تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

پرده‌برداری از آزار جنسی دانشجویان در دانشگاههای انگلیس

  • کد خبر : 164752
  • 18 مهر 1395 - 15:03
پرده‌برداری از آزار جنسی دانشجویان در دانشگاههای انگلیس

بیش از ۱۰۰ فارغ‌التحصیل زن دانشگاههای انگلیس از خشونت‌های جنسیتی و آزارجنسی در زمان تحصیل خود گفته و آن را به رسوایی‌های جیمی ساویل، مجری بدنام انگلیسی و کلیسای کاتولیک‌ها تشبیه کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛،بیش از ۱۰۰ فارغ‌التحصیل زن دانشگاههای انگلیس در گفتگو با گاردین از خشونت‌های جنسیتی و آزارجنسی در زمان تحصیل خود گفته و آن را به رسوایی‌های جیمی ساویل، مجری بدنام انگلیسی و کلیسای کاتولیک‌ها تشبیه کرده‌اند.

داستان این زنان که شامل زورگویی کلامی، آزار و اذیت‌های ادامه‌دار، تعرض، حمله و تجاوز جنسی است، به افشای الگوی نگران‌کننده سوء‌استفاده و آزار و اذیت در دانشگاههای بریتانیا پرداخته که تا حد زیادی پنهان باقی مانده است.

برخی از این گزارش‌ها، این آزارها را مشابه رسوایی جیمی ساویل، مجری انگلیسی که به صدها کودک تجاوز کرده بود و کلیسای کاتولیک که افتضاح مشابهی داشت، دانسته‌اند.

بسیاری از زنان اظهار کرده‌اند که از ترس به مخاطره افتادن مشاغل دانشگاهی خود از این مساله شکایت نکرده‌اند. آن دسته از زنانی که شکایت کرده بودند، از احساس انزوا و بی‌محافظ بودن خود سخن گفتند و اینکه مردان قدرتمندتری که متهم شده بودند، اکنون بدون مشکل به زندگی خود ادامه می‌دهند.

داستان‌های این زنان در پی گزارش انحصاری نشریه گاردین در خصوص استفاده از “توافقنامه عدم افشای موارد آزار و اذیت جنسی دانشگاهی” منتشر شده است.

راشل کریس، از مدیران کمپین “به خشونت عیله زنان پایان دهید”، خواستار تغییر سریع در دانشگاهها به منظور جلوگیری از سوءاستفاده دانشگاهیان ارشد مرد از قدرتشان و ایجاد فرآیندهای بهتر برای گزارش گرفتن از آن‌ها شد.

بخش اعظمی از گزارش‌های ارسالی آزارها به گاردین، شامل دانشگاهیان ارشد مرد و اغلب استادان بوده که دانشجویان دکترای زن تحت نظارت خود را مورد آزار و سوءاستفاده قرار می‌دادند.

بسیاری از گزارش‌ها نشانگر عدم موفقیت دانشگاههای انگلیس در وظیفه ایجاد امنیت برای دانشجویان و اساتید در برابر آزار و اذیت است. یکی از دانشگاهیان زن که به جرم آزار جنسی از یکی از دانشگاهیان ارشد مرد شکایت کرده بود، از ساختمان دانشگاه اخراج شده و سه ماه تعلیق شده بود زیرا مرد مورد اتهام از وی برای ادعای دروغین شکایت کرده بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=164752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x