تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

پنتاگون چگونه با فیلترشکن Tor به زندگی‌تان سرک می‌کشد؟

  • کد خبر : 38859
  • 26 اردیبهشت 1393 - 12:37
پنتاگون چگونه با فیلترشکن Tor به زندگی‌تان سرک می‌کشد؟

یکی از سازندگان نرم‌افزار معروف Tor که جهت دور زدن فیلترینگ یا استفاده بدون نام و نشانی از اینترنت به کار می‌برد، اعتراف کرد که این نرم‌افزار از سوی نیروهای نظامی آمریکا و جهت امور جاسوسی تولید شده است.

به گزارش گروه وبگردیکمال مهر،مایکل رید یکی از سازندگان اصلی نرم افزار Tor که مخفف کلمات onion routing program است، در واکنش به انتقادات نسبت به استفاده دشمنان آمریکا همچون ایران از این نرم‌افزار، اذعان کرد که هدف اصلی از ساخت این نرم‌افزار، مخفی نگاه داشتن ارتباطات اینترنتی دستگاه‌های نظامی آمریکا بوده است.

او گفته است: هدف از ساخت نرم‌افزار تور استفاده‌های امنیتی همچون جمع‌آوری و جاسوسی اطلاعات بوده است.

او در پاسخ به منتقدانی که از استفاده دولت ایران از این نرم‌افزار برای رصد فعالیت‌های سایبری مخالفان انتقاد کرده بودند، گفته است:‌ هدف از نرم‌افزار تور کمک به گروه‌های مخالف در کشورهای مختلف، کمک به مجرمان برای مخفی نگاه داشتن سرقت‌های اینترنتی آنها، یا کمک به کودکان برای دور زدن فیلترهای ضد محتویات مستهجن نبوده است.

رید البته اعتراف کرده که استفاده دشمنان آمریکا از چنین جاسوس‌افزارهایی گریزناپذیر است.

یک مقام دیگر نیز اعتراف کرده که ابتدا مرکز تحقیقاتی دریایی ارتش آمریکا این نرم‌افزار را برای مخفی نگاه داشتن ارتباطات دولتی آمریکا تولید کرده است.

 

اساساً اکثر نرم‌افزارها و ساختارهای اصلی اینترنت را نیز دستگاه‌ها و سازمان‌های دفاعی و امنیتی آمریکا راه‌اندازی کرده و هنوز هم مدیریت می‌کنند.

منبع: مشرق نیوز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x