تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

  • کد خبر : 202947
  • 12 مهر 1396 - 9:38
کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

نگرانی‌ها از اشباع بازار نفت باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

 

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»  به نقل از رویترز، به دنبال وجود نگرانی هایی از اشباع بازار نفت، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) برای دومین روز متوالی با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۱۴ سنت کاهش (معادل ۰.۳ درصد)، به ۵۰ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت روز گذشته هم با ۱ دلار و ۹ سنت کاهش همراه بود.  بهای نفت خام برنت با ۱۹ سنت کاهش (معادل ۰.۳ درصد)، ۵۵ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت در معاملات پیشین هم با ۶۷ سنت کاهش همراه بود.

نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال با حدود ۲۰ درصد افزایش همراه بود که این بیشترین سطح افزایش سه ماهه از سال ۲۰۰۴ محسوب می شود.

عراق روز دوشنبه اعلام کرد صادرات نفت این کشور در ماه سپتامبر با افزایش همراه بوده است. همچنین بررسی های رویترز نشان داد که در کل، سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

بهای نفت هفته گذشته در پی برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق افزایش یافت و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، تهدید کرد که صادرات نفت از منطقه کردستان عراق را با بستن خط لوله ای که نفت شمال عراق را به ترکیه می رساند، قطع خواهد کرد. این درحالیست که بنابر اعلام کارشناسان، ترکیه هنوز تهدید خود را عملی نکرده است.

گزارشها حاکی از آن است که به سبب توافق کاهش سطح تولید نفت اوپک، اشباع سه ساله بازار نفت اندکی بهبود یافته است. اما همچنان نگرانی هایی وجود دارد در خصوص اینکه افزایش بهای نفت منجر به افزایش تولید نفت شیل آمریکا و در نتیجه اشباع بازار و کاهش مجدد بهای طلای سیاه شود. کارشناسان بر این باورند که رسیدن بهای نفت به حدود ۶۰ دلار در هر بشکه، تولید کنندگان را ترغیب می کند که نفت شیل بیشتری تولید کنند.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم به پایین ترین سطح در ۷ هفته گذشته رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۷۲ دلار رسید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x