تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

پیروزی ما در سال ۲۰۰۰ ثابت کرد، دشمن در مقابل اراده ما شکست خواهد خورد/طرحی که سوریه را هدف قرار داد، شکست خورد

  • کد خبر : 40521
  • 05 خرداد 1393 - 8:27
پیروزی ما در سال ۲۰۰۰ ثابت کرد، دشمن در مقابل اراده ما شکست خواهد خورد/طرحی که سوریه را هدف قرار داد، شکست خورد

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز مقاومت و آزاد سازی در چهاردهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و عقب نشینی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس بین‌ المللکمال مهر به نقل از شبکه المنار:سید حسن نصر الله در ابتدای سخنان خود گفت:ما برای تاکید بر معانی و مفهوم این پیروزی در سالگرد آزادسازی جشن گرفته ایم و مهمترین آن، سرنگونی پروژه اسرائیل است و بازتاب این پیروزی همچنان در جبهه های مختلف ادامه دارد و اگر این پیروزی نبود، قطعا پیروزی های و دستاوردهای بعدی نیز حاصل نمی شد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت:پیروزی ۲۵ می سال ۲۰۰۰ زمینه ساز زمان پیروزی است و این دستاورد از آن لبنان و اسلام است.

وی افزود: ما در سال ۲۰۰۰ ثابت کردیم که نیروی دشمن هر چقدر هم باشد در مقابل ارداه ما شکست خواهد خورد و دشمن در دیگر مناسبت ها نیز شکست خورد.

سید مقاومت سخنان خود را چنین ادامه داد:امروز تلاش می شود تا اسلام را با قتل کورکورانه، ذبح و تخریب عبادتگاه پیوند دهند و این جنایتی است بزرگ در حق اسلام.ایشان در ادامه تاکید کردند ما بر سیاست بازدارندگی با دشمن اسرائیلی و ضرورت در اختیار داشتن یک نیروی بازدارنده در لبنان تاکید می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:مقاومت همچنان نیروی بازدارندگی خود را حفظ کرده است و بر خلاف تحولات منطقه آن را نیز پیشرفت داده است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود:زمانیکه دشمن اسرائیلی به سرزمیبن ما تجاوز می کند وظیفه ماست که در مقابل آن بایستیم.وی گفت:موضوع مزارع سبعا، تلا کفرشوبا، بخش لبنانب غجر، پرونده اسرا و پرونده نقض حاکمیت لبنان همگی به کار نیاز دارند و تاکنون کار جدی صورت نگرفته است که نتیجه حوادث کشور است و این امر نباید فراموش شود.

ایشان تاکید کردند مقاومت در قبال اهانت به ملت و سرزمین لبنان ساکت نخواهد ماند و مقاومت برای مداخله در صورت نیاز آماده است.سید حسن نصر الله گفت: اگر اوضاع مرزها به نقطه ای برسد مه لازمه آن مداخله مقاومت باشد، در برابر تجاوزات اشغالگران سکوت نخواهیم کرد.

دبیر کل حزب الله در ادامه با اشاره به مسئله سوریه افزود: سوریه در مقابل نفوذ اسرائیل ایستاد و شرق عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس را نجات داد.

وی افزود: طرح تجزیه منطقه بر اساس مذهبی نیست بلکه بر اساس تشکیل امارت ها، بخش ها و کشورهای کوچک برای گروههای مسلح است.

نصر الله گفت: استعمار جهانی صهیونیسم را به فلسطین آورد تا ما را فرسوده و دارایی ما را تباه کند، اما ما برای کمک به سوی پرورش دهنده این دشمن می رویم.غرب از سرتاسر جهان تروریستها را اعزام می کند همه تسهیلات را برای تخریب سوریه و محور مقاومت در اختیار آنها قرار می دهد، محوری که هم اکنون اسرائیل را در منطقه تهدید می کند.

دبیر کل حزب الله ادامه داد:طرحی که سوریه و منطقه را هدف قرار داد بر اثر عوامل داخلی، منطقه ای و بین المللی با شکست روبرو شد، اما عامل اصلی میدان و ایستادگی کشورها باقی خواهد ماند.غرب هم اکنون با تروریستهایی که آنها را به سوریه برای کشتار اعزام کرده بود دست و پنجه نرم می کند، اما آنها زنده مانده اند و به جایگاه اصلی خود یعنی اروپا و آمریکا بازگشتند.ناامیدی ائتلاف مخالفان سوری آنها را وادار کرد تا از اسرائیل کمک بخواهند.

سید حسن نصرالله درباره انتخاب ریاست جمهوری لبنان نیز گفت:طرح واقعی گروه آخر در تمدید ریاست جمهوری میشل سلیمان بود و نه انتخاب رئیس جمهور تا قبل از تاریخ ۲۵ می.وی افزود: ما به دنبال رئیس جمهوری نیستیم که از مقاومت حمایت کند بلکه خواهان رئیس جمهوری هستیم که علیه مقاومت توطئه نکرده و لبنان، ملت و حاکمیت را حفظ کند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما به معادله طلایی ارتش، مردم و مقاومت پایبندیم، و کاری نداریم که این موضوع در بیانیه وزارتی نوشته شود یا نشود. البته طبیعتا مضمون این معادله در بیانیه وزارتی محفوظ است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: مهم آن است که لبنان بتواند از خود دفاع کند؛ از تحول و ارتقای توانایی‌های مادی و نظامی ارتش حمایت می کنیم و حساسیتی درباره این مسأله نداریم، و تأکید می کنم که مقاومت با توجه به همه رویدادهای منطقه، از  توانایی دفاعی خود در مقابل دشمن محافظت می کند.

سید مقاومت سخنان خود را این گونه به پایان رساند:محور مقاومت وحدت خود را حفظ کرده و ضمن پیشرفت به پیروزی خواهد رسید.آنچه که در داخل لبنان مهم است محافظت از این کشور و صلح ملی آن است.با امام موسی صدر و همه سرداران شهید تجدید عهد کرده و در این سرزمین باهم خواهیم بود و ایستادگی و مقاومت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x