تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

ژاپن پوشش عادی بیمه‌ای را برای نفتکش‌های ایرانی از سر می‌گیرد

  • کد خبر : 14796
  • 26 دی 1392 - 23:20
ژاپن پوشش عادی بیمه‌ای را برای نفتکش‌های ایرانی از سر می‌گیرد

منابع آگاه دولتی و صنعت نفت در توکیو اعلام کردند بعد از اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت از ایران از هفته آینده برداشته شود، ژاپن دوباره پوشش عادی بیمه‌ای به مبلغ ۷.۶ میلیارد دلار را برای نفتکش‌های ایران برقرار می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات شرکت بیمه کشتی‌ها در ژاپن گفت در صورتی که تحریم‌های اتحادیه اروپا بر داشته شود، این شرکت قادر خواهد بود بار دیگر پوشش عادی بیمه‌ای به مبلغ هفت میلیارد و ششصد میلیون دلار را برای نفتکش های حامل نفت ایران برقرار کند. 
 
بر اساس توافق موقت ایران و شش قدرت جهانی در ماه نوامبر، اتحادیه اروپا روز ۲۰ ژانویه ممنوعیت مربوط به بیمه و نیز حمل و نقل نفت ایران را برای مدت شش ماه لغو خواهد کرد.از سال ۲۰۱۲ میلادی و بعد از اعمال تحریم های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، ژاپن برای ادامه تجارت نفت با تهران، یک صندوق ضمانت حاکمیتی به میزان هفت میلیارد و ششصد میلیون دلار برای بیمه هر نفتکشی که نفت ایران را حمل و نقل می کند در نظر گرفت.
 
هنوز زمان دقیق آغاز تغییر در برنامه پوشش بیمه ای نفت ایران مشخص نیست. یک مقام دولتی ژاپن گفت از آنجایی که لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در قالب برنامه ای موقت صورت می گیرد طرح دولت برای ارائه ضمانت های حاکمیتی به نفتکش های حامل نفت ایران در قبال وقوع حوادث به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
آمار وزارت تجارت ژاپن نشان می دهد واردات نفت از ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی با چهار و شش دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۷۸ هزار و ۵۳۹ بشکه در روز رسید.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x