تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پیشروی‌های ارتش سوریه در “حلب” و “ریف دمشق”/تروریست‌ها در حومه حندرات له شدند + نقشه و جزئیات

  • کد خبر : 163709
  • 12 مهر 1395 - 10:00
پیشروی‌های ارتش سوریه در “حلب” و “ریف دمشق”/تروریست‌ها در حومه حندرات له شدند + نقشه و جزئیات

“کاخ سفید” فشارهای خود را به روسیه نیز برای توقف جنگ حلب افزایش داده تا فرصتی برای تجدید قوای تکفیری ها فراهم شود.

به گزارش   گروه سیاسی«کمال مهر»؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه توانسته اند در ساعات اخیر پیشروی های خوبی در ریف دمشق و حلب داشته باشند.
**غوطه غربی؛ محل جدید پیشروی‌های ارتش سوریه
ارتش سوریه توانسته از چند محور و به خصوص پایگاه های نظامی خود در غوطه غربی دمشق به سمت تروریست ها حرکت کند و مناطقی را در نزدیکی جاده “عرطوز” به تصرف خود در آورد.
ارتش سوریه در غوطه غربی دمشق مناطقی همچون “عین البیغیه” ، “خان دنون” ، “کوکب” و پایگاه های نظامی حومه آن را توانسته از تکفیری ها بازپس بگیرد.
**جبهه “حندرات” و اطراف آن در کنترل نیروهای سوری
درگیری های شدید ارتش سوریه در جبهه حندرات نشان داد که ارتش در نزدیکی این کمپ هم پیشروی های  قابل توجهی داشته است.
نقشه تحولات میدانی نشان می دهد که پیشروی ها از شمال “حلب” به سمت منطقه “عویجه” ، “المقالع” ، “ارتفاعات بریج” ، “ام شقیف” ، “دوار جندول” ، “تل اصفر” و … بوده است.
پیشروی های ارتش سوریه در
البته پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه بدون دردسر نبوده و آمریکا به هر نحو تلاش می کند تا سد راه پیروزی های ارتش سوریه در ریف جنوبی و شمالی حلب شود.
“کاخ سفید” فشارهای خود را به روسیه نیز برای توقف جنگ حلب افزایش داده تا فرصتی شود برای تجدید قوای تکفیری ها. در مقابل کرملین حضور پر رنگ نظامی در سوریه را به عنوان گزینه پیش رو انتخاب کرده تا در مقابل فشارهای آمریکا و متحدانش باایستد.
پایگاه خبری “میدل‌ایست آی،” به نقل از یک منبع نزدیک به شبه‌نظامیان سوری می گوید: امریکا مصمم است از تصرف حلب به دست ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور جلوگیری کند.
کارشناسان از مدتها قبل مشروعیت مداخله (سیاسی و نظامی) آمریکا در سوریه را براساس حقوق بین الملل زیرا سوال برده بودند؛ زیرا دولت مشروع بشار اسد رئیس جمهور سوریه با صراحت مخالفت خود را با مداخله آمریکایی اعلام کرده و بارها از آمریکا خواسته است مداخله در جنگ سوریه را متوقف کند.
اکنون مشخص شده واشینگتن کاملا آگاه است که مداخله آمریکا در صحنه سوریه نقض حقوق بین الملل است و فایل های صوتی درز کرده مربوط به “جان کری” (مبنی بر اینکه اگر آمریکا مستقیم وارد جنگ سوریه شود، مسلحین نابود می شوند) بر این موضوع صحه می گذارد.
گزارش از محمد زرچینی
انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=163709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x