تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

پیشنهاد دولت روحانی برای حذف سنت احمدی‌نژاد

  • کد خبر : 14563
  • 26 دی 1392 - 8:38
پیشنهاد دولت روحانی برای حذف سنت احمدی‌نژاد

سنت نامه دادن به رئیس جمهور که در ۸سال ریاست جمهوری احمدی نژاد جا افتاده بود، این بار در سفر استانی روحانی هم تکرار شد.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر، اولین سفر استانی روحانی صبح دیروز شروع شد. مقصد، خوزستان بود و اگرچه قبل از آغاز سفر اعلام شده بود در این سفر از استقبال مردمی، نامه نگاری و نصب پلاکارد و… خبری نیست، جمعیت زیادی به استقبال رئیس جمهور رفتنند و عده ای نامه به دست، خودروی رئیس جمهور را همراهی کردند.

محمدرضا صادق مشاور روحانی پیش از سفر به خوزستان گفته بود: «استقبال مردمی در این سفر نخواهیم داشت. این سفرها به آن شکل تبلیغاتی که انجام می‌شد، مورد نظر دولت نیست؛ چرا که بحث حفظ کرامت مردم و توجه به این‌که دولت در خدمت مردم است مورد توجه است.»

همزمان با سفر استانی رئیس جمهور هم سامانه تلفنی سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) برای طرح مسایل و مطالبات مردم از دولت و ارتباط با روحانی راه اندازی شد تا ارتباط تلفنی با دولت جایگزین نامه‌نگاری‌های سابق شود. سامانه ای با شماره تلفن ۱۱۱ که شاید اگر زودتر به بهره برداری می رسید، خوزستانی ها با نامه هایی در دست، دیروز جلوی فرمانداری تجمع نمی کردند. درباره این سامانه گفته می شد قرار است علاوه بر ثبت مطالبات مردمی، بخش های پیگیری خواسته ها و ارتباط با کارشناسان هم وجود داشته باشد. با این حال، تماس با شماره ۱۱۱ به معنای شنیدن پیغام خوش آمدگویی اپراتوری است که از شما دعوت می‌کند پیغام خود را ضبط کنید و بلافاصله بوق اشغال ممتد، پایان تماس را خبر می دهد،یعنی فعلا پیغامی ضبط نمی شود.

نامه‌هایتان را پست کنید

سامانه ۱۱۱ اگرچه شتابزده معرفی شد، اما دولت برای شنیدن درخواست های مردمی راه دیگری را هم پیشنهاد کرد. دولت با واگذاری این مسئولیت به شرکت پست، از اداره​کل پست خوزستان خواست تا با هماهنگی استانداری، گروه​های جمع​آوری نامه​های مردمی را تشکیل دهد و با استقرار آنها در محل دیدار مردمی رئیس​جمهور و مصلای شهر، نامه های مردم را دریافت کند.

میراث احمدی نژاد

نامه نگاری برای رئیس جمهور، سنتی است که با سفرهای استانی احمدی نژاد در دولت نهم باب شد. آنقدر که وزارت کشور در آن زمان تصمیم گرفت با طراحی فرم های مخصوص نامه های مردم را که زیر نظر کارشناسان نوشته شده بود، به دست ستاد ارتباط مردمی هر شهرستان برساند و این وضعیت را ساماندهی کند.

دولت احمدی نژاد معتقد بود که حجم نامه ها نشان دهنده رابطه خوب مردم و دولت است و بر همین اساس، در دومین سال دولت دوم احمدی نژاد، اعلام شد که مردم در ۶سال بیشتر از ۳۵ میلیون نامه به دست رئیس جمهور رسانده اند. نامه هایی که ۲۵ درصد از آنها به دستگاه هایی مثل قوه قضائیه مربوط بود، ۴۰درصد به مشکلات معیشتی مردم، ۲۰درصد به مشکلات بیکاری، ۱۵درصد درباره مشکلات بانکی و درخواست تسهیلات بود و ۲۵ درصد باقی‌مانده مشکلات مسکن و دارو و درمان را مطرح می کرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x