تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

پرورش گیاه در سیاره‌ی سرخ + تصاویر

  • کد خبر : 35596
  • 04 اردیبهشت 1393 - 7:55
پرورش گیاه در سیاره‌ی سرخ + تصاویر

یک زیست شناس هلندی در حال بررسی و تحقیق در خصوص خاک مریخ می باشد که وی معتقد است تا سال ۲۰۲۴ امکان کاشت گیاهان و سبزیجات در این سیاره فراهم خواهد شد.


به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر،ویگر وملینک از محققان مؤسسه تحقیقاتی”آلترا”واقع در دانشگاه واخنینگن هلند می گوید تا ۱۰ سال دیگر امکان کاشت و پرورش گیاه در این سیاره سرخ پدیدار می شود. ما در محیطی گلخانه‌ای مشابه خاک و فضای سیاره سرخ موفق به پرورش گیاهانی شده‌ایم.

طبق آزمایشات وی و دیگر کارشناسان فضایی گیاهانی مانند”چاودار و شاهی”در ظرف ۲۴ ساعت بارور شده‌اند و هویج، گوجه فرنگی از جمله گیاهانی هستند که قابلیت رشد و تکثیر در خاک مریخ را دارا بوده‌اند و در مجموع ۸۴۰ گلدان با ۴۲۰۰ دانه تحت کشت و بررسی قرار گرفته‌اند.
وی افزود خاک سیاره ی سرخ اسرارآمیز بوده و اگر پرورش گیاه در آن تحقق یابد می‌توان گفت تمامی نقاط زمین آماده ی کشت تمامی محصولات کشاورزی خواهد بود.

به گفته ی کارشناسان دنبال سیستم کشتی هستند که رشد سبزیجات و گیاهان را در مریخ امکان پذیر کند و نیاز تولید مواد غذایی در سیاره سرخ را فراهم آورد.

به گفته این دانشمند چالش بزرگ آنها نصب تجهیزات و پشتیبانی سیستم های گلخانه ای بر روی سیاره سرخ می باشد. دشواری های پیش روی دیگر برای کشت گیاه در مریخ،  گرانش کم و نبود آب میباشد که باعث کند شدن رشد گیاهان می شود. علاوه بر این، درجه حرارت کم  و نور نامناسب در مریخ از دیگر چالش های پیش رو برای دانشمندان می باشد. احتمالا برای حل مشکل نور رسانی به گیاهان از لامپ های LED مجهز استفاده می شود که در این صورت مشکل بعدی تامین انرژی برقی در این سیاره می باشد، که برای آن نیز راه حلی پیدا خواهد شد.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x