تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

وضع جسمانی بسیار وخیم پادشاه سعودی/ عربستان در حالت آماده‌باش

  • کد خبر : 36977
  • 14 اردیبهشت 1393 - 17:31
وضع جسمانی بسیار وخیم پادشاه سعودی/ عربستان در حالت آماده‌باش

پادشاه عربستان سعودی وضع جسمانی بسیار بدی دارد و این کشور به حال آماده باش درآمده و آمریکا نیز از بابت آینده عربستان نگران است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر، پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین با  اعلام این خبر افزود برخی محافل سیاسی به نقل از گزارش‌های دیپلماتیک در ریاض به این روزنامه گفتند عبد الله بن عبد العزیز وضع جسمانی بسیار بدی دارد.
این در حالی است که فرزندان خاندان حاکم بر عربستان انتقادات گسترده‌ای را از تصمیمات اخیر پادشاه به ویژه در خصوص تعیین امیر مقرن بن عبد العزیز به عنوان ولیعهد دوم آغاز کرده‌اند.
امیر طلال بن عبد العزیز که در خارج اقامت دارد از این تصمیم به شدت انتقاد کرده است.
این محافل گفتند به سبب وضع خطرناک جسمی عبدالله بن عبد العزیز در عربستان حالت فوق العاده اعلام شده است و امکان دارد درگیری‌هایی بین شاهزادگان و آن‌هایی که به قدرت چشم دوخته‌اند، صورت بگیرد. عربستان از مدتی پیش صحنه شکل گیری ائتلاف‌ها و محوربندی‌های متخاصم در داخل خاندان حاکم بر این کشور است و به انتظار تحولات احتمالی پس از مرگ پادشاه کنونی  که نمی‌تواند به مسئولیتهایش عمل کند، هستند.
این محافل گفتند گروه ویژه پیگیری این وضع نگران کننده در عربستان که بر توزیع “کیک قدرت” نظارت دارد و برای خاموش کردن منازعه‌ها بین شاهزادگان تلاش می‌کند از چند روز پیش وارد عربستان شده است تا در بحبوحه رویدادها باشد و جلوی درگیری و اختلافات در داخل خاندان حاکم را از لحظه ای که پادشاه می‌میرد بگیرد.
این محافل خاطر نشان کردند امکان دارد در عربستان تحولات مهمی صورت بگیرد به خصوص آنکه برخی مناطق از مدتی پیش صحنه ناآرامی‌هاست و سازمان‌های امنیتی سعودی نیز شهروندان این مناطق را به صورت روشمند سرکوب می‌کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x