تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

چرا تروریست‌ها از حلب خارج نمی‌شوند؟

  • کد خبر : 166451
  • 30 مهر 1395 - 20:54
چرا تروریست‌ها از حلب خارج نمی‌شوند؟

یک کارشناس نظامی سوریه طرح صلح سوریه برای ایجاد آتش بس در حلب در غیاب نقش آفرینی سازمان ملل را پیروزی بزرگ دیگری برای جبهه مقاومت توصیف کرد.

به گزارش «کمال مهر»؛، «ترکی حسن»، کارشناس نظامی سوریه  با بیان اینکه نقض آتش بس توسط تروریست‌ها و مخالفت آنها با خروج از این منطقه مساله‌ای عجیب و غریب نیست، گفت: این تروریست ها در خصوص ماندن یا خارج شدن از حلب خودشان تصمیم گیرنده نیستند بلکه از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که برای آنها کار می‌کنند، فرمان گرفته اند.

وی افزود: در چارچوب طرح ارائه شده از سوی دولت سوریه و تحت نظارت روسیه و در سایه غیبت کامل نقش سازمان ملل، خروج هر چند اندک افراد مسلح از این منطقه پیروزی بزرگی برای سوریه و جبهه مقاومت و متحد روسی آن است چرا که دولت آمریکا مخالف خروج تروریست های تحت حمایت خود از حلب است .

کارشناس سوری گفت: دلیل اصلی سرکشی تروریست‌ها برای ماندن در حلب هراس سرکرده‌های جبهه النصره و احرار الشام از مجازاتی است که به محض رسیدن به ادلب توسط گردانندگان سعودی، قطری و ترکیه ای خود می‌شوند چون این احتمال وجود دارد که به دلیل سرپیچی از فرمان آنها برای ماندن در حلب به قتل رسیده یا اموالی که در اختیارش قرار گرفته بازپس گرفته شود.

حسن با تاکید بر اینکه آتش بس کنونی در حلب آخرین فرصتی است که به تروریست‌ها برای نجات جانشان داده شده، گفت: تروریست‌ها می‌توانند با سلاح‌های شخصی خود را به منطقه‌ای که همنوعانشان در آنجا هستند، برسانند.

کارشناس سوری افزود: با ابتکارهای صلح اخیری که در مناطق مختلف شامل داریا، الوعر، المعضمیه، قدسیا و الهامه بکار گرفته شده اعتبار دولت سوریه غیرقابل تردید است بخصوص که تروریست‌های حلب از زمانی که در حلقه محاصره ارتش سوریه قرار دارند به دلیل بسته شدن راه‌های کمک رسانی به آنها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: تروریست‌های حلب هیچ راه چاره‌ای جز سپر انسانی کردن غیرنظامیان و ممانعت از خروج آنها از گذرگاه‌های امن ندارند تا مانع عملیات نظامی ارتش سوریه برای سرکوب نهایی تروریسم در این منطقه شوند.

حسن افزود: دولت آمریکا نیز با وقت‌کشی به دنبال طولانی تر کردن بحران سوریه است چرا که آمریکا و مزدورانش نمی‌توانند شاهد خروج برگه برنده حلب از دست خود و افتادن آن به دست ارتش سوریه و متحدانش باشند

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=166451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x