تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

پاسخ نوبخت درباره مدیران دو تابعیتی در گزارش وزارت اطلاعات داده شده است/ چندهزار آقازاده‌ها برای نفوذ در کشور تربیت شده‌اند

  • کد خبر : 212549
  • 02 خرداد 1397 - 0:50
پاسخ نوبخت درباره مدیران دو تابعیتی در گزارش وزارت اطلاعات داده شده است/ چندهزار آقازاده‌ها برای نفوذ در کشور تربیت شده‌اند

رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص‌ از مدیران‌ دو تابعیتی‌ گفت: چرا دولت گزارش این کمیته را سیاسی می‌کند، در لیست مدیران دو تابعیتی چهره‌هایی متفاوت از تمامی جریانات‌ حضور دارند.

 

چرا دولت گزارش دوتابعیتی‌ها را سیاسی می‌کند؟/ پاسخ آقای نوبخت درباره مدیران دو تابعیتی در گزارش وزارت اطلاعات داده شده است/حضور چهره‌های متفاوت سیاسی در لیست مدیران دو تابعیتی/تربیت‌ چندهزار آقازاده‌ها برای نفوذ در کشور گروه سیاسی «کمال مهر»محمدجواد کریمی‌قدوسی رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص‌ از مدیران‌ دو تابعیتی‌ و دارای گرین‌کارت‌ در واکنش به اظهارات نوبخت سخنگوی دولت درباره آنکه هیچ مدیر دو تابعیتی در دولت وجود ندارد ،گفت: یکی از مهمترین‌ سندهای این کمیته‌ گزارش‌ کارشناسی‌ وزارت اطلاعات در  مورد حضور مدیران دو تابعیتی در دولت بود که در رسانه‌ها منتشر شد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات که وظیفه‌ رصد‌ نفوذ و جلوگیری از رخنه‌ دو تابعیتی‌ها و نفوذی‌ها در کشور را برعهده دارد به صراحت‌ در گزارش خود این موضوع را ذکر کرده، آیا در آن گفته شده که در بدنه اجرایی دولت دو تابعیتی‌ نداریم؟

بیشتر بخوانید؛ نوبخت: مدیران دولتی دو تابعیتی نیستند 


کریمی‌ قدوسی تأکید کرد: ما بر اساس گزارش وزارت اطلاعات مدیران دو تابعیتی در دولت داریم، دانه درشت هم داریم‌. همین امروز بعدازظهر‌ در جلسه‌ کمیسیون‌ امنیت ملی ۴ سئوال‌ از وزیر اطلاعات‌ دارم که ۳ عدد آن در حوزه دو تابعیتی‌هاست.

گزارش بدنه کارشناسی وزارت اطلاعات درباره حضور قابل توجه دو تابعیتی‌‌ها

نماینده مردم مشهد و کلات اظهار کرد: یکی از سئوالات‌ بنده درباره‌ همین مدیران‌ دو تابعیتی‌ دولتی‌ است که حتی اسم آن مدیر‌ را هم ذکر کرده‌ام و مستندات‌ آن را هم همراه سئوال‌ به وزیر اطلاعات ارائه خواهم کرد، حتماً هم آقای علوی‌ پاسخ می‌دهد که این مورد وجود ندارد زیرا تنها یک نفر از وزارت اطلاعات‌ می‌گوید که ما مدیر‌ دو تابعیتی‌ نداریم‌‌! اما بدنه کارشناسی این وزارتخانه‌ اعلام کرده ما تعداد قابل توجهی در سطح مدیران‌، کارشناسان‌ و متخصصان‌ دو تابعیتی‌ داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس افزود: حتی در گزارش وزارت اطلاعات قید شده که حضور مدیران دو تابعیتی آثار‌ و تبعات‌ قابل توجهی‌ دارد، اولاً‌ این افراد به لحاظ سازمانی به آن کشوری که تابعیت‌ آن را پذیرفته‌اند وصل هستند.

رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص از مدیران‌ دو تابعیتی‌ گفت: دومین ضرر حضور دو تابعیتی‌‌ها این است که آنها منبع اطلاعاتی کشور مورد نظرشان دیگر محسوب می‌شوند یعنی قبل از اعطای‌ تابعیت به یک فرد، سرویس اطلاعاتی آن کشور به سراغ این شخص آمده و وی را به عنوان یک منبع اطلاعاتی‌ انتخاب می‌کند و برایش حقوقی وضع می‌کند که اگر فردا این شخص در کشور خودش در جایگاهی‌ قرار گرفت باید عنصر این کشور باشد.

وی ادامه داد: این مدیر در هر سفر خود به خارج از کشور بی تردید در یک فرصتی‌ به دور از چشم محافظان‌ و تیم خود نزد مسئولان مربوطه رفته و اطلاعاتش‌ را تخلیه‌ می‌کند زیرا این شخص التزام‌ به آن کشور دارد، شخصی در همین دولت یک دو تابعیتی‌ بوده و البته از افراد برجسته هم بوده است و هر زمان در سفر به کشور آلمان یا فرانسه شبانه با خودرویی از در پشت هتل خارج می‌شد تا اطلاعات را تحویل دهد.

گزارش وزارت اطلاعات پاسخ آقای نوبخت است

نماینده مردم مشهد و کلات‌ تأکید کرد: شخصی که تابعیت کشور دیگری را می‌پذیرد باید منافعی را که بر اساس آن تابعیت‌ اخذ کرده حفظ و با سرویس اطلاعاتی آنها همکاری کند، حتی تفکّر‌ انگلیسی و آمریکایی که در برجام‌ وجود دارد را هم باید به کرسی بنشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس بیان کرد: دُری‌ اصفهانی کارشناس درجه یک استخدام شده دولت در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود که از سوی رئیس جمهور مدال و ۱۰۰ سکه طلا به عنوان جایزه دریافت کرده بود.

رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص از مدیران‌ دو تابعیتی‌ اظهار کرد: وزارت اطلاعات در قسمت اولیه‌ گزارش خود به موضوع مدیران دو تابعیتی اشاره کرده، که این در پاسخ آقای نوبخت‌ است که می‌گوید مدیر دو تابعیتی‌ در دولت نداریم، حتی نام مدیر دو تابعیتی در ابتدای گزارش وزارت اطلاعات‌ ذکر شده است.

وی افزود: آقای نوبخت سخنگوی دولت است و باید از بدنه کارشناسی وزارت اطلاعات‌ سوال‌ و نظر آنها را در نشست خبری خود اعلام کند.

کریمی‌ قدوسی تصریح کرد: حتی وزارت اطلاعات در گزارش خود تبعات حضور مدیران دو تابعیتی‌ را ذکر کرده‌ و در صفحه ۲ گزارش بیان می‌کند که طی دو سال گذشته در ۱۹ حوزه از ما برای انتصابات‌ و ارتقاء برخی‌ مدیران استعلام گرفته‌اند که ۲۱۰ نفر از آنها تابعیت مضاعف داشتند، لذا با آنها مخالفت کردیم پس چگونه آقای نوبخت می‌گوید ما مدیر دو تابعیتی نداریم؟ پس چگونه آقای نهاوندیان‌ از آمریکا گرین‌ کارت دارد؟

حضور چهره‌های متفاوت سیاسی در لیست مدیران دو تابعیتی

نماینده مردم مشهد و کلات‌ گفت: حتی از بنده در مجلس نهم به دلیل این سخن شکایت‌ کردند، اما در گزارش‌ کمیته تحقیق و تفحص‌ این موضوع صراحتا اعلام شده است، حتی در زمان ارائه رأی اعتماد به وزار در صحن علنی‌ نام چند معاون این افراد را که دو تابعیتی‌ هستند را ذکر کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس ادامه داد: نهاد ریاست جمهوری بعد از اظهارات بنده بیانیه‌ای را صادر کرد و سخنان مرا موجب وهن نمایندگان دانست، اما این سخن بنده براساس مستندات دستگاه‌های اطلاعاتی‌، رئیس قوه قضائیه‌ و دادستان اعلام شد و آنها این موضوع را کاملاً تأکید می‌کردند.

رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص از مدیران‌ دو تابعیتی‌ بیان کرد: بنده شخصاً به یکی از وزرا گفتم که معاون وی تابعیت فرانسه را دارد، اما وزیر اعلام بی اطلاعی‌ کرد ولی چندی بعد این شخص برکنار شد.

وی تأکید کرد: وجود مدیران دو تابعیتی‌ مانند همان توهم توطئه‌ است که می‌گویند توطئه‌ علیه جمهوری اسلامی ایران تنها یک توهم است در صورتیکه‌ آمریکا اعلام کرده که امیدش به همان افراد حاضر در ایران  است.

کریمی‌ قدوسی اظهار کرد: چرا دولت اظهارات و گزارش کمیته تحقیق و تفحص‌ از مدیران دو تابعیتی‌ و دارای گرین‌ کارت را سیاسی می‌کند، در لیستی که ما از این مدیران تهیه کرده‌ایم چهره‌هایی متفاوت از تمامی جریانات‌ حضور دارند چه بسا که در یک جریان حتی بیشتر هم هستند. ما اصلاً نگاه سیاسی نداشته و تنها امنیتی و ملی به این موضوع نگاه می‌کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات‌ ادامه داد: تمامی کشورها درباره این قصّه‌ حساس هستند پس چرا شما حساس نیستید و تحقیق و تفحص‌ مجلس را قبول نمی‌کنید؟ آقای آشنا در یک جلسه سرّی بیان می‌کند که بعدا موضوع دو تابعیتی را  بر سر ما می‌زنند، البته آقای آشنا مدتی هم در NGOهای محیط زیست فعال بوده و ارتباطی هم با سیّد امامی‌ داشت و اولین شخصی بود که بعد از خودکشی سیّد امامی واکنش نشان داد و دستگاه‌های اطلاعاتی را زیر سئوال برد.

اوضاع کنونی اقتصادی حاصل حضور دو تابعیتی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: آنها به روزنامه‌های زنجیره‌ای دستور می‌دهند که گزارش این کمیته تحقیق و تفحص درباره دو تابعیتی‌ها را زیر سوال ببرند، سیروس ناصری اعلام کرده که بنده جاسوس‌ نیستم‌ ولی این شخص نمی‌تواند خودش این موضوع را رد کند، کاوه مدنی را چه کسی آورد و چرا فرار کرد؟ در محیط زیست در زمان خانم ابتکار‌ چه خبر بوده است؟

رئیس کمیته تحقیق‌ و تفحص از مدیران‌ دو تابعیتی‌ تصریح کرد: اوضاعی که اکنون در حوزه ارز، اقتصاد، برجام، فرهنگی و نارضایتی‌‌تراشی و بدبین‌ کردن مردم نسبت به انقلاب داریم تماما منشأ نفوذ دارد، یکی از دروازه‌های بزرگ نفوذ حضور مدیران دو تابعیتی‌ در کشور است.

وی افزود: چند هزار آقازاده‌ اکنون در سرویس‌های انگلیس، آلمان، فرانسه و کانادا تربیت شده‌اند و با پدران دارای پست خود اکنون در ارتباط‌اند و از همانجا به پدرانشان‌ سفارش می‌کنند که چنین قراردادی‌ را امضاء کن و تلفنی‌ با یکدیگر در حال ارتباط هستند که تمامی اینها شنود شده و مستندات‌ آن هم موجود است.

تربیت‌ چندهزار آقازاده‌ها برای نفوذ در کشور

کریمی‌ قدوسی گفت: مواضع‌ بسیاری از آقایان در داخل از آن طرف آب‌ تهیه می‌شود و دیگر نیازی به سند نیست، زمانی که رفتار برخی از این مدیران اجرایی را با دقّت بدون نگاه سیاسی و با نگاهی منصفانه‌ تحلیل کنیم می‌بینیم‌ که با وجود فراهم بودن زمینه برای کار در داخل اقدامی انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات‌ با اشاره به اظهارات ترامپ و وزیر امور خارجه آمریکا در روز گذشته تصریح کرد: آنها اعلام کردند که اکنون ظرفیت داخل ایران برای ما دارای اهمیت است و از داخل ایران می‌توان انقلاب را از میان برداشت و عده‌ای به نفع ما در حال کار کردن هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس تأکید کرد: مقام معظم رهبری هم بعد از برجام فریاد زدند که مراقب نفوذ باشید و جهاد کبیر برای مبارزه با نفوذ لازم است، ما که نمی‌خواستیم، برجام، توافق و مذاکره‌ای نباشد بلکه می‌خواستیم اینها در چارچوب خط قرمزهای‌ نظام و رهبری قرار گیرد تا دیگر امروز این اتفاق نیفتد، تمامی این موارد قابل پیش‌بینی بود که آمریکا بعد از رسیدن به اهداف خود به زیر میز مذاکره‌ زده و خارج می‌شود و بعد اروپایی‌ها را به جای خود معرفی کرده تا راه را ادامه دهند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x