تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

چشمانی که به حضرت زینب (س) هدیه شد/ باخوردن موز به نژادپرستی نه بگویید!/ نوه مشترک احمدی‌نژاد و مشایی

  • کد خبر : 36150
  • 09 اردیبهشت 1393 - 11:29
چشمانی که به حضرت زینب (س) هدیه شد/ باخوردن موز به نژادپرستی نه بگویید!/ نوه مشترک احمدی‌نژاد و مشایی

پاسداران انقلاب در سفارت آمریکا، MI5 جاسوس روس‌زبان استخدام می‌کند، ایجاد سفارت‌ ائتلاف معارضان سوری در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ما همگی میمون هستیم/ باخوردن موز به نژادپرستی نه بگویید! و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری ۸ اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی سال ۹۲ را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

پاسداران انقلاب در سفارت آمریکا 

شرق نوشت: دبیرستان سپاه تهران با هدف آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۶۱ و در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا افتتاح شد و تا سال ۷۸ به کار خود ادامه داد. آنچه می‌بینید، تصاویری از حضور دانش‌آموزان پاسدار در سفارت سابق آمریکاست. تعدادی از حاضرین در این عکس‌ها به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

تبدیل اتاق‌های سفارت سابق آمریکا به کلاس درس

MI5  جاسوس روس‌زبان استخدام می‌کند 

سرویس جاسوسی داخلی انگلیس (MI5) قصد دارد تا تیم‌های عملیاتی خود را با حضور کارشناسان بیشتری از روسیه تقویت کند. این در حالی است که تنش‌ها بر سر اوکراین بالا گرفته است. سرویس جاسوسی انگلیس تلاش دارد تا با استخدام تحلیل‌گران اطلاعاتی روسیه، مکالمات تلفنی شنود شده و ایمیل‌ها را نظارت کند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش تایمز، سرویس مخفی انگلیس برای استخدام نیروهای روس در این روزنامه آگهی داده است و حتی این آگهی جذب نیرو را می‌شود در وب سایت رسمیMI5  مشاهده کرد. تحلیل‌گران استخدام شده باید مکالمات تلفنی به زبان روس را شنود کرده، اسناد محرمانه‌ را بررسی کرده و به افسران بازرس اطلاعات حمایتی ارائه دهند.
طبق اطلاعیه سرویس مخفی انگلیس به افرادی که کاملا به زبان روسی مسلط هستند، اطلاعات کامل درباره نحوه کار ارائه می‌شود و همین امر به محافظت از امنیت ملی کمک خواهد کرد. در این اطلاعیه‌ همچنین آمده است که همکاری‌ شما ما را قادر می‌سازد تا اطلاعات درستی از تهدیدهای بالقوه علیه امنیت ملی انگلیس از سوی تروریست‌ها و جاسوسان به دست آوریم.  درآمد سالانه ۳۰ هزار پوند (۵۰ هزار دلار) برای این کار پیشنهاد شده است.

ایجاد سفارت‌ ائتلاف معارضان سوری در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

روزنامه عربستانی العرب نوشت: یک عضو بلندپایه ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه تأکید کرد که عربستان تلاش می‌کند که سفارت‌خانه‌هایی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای معارضان ایجاد کند و مسئله تحویل دادن کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان نیز تمام شده است و تنها زمان اجرایی شدن این مسئله باقی مانده است.

به گزارش فارس، “فایز ساره” مشاور رسانه‌ای “احمد الجربا” رئیس ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه، اعلام کرد که در سفر اخیرش به عربستان مسئله باز شدن سفارت‌خانه‌های ائتلاف در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بررسی شده و مانعی برای این مسئله وجود ندارد.عربستان از زمان آغاز بحران سوریه تا کنون از ائتلاف معارضان حمایت کرده و اقدامات فراوانی در راستای مشروعیت بخشیدن به این گروه اتخاذ کرده است. جربا نیز یکی از مهره‌های عربستان در ائتلاف معارضان به شمار می‌رود که بعد از کنار گذاشتن قطر از پرونده سوریه به این ائتلاف تحمیل شده است.

ما همگی میمون هستیم/ باخوردن موز به نژادپرستی نه بگویید!

تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته (یکشنبه) در چارچوب هفته سی ‌و پنجم لالیگا موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ از سد میزبانش، ویارئال بگذرد و با ۸۴ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها قرار بگیرد، اما در جریان این دیدار هواداران تیم میزبان در حرکتی “نژادپرستانه” با پرتاب موز به سمت “دنی آلوز”، مدافع برزیلی کاتالان‌ها به او اهانت کردند.

به گزارش تسنیم، “نیمار” ستاره برزیلی تیم فوتبال بارسلونا در حمایت از هم‌تیمی‌اش با قراردادن تصویری از خود و پسرش که موزی به دست دارند، در صفحه شخصی‌اش نوشت: ما همگی میمون هستیم. ما همگی شبیه هم هستیم. وقت آن رسیده تا به مردم بگوییم دیگر بس است. وقتی در حال موز خوردن هستید از خودتان عکس بگیرید. به نژادپرستی نه بگویید!!!

دنی آلوز هم که در بازی با ویارئال موزی به سمتش پرتاب شد، گفت: نمی‌دانم چه کسی موز را به سمت من پرتاب کرد ولی می‌خواهم از فردی که این کار را کرد تشکر کنم، چون با خوردن آن موز انرژی گرفتم و دو توپی را روی دروازه ارسال کردم که منجر به گل شد. ما باید در چنین شرایطی تا جای ممکن اوضاع را کنترل کنیم، چون نمی‌توانیم تفکر افرادی که نژادپرست هستند را تغییر دهیم. من چنین چیزی را۱۱  سال است که در اسپانیا تجربه کرده‌ام و تنها باید به اینگونه حرکات خندید.

چشمانی که به حضرت زینب (س) هدیه شد

مشرق نوشت: تصاویری که پیش رو دارید، یکی از رزمنده‌گان “مقاومت اسلامی لبنان” را به ثبت رسانده است. رزمنده‌ای که چند ماه قبل، در یگان‌های “مدافع حرمِ بانوی مقاومت” حضرت “زینب کبری” (سلام‌الله علیها) به نبرد با مزدوران “سعودی” و پیروان “اسلام آمریکایی” مشغول بود و در جریان این دفاع مقدس، از ناحیه دو چشم، به مقام شامخ جانبازی نائل شد.

عروسی مجلل قورباغه‌ها در هند

پس از اخم ابرها و نباریدن باران، ساکنان روستای آسام هند بنابر یک رسم قدیمی با برگزاری مراسم ازدواج دو قورباغه، طلب باران کردند. علاوه بر ساکنان این روستا، صدها تن نیز از روستاهای همجوار به تماشای این ازدواج آمده بودند. ساکنان این روستا معتقدند که برگزاری این ازدواج غیرمعمول باعث بارندگی می‌شود و می‌تواند آنان را از خشکسالی و قحطی آب نجات دهد.

به گزارش جام، دو گروه از زنان به صورت جداگانه، قورباغه‌های نر و ماده را به حمام می‌برند و سپس به آنها به لباس مخصوص می‌پوشند و جواهرات می‌آویزند تا برای عروسی مهیا گردند. پس از انجام مراسم نیز آنها به راز و نیاز با خدایشان پرداخته و از او سپاسگزاری کرده و برای این زوج تازه به هم رسیده نیز دعا می‌کنند. سپس آنها را به نزدیکی یک رودخانه برده و برای ماه عسلشان آنها را تنها می‌گذارند!… به این امید که باران لازم برای فصل برداشت از آسمان ببارد.

در بخش‌هایی از هند، این تصور وجود دارد که قورباغه‌ها قدرت ویژه‌ای دارند و می‌توانند هنگام بارش باران را حدس بزنند و با ایجاد صداهایی مردم را خبردار کنند. اگرچه این رسوم برای بیشتر مردم امری عجیب است اما تعدادی از هندی‌ها اقدام به برگزاری مراسم ازدواج حتی برای میمون‌ها می‌کنند تا باران ببارد. همچنین مردم سراسر هند معتقدند قورباغه‌ها دارای توانایی‌های فوق العاده‌ای هستند و روز عروسی آنها نیز روز خوبی محسوب می‌شود. مردم این روستای دورافتاده هند، از روز قبل از مراسم قورباغه‌ها را با رنگ پرتقالی و گلهای وحشی زینت کرده و در تدارک مراسم هستند.

نزاع ۱۹نفر با چاقو و قمه بر سر جای پارک! 

“سرهنگ حسین ذکایی‌خو” رئیس کلانتری ۱۵۱یافت آباد، از دستگیری ۱۹نفر در یک نزاع خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در ساعت ۲۲، بیست و نهم فروردین امسال در پی تماس‌های مکرر اهالی با مرکز پیام ۱۱۰ مبنی بر درگیری و شرارت واقع در خیابان یافت آباد، نیروها اعزام شدند.

وی در گفتگو با ایسنا، افزود: تعداد زیادی از اشخاص با چاقو و قمه با هم درگیر و باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده‌ بودند و با توجه به شدت درگیری امکان کنترل جمعیت درگیر شونده مقدور نبوده، لذا با مرکز پیام هماهنگی و واحدهای کمکی و معاونت اطلاعات، کلانتری در محل حاضر و تعداد پنج نفر از مصدومان به نام‌های “سامان”، “ساسان”، “منصوره”، “فرامرز” و “محرم” که به شدت مجروح شده بودند، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان لقمان انتقال و تعداد ۱۴ نفر از طرفین درگیری که با درگیری خود باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده بودند، دستگیر و جهت بررسی بیشتر به مقر دلالت داده شدند.

رئیس کلانتری ۱۵۱یافت آبادخاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان مشخص شد درگیری بر اثر اختلاف بر سرجای پارک خودرو صورت گرفته است که همه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

نوه مشترک احمدی‌نژاد و مشایی در کنار پدربزرگِ پدری

سوسمارکشی عربستانی‌ها!

به گزارش صراط، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از وانت این جوانان عربستانی که از سوسمارهای شکار شده لبریز شده است، تأکید کردند که این کار تهدیدی برای این‌گونه از جانوران بر روی زمین است. سایت سعودی “المرصد” تأکید کرد: فعالان در اینترنت با ابراز تعجب از شکار این جانوران، این کار را نوعی نسل‌کشی توصیف کردند که منجر به انقراض این‌گونه مشهور جانوری در صحرای عربستان می‌شود.

برخی کاربران هم به این جوانان عربستانی یادآور شدند که آنان هنوز در عربستان زندگی می‌کنند و نه سرزمین‌هایی از قاره آفریقا که از گرسنگی رنج می‌برند. برخی هم این موضوع را با بیکاری جوانان مرتبط دانستند.

بزرگترین پشیمانی اوباما

“باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا برای بیش از یک ساعت به سوالات دانشجویان در مالزی پاسخ داد که این سوالات بیشتر بر مسائل شخصی رئیس جمهوری آمریکا متمرکز بود تا سوالات مختلف در مورد سیاست‌های آمریکا، قاهره و آسیا. اوباما در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در این رابطه که بزرگترین ابراز پشیمانی وی چه بوده است، اوباما به مادرش “آن دونهام” که در سال ۱۹۹۵ به دلیل بیماری سرطان جان خود را از دست داده اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، اوباما در پاسخ به این سوال گفت: پشیمانم که چرا زمان بیشتری را با مادرم سپری نکردم. مادر من زود جان خود را از دست داد. او یک سال بزرگتر از سن فعلی من جان خود را از دست داد. این اتفاق خیلی سریع رخ داد ظرف شش ماه. آن زمان دوران جوانی من از ۲۰ تا ۳۰ سال بود که من مشغله زیادی در زندگی‌ام داشتم. همیشه با مادرم در ارتباط نبودم تا در مورد مسائل مختلف سخن بگوییم.

دانشجوی دیگری از اوباما خواست که بگوید که آرزوهای وی در سن جوانی چه بوده و اینکه آیا وی به اهدافش رسیده است یا خیر، رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال گفت که وی در برخی مقاطع تحصیلی‌اش درس‌هایش را جدی نگرفته بود و خود را جوانی سرکش از یک زندگی خانوادگی پیچیده خواند که بدون پدر در خانه بزرگ شد و خانواده را منبع شادکامی و سعادت دانست.

اوباما در پاسخ به سوالی در مورد میراثش در دوران ریاست جمهوری، به پاسخ دولتش به بحران مالی پس از سال ۲۰۰۹، ارتقای فرصت اقتصادی بزرگتر برای همه مردم، مهار تسلیحات شیمیایی سوریه، تشویق به ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین و اولین رئیس جمهوری آمریکا که به میانمار سفر کرده، اشاره کرد.

رای‌گیری از نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مرحله دوم انتخابات پارلمانی

تظاهرات طرفداران روسیه در شهر لوگانسک در شرق اوکراین


عصر ایران
 منتشر کرد، دستگیری یک شبه نظامی وابسته به گروه القاعده از سوی نظامیان ارتش عراق

“راب مور” انگلیسی نامش در کتاب رکوردهای گینس به دلیل زدن رکورد طولانی‌ترین سخنرانی عمومی در جهان ثبت شد. او ۴۶ ساعت و ۳۹ دقیقه بدون وقفه در یک مجمع عمومی سخنرانی کرد

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :
سخنان جدید احمدی‌نژاد درباره مشایی/عجیب‌ترین محل ثبت‌نام یارانه/ راز لباس “بشار اسد” در سفر به معلولا
تهدید به انتشار فیلم مجلس زنانه همسر رئیس جمهور / حزب‌اللهی باید پولدار باشد / جنجال بوسه یک مقام سعودی در تهران
اعتراف صریح گوگل به جاسوسی از ایمیل‌های کاربران/استقبال از رئیس‌جمهور سوئیس با پرچم دانمارک/تحقیق جالب یک کانادایی درباره حجاب
چه کسانی به تروریست‌ها در خاک سوریه سلاح شیمیایی می‌دهد؟/سندی تاریخی درباره متأهل بودن یک پیامبر مجرد!/واکنش آمریکایی‌ها به شوخی یک دختر هلندی
نمایندگانی که بیشترشان همجنس‌باز هستند/دختر مصری در ارتش رژیم صهیونیستی/ زندگی در کنار جنگ سوریه
دختر مرسی: فردی که در جلسه دادگاه است، پدر من نیست!/آدم‌ربایی منبع درآمد ارتش آزاد سوریه/محاکمه کودکان با مجازات‌های سخت در ایالت فلوریدا
“حسین فریدون” در اجلاسیه خبرگان/ کجای دنیا دختر به خواستگاری پسر می‌رود/ “وطن فروشی” پیشنهاد کری به آوارگان فلسطینی
بله گرفتن از عروس خانم وسط “رزمایش بیت‌المقدس” در تهران/ ناطق جایگزین چه کسی در دانشگاه آزاد شد/ دعوت از “بن‌لادن روسیه” برای جنگ در اوکراین
ساختمان وزارت خارجه فروخته می‌شود / شعر بحث‌برانگیز “حداد عادل” روی دیوار / حضور زن باردار در دوی ماراتن!
“داعش” اینگونه دست قطع می‌کند/ حضور “پادشاه عربستان” در منزل هاشمی رفسنجانی/ بخشنامه برای ممنوعیت “حرکات موزون” در برج میلاد
کم‌ثروت‌ترین وزیر کابینه یازدهم کیست/ برهنگی “مجری زن” باعث اخراجش شد/ افشای فایل صوتی مکالمه دردسرساز اردوغان با پسرش
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، عصرایران ، نرگس آبیار ، فیلم سینمایی ، کارگردان ، دانشگاه شاهد ، لوح تقدیر ،حجاب ، پاسداران ، سفارت آمریکا ، دبیرستان سپاه ، انقلاب اسلامی ، لانه جاسوسی ، شهادت ، خلیج فارس ، روزنامه عربستانی ،سوریه ، معارضان ، پوتین ، اروپا ، رویترز ، واشنگتن ، جیبوتی ، میانمار ، دریافت ویزا ، افغانستان ، گذرنامه ، القاعده ، ارتش عراق ،گینس ، حسینیان ، انتخابات پارلمانی ، سنگاپور ، لوکزامبورگ ، آلمان ، دانمارک ، آنگولا ، ریاست جمهوری ، تسلیحات شیمیایی ،فلسطین ، اسرائیل ، فاطمه رجبی ، الهام چرخنده ، اینستاگرام ، مشایی ، صراط ، نظامیان ، باراک اوباما ، مالزی ، مقام قضایی ،متهمان ، پرونده ، شهاب حسینی ، پروانه معصومی ، مریلا زارعی ، بابک حمیدیان ، استراتژی جدید ، روحانی ، انتخابات مجلس ،مشاور مطبوعاتی ، جوانفک ، جای پارک ، فروردین ، شرارت ، مجروح ، رئیس کلانتری ، مقاومت اسلامی ، سعودی ، اسلام آمریکایی ،دفاع مقدس ، جام نیوز ، انتخابات مجلس ، حضرت زینب ، مشرق ، مقاومت اسلامی ، سعودی ، اسلام آمریکایی ، عروسی مجلل ،جام نیوز ، خشکسالی ، مشرق ،
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x