تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چرا ستاره‌ای در عکس‌های فرود روی ماه وجود ندارد؟

  • کد خبر : 206269
  • 15 آبان 1396 - 12:52
چرا ستاره‌ای در عکس‌های فرود روی ماه وجود ندارد؟

دلیل تاریک بودن آسمان ماه تاریکی شب نیست، بلکه نبود اتمسفری چون جو زمین است تا نور را پخش کند. اشتباه نکنید.

به گزارش گروه وبگردی »کمال مهر«؛  چرا ستاره‌ای در عکس‌های فرود روی ماه وجود ندارد؟ در سال ۱۹۶۹ بشر برای نخستین بار پا به ماه گذاشت. برخی بر این باورند که همه این داستان ساختگی است و در استودیویی در هالیوود فیلمبرداری شده است. از دلایل این افراد، نبود ستاره در فیلم و عکس های این فرود تاریخی است. چرا تولید کنندگان هالیوودی اینقدر ناشی بوده اند؟ یک دلیل بیشتر ندارد. وسایل فیلمبرداری مناسب این کار نبوده است.

اگر بخواهید جلوی نور مستقیم خورشید از دوستتان عکس بگیرید، به دو طریق عمل می کنید. یا روزنه را محدود و باریک می کنید تا نور کمتری به لنز دوربین شما برخورد کند. دلیل تنگ شدن چشمان شما به هنگام مواجهه با نور شدید نیز همین است.

Related image

روش دوم این است که آنقدر سرعت خود را بالا می برید که سنسور دوربین برای مدت بسیار کمی نور را به خود راه دهد.

اگر قرار باشد در تاریکی شب، همان عکس را در همان نقطه از دوستتان بگیرید، سرعت شاتر را پایین و روزنه را گشادتر می کنید تا نوری مناسب با عکسی دلخواه وارد دوربین شود.

اگر بخواهید به همراه دوستتان تصویر ستاره ها را نیز در عکس داشته باشد، وی باید به گونه ای ثابت بایستد که جلوی ستاره ها را نگیرد و نور کافی از آنها به ستاره ها برسد.

اما اگر روزنه را محدود و سرعت خود را بالا ببرید، عکسی کاملا روشن از دوستتان دریافت خواهید کرد اما بدون حضور ستارگان، چون فرصت رسیدن نور از ستارگان به لنز موجود نبوده است.

دلیل تاریک بودن آسمان ماه تاریکی شب نیست، بلکه نبود اتمسفری چون جو زمین است تا نور را پخش کند. اشتباه نکنید. دقیقا به اندازه ی زمین نور خورشید به ماه می رسد؛ اما صحنه ی ماه آنقدر مهم بوده که فضاپیمای مشهور، تنها به گرفتن عکس و فیلم از خود ماه می پردازد. در نتیجه هیچ ستاره ای در پیش زمینه ی این عکس ها موجود نیست. دسیسه ای در کار نیست، مشکل تنها از لنز دوربین هاست.

منبع:تابناک باتو

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=206269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x