوی فیبر بیشتری هستند می‌توانند لاغری بیشتری را به همراه داشته باشند.

آووکادو، خرما، بلوبری، اسفناج و ذرت هم از خوراکی‌هایی هستند که در کاهش وزن می‌توانند به شما کمک کنند.

سرطان کولون چیست/ داروهای طبیعی برای کاهش وزن/ حذف پوسیدگی با نخ دندان/

خواص درمانی حنا

یکی از گیاهان محبوب در طب سنتی حنا بوده که از گذشته جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داشته است، بهتر است بدانید حنا به دلیل خواص گوناگون همچنان جایگاه خود را در میان گیاهان دارویی حفظ کرده است، حنا به دلیل خواص ضد التهابی در درمان سردر‌های مزمن اثرگذار است، با حنا می‌توان جوش‌های دهان را به طور کامل از بین برد، همچنین پوست گیاه حنا در درمان اختلالات کبدی فوق العاده موثر است.

حنا زدن  به دلیل خواص ضد باکتریایی می‌تواند سطح پوست را از آلودگی‌ها و باکتری‌های پوستی پاک کند.

سرطان کولون چیست/ داروهای طبیعی برای کاهش وزن/ حذف پوسیدگی با نخ دندان/

نقش نخ دندان در حذف پوسیدگی

بسیاری افراد عادت به استفاده از نخ دندان ندارند، در حالی که دندانپزشکان معتقدند نخ دندان در پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار موثر بوده و تا ۷۰ درصد از این مشکل جلوگیری می‌کند، حتی استفاده از نخ دندان در بعضی موارد می‌تواند در حذف پوسیدگی‌ها موثر‌تر از مسواک زدن باشد، زیرا با نخ دندان می‌توان بخش‌هایی از دهان را که با مسواک به آن ‌ها دسترسی ندارید تمیز کنید.

بهترین زمان استفاده از نخ دندان در میان مسواک زدن است.

سرطان کولون چیست/ داروهای طبیعی برای کاهش وزن/ حذف پوسیدگی با نخ دندان/

خوراکی‌های موثر در افزایش شیر مادر

شیر مادر مهم‌ترین و بهترین غذای کودکان تا دو سالگی است، بهتر است بدانید، برخی از خوراکی‌ها می‌توانند در افزایش شیر مادر موثر باشند.

یکی از توصیه‌های اصلی به مادران، نوشیدن مایعات فراوان مثل آب و آبمیوه است، با این کار علاوه بر جلوگیری از کم آبی بدن مادر، میزان شیر کودک هم افزایش پیدا می‌کنند.

خوراکی‌های حاوی امگا ۳ مانند ماهی و بادام به دلیل تقویت هورمون‌های شیر دهی در افزایش کمیت شیر مادر فوق العاده موثر هستند.

توصیه می‌شود از جو دو سر و سیر هم بیشتر در غذا‌های خود استفاده کنید.

سرطان کولون چیست/ داروهای طبیعی برای کاهش وزن/ حذف پوسیدگی با نخ دندان/

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x