تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پخش سه سریال در ماه رمضان/ توضیحات معاون سیما درباره حواشی برنامه حالا خورشید

  • کد خبر : 211130
  • 30 فروردین 1397 - 1:28
پخش سه سریال در ماه رمضان/ توضیحات معاون سیما درباره حواشی برنامه حالا خورشید

میرباقری معاون سیما، درباره برنامه های رسانه ملی در ماه رمضان توضیح داد.

پخش سه سریال در ماه رمضان/ توضیحات معاون سیما درباره حواشی برنامه حالا خورشیدبه گزارش گروه فرهنگی«کمال مهر»؛مرتضی میرباقری معاون سیما، در حاشیه تجلیل از عوامل «پایتخت ۵» و در جمع خبرنگاران، در خصوص برنامه‌های صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان گفت: ما برای ماه مبارک رمضان همانند نوروز امسال، تدارک وسیعی دیده ایم؛ سه سریال را برای شب های رمضان در نظر گرفته ایم و پخش برنامه های مستند، مسابقه و برنامه ترکیبی خندوانه را هم به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هنوز سریال هایی که برای شبکه های یک، دو و سه در نظر گرفته‌ایم مشخص نشده است؛ چراکه حدود شش سریال نامزد پخش در ماه رمضان هستند. قطعا سریال هایی را باید پخش کنیم که بیننده رضایت بیشتری داشته باشد و  قرار است یک تیم ویژه، سریال ها را بررسی و بهترین آنها را برای ماه رمضان انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی نظارت بر گزارش ها و مهمانان برنامه ها با توجه به گزارشی که در برنامه حالا خورشید پیرامون زلزله کرمانشاه پخش شد و حواشی را به وجود آورد، بیان کرد: برنامه حالا خورشید یک اتاق فکر دارد که برنامه های خود را از قبل تنظیم می کنند و هماهنگی ها را انجام می دهند. البته ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد ولی این را هم در نظر داشته باشیم که، اگر طراوت و ریسک پذیری برنامه‌ها را با ملاحظات زیاد پایین بیاوریم، دیگر برنامه ها تلخ خواهند شد اما هیچ برنامه ای هم بدون کار کارشناسی مطلبی را مطرح نمی کند.

معاون سیما، در خصوص شور و نشاط برنامه های معارفی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان یک ضیافت الهی است و جشن بزرگی برای مسلمانان است. همین که مردم به صورت عمومی به آن توجه می کنند، گناه و خلاف به حداقل می رسد. فطرت مردم زمینه شکوفایی بیشتر را فراهم می کند و ما برای اینکه این کار صورت بگیرد، یکسری برنامه ها را در ساختارهای مختلف مثل نمایش و برنامه های مستند، جنگ شبانه و … در نظر گرفته ایم. البته امسال در نیمه اول ماه مبارک رمضان مصادف با سوم ، ۱۴ و ۱۵ خرداد است، برنامه های انقلابی و دفاع مقدسی هم در نظر گرفته شده اند.

میرباقری در خصوص بودجه‌های عقب افتاده سریال های نمایشی اظهار داشت: از زمانی که دکتر علی عسکری مدیریت سازمان را پذیرفتند، تقریباً سالی ۵۰ درصد به بودجه نمایشی ما اضافه شده است. ما پروژه های فراوانی را در حال تولید داریم؛ زمانی به چهار پروژه بدهکار بودیم اما در حال حاضر صد پروژه فعال و در حال ساخت داریم. درواقع این بدهی ها به دلیل فعال کردن هزاران نفر از همکارانمان است. اما بودجه سریال سازی سازمان صدا وسیما در سال ۹۷ ، به نسبت سال گذشته حداقل دو برابر خواهد شد.

معاون سیما در خصوص پخش برنامه سینمایی هفت گفت: برنامه هفت مهمترین برنامه ما در تعامل با سینماست و طبق آخرین مذاکرات انجام شده، قبل از ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود. ما در حال حاضر بیشترین تمرکز را روی انتخاب مجری این برنامه داریم.

وی پیرامون ضعیف بودن برخی سریال های نوروزی مانند هیئت مدیره، تعطیلات رویایی، دیوار به دیوار و اقبال کم مردم به آنها اظهار داشت: دیوار به دیوار امسال مخاطب ۳۴ درصدی داشت؛ به هر حال در مناسبت ها معمولا یک سریال لوکوموتیوران می‌شود و بقیه دنبال آن حرکت می کنند. امسال هم سریال پایتخت توانست بیشتر مخاطبان را به سمت خود بکشد و سریال های دیگر در مقایسه با این سریال نتوانستند اقبال خوبی را داشته باشند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x