تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

پایان روز اول گفت‌وگوهای عراقچی و اشمید/ ادامه مذاکرات ساعت ۹ صبح جمعه به وقت ژنو

  • کد خبر : 12957
  • 20 دی 1392 - 11:34
پایان روز اول گفت‌وگوهای عراقچی و اشمید/ ادامه مذاکرات ساعت ۹ صبح جمعه به وقت ژنو

گفت‌وگوهای عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا ساعت یک بامداد امروز (جمعه) به وقت ژنو به طول انجامید و قرار است این مذاکرات ساعت ۹ صبح به وقت ژنو (۱۱:۳۰ به وقت تهران) ادامه یابد.

 

خبرگزاری فارس: پایان روز اول گفت‌وگوهای عراقچی و اشمید/ ادامه مذاکرات ساعت ۹ صبح جمعه به وقت ژنو

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی کمال مهر، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (پنجشنبه) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ژنو (۲۱ به وقت تهران) در محل هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو و به منظور بررسی سه نکته مورد اختلاف در مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ دیدار و گفت‌وگو کردند که این مذاکرات برای تنفس متوقف و مجدداً ساعت ۲۲ شب به وقت ژنو از سر گرفته شد و تا یک بامداد امروز (جمعه) به وقت محلی ادامه یافت.

طرفین توافق کردند که این مذاکرات ساعت ۹ صبح امروز (جمعه) به وقت ژنو (۱۱:۳۰ به وقت تهران) ادامه یابد.

دیروز شهر ژنو همچنین میزبان نشست سه جانبه‌ای با حضور سید عباس عراقچی، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات ایران و ۱+۵ و هلگا اشمید معاون کاترین اشتون بود.

عراقچی و شرمن معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا همچنین دیروز در حاشیه این نشست دیداری دوجانبه‌ داشتند.

عراقچی پس از این گفت‌وگوها به خبرنگار فارس گفت که این مذاکرات جدی بوده است.

وندی شرمن در مسیر سفرش به مسکو توقفی کوتاه در شهر ژنو داشت و در این نشست سه جانبه حضور یافت و دیداری دوجانبه نیز با عراقچی داشت.

سید عباس عراقچی در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با اشمید بامداد پنجشنبه راهی شهر ژنو شد.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ نیز عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند.

سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ روزهای نهم و دهم دی ماه در شهر ژنو برگزار و عراقچی بعد از پایان این گفت‌وگوها به فارس گفت که پیشرفت خوبی حاصل شده ولی چند نکته باقی مانده که در نشست با اشمید در این باره بحث و تبادل نظر خواهد شد.

دور دوم این مذاکرات نیز در شهر ژنو و اولین دور مذاکرات کارشناسی به منظور بررسی سازوکارهای اجرایی توافق ژنو موسوم به «برنامه اقدام مشترک» در شهر وین برگزار شده بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x