تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

پیش از ورزش از این نوشیدنی غافل نشوید/ چه کنیم تا پوستمان شل نشود؟ / خطرات مصرف کلسیم اضافی / آیا باید روند لگد‌های جنین را پیگیری کنیم؟

  • کد خبر : 217283
  • 12 آبان 1397 - 0:43
پیش از ورزش از این نوشیدنی غافل نشوید/ چه کنیم تا پوستمان شل نشود؟ / خطرات مصرف کلسیم اضافی / آیا باید روند لگد‌های جنین را پیگیری کنیم؟

ویتامین D جذب کلسیم بدن را افزایش داده و مصرف آن به اندازه کافی موجب سلامتی و تندرستی می‌شود.

 

به گزارش گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

قبل از ورزش شیر بخورید

خوردن لبنبات ۲ ساعت پیش از شروع ورزش مانع از دست رفتن کلسیم در هنگام فعالیت بدنی می‌شود؛ ورزشکارانی که نیاز به تحمل وزن روی پاهایشان ندارند، کلسیم را از طریق تعریق از دست می‌دهند،‌ همچنین دویدن رشد بافت استخوانی را تحریک می‌کند و در این حالت بدن با میل زیاد، کلسیم را از دستگاه گوارش خارج می‌کند، بنابراین با خوردن محصولات سرشار از کلسیم، استخوان ها در برابر فرسایش محافظت شده و سطح ثبات کلسیم حفظ خواهد شد.

//

راهی ساده برای بالا بردن اشتها

اگر می‌خواهید کمی اشتهایتان باز شود سراغ مواد غذایی حاوی قند و چربی های مفید بروید، شک نکنید که موز، آووکادو و آجیل در طول روز اشتهایتان را باز می‌کند و شما را به مصرف مواد غذایی بیشتر تشویق می کند، اگر سر سفره میلی به غذایی که مقابل تان گذاشته می شود، ندارید بهتر است با دقتی بیشتر غذایتان را انتخاب کنید، استفاده از مواد غذایی چرب و شیرین مفید در تهیه  غذا و دسر کمک‌تان می‌کند تا  اشتهایتان باز شود.

//

پیشگیری از شل شدن پوست با ویتامین C

همانطور که می‌دانید مرکبات حاوی ویتامین C  فراوانی هستند؛ ویتامین C  برای تولید کلاژن در سلول‌های پوستی ضروری است، کلاژن کمک می‌کند تا پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند؛ بسیاری از کرم‌های پوستی حاوی کلاژن هستند اما مطلب مهم این است که این نوع کرم‌ها تنها ساخت کلاژن را در بدن تحریک می‌کند، ویتامین C ، روی و سلنیوم مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای تولید کلاژن در بدن هستند و مصرف مرکبات و انواع فلفل دلمه‌ای به خصوص فلفل دلمه‌ای زرد رنگ و انواع کلم‌ها ویتامین C  بالایی دارند بنابراین مصرف آن ها در رژیم غذایی روزانه از شل شدن پوست  پیشگیری می کند.

//

آیا باید لگدهای جنین را پیگیری کنیم؟

هنگامی که جنین لگد می‌زند به آن توجه داشته باشید و اگر تعداد آن کاهش پیدا کرد حتما با پزشک خود در میان بگذارید؛ کم شدن حرکات جنین در رحم می تواند نشانه‌ای از یک مشکل باشد؛ در این حالت باید شرح حال بیوفیزیک یا تست عدم استرس به‌علاوه سنجش فراصوتی از مشیمه جنین انجام دهید تا از سلامت او مطمئن شوید، در سه ماه سوم، شاید پزشک درخواست کند در طول روز تعداد حرکات و لگدهای کودک خود را بشمارید تا بتوان از سلامت جنین اطمینان حاصل کرد.

//

ویتامین D  زیاد نخورید

ویتامین D جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهد و مصرف آن به اندازه کافی موجب سلامتی و تندرستی می شود؛ مکمل های ویتامین D بسیار محبوبند چراکه موجب تقویت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان می شود اما در بسیاری از موارد زنان سالمی که پس از یائسگی مقدار کمی مکمل ویتامین D  مصرف کنند در حقیقت ابدا به آن نیازی ندارند؛ یکی از خطرات مصرف زیاد ویتامین D در افراد سالم این است که چنانچه سطح ویتامین D  خون از ۱۰۰ نانوگرم در هر میلی لیتر بیشتر شود موجب جذب کلسیم اضافی از سوی بدن و در نتیجه سنگ کلیه می‌شود.

//

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x