تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

«وزیر ورزش و بانوان» فارغ از غم جوانان!/ ملاقات فرستاده روحانی با آیت‌الله شبیری‌زنجانی

  • کد خبر : 217135
  • 09 آبان 1397 - 16:00

پس از یک دیدار پرحاشیه در تهران، معاون رئیس‌جمهور روحانی با آیت‌الله شبیری‌زنجانی در قم ملاقات کرد.

نهاوندیان و شبیری زنجانی

«کمال مهر»-  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

وزارت ورزش و جوانان دقیقا چه تمهیداتی برای تفریح، ازدواج و مسکن جوانان اندیشیده است؟

«وزیر ورزش و بانوان» فارغ از غم جوانان!

«مسعود سلطانی‌فر»، وزیر ورزش و جوانان به تازگی در مصاحبه با ایلنا درباره حضور زنان در بازی تیم ملی کشورمان مقابل بولیوی و تداوم این حضور گفته است:

انشاالله اگر هماهنگی لازم برای بازی‌های بعدی به خصوص بازی‌های تیم ملی بین همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد و مجوزش صادر شود، این کار انجام می‌شود.

او می‌افزاید:

همان‌گونه که در بازی ایران و بولیوی با اخذ مجوز شورای تامین استان تهران این حضور میسر شد؛ اگر همین هماهنگی بین همه دستگاها در آینده باشد باز هم این کار صورت خواهد گرفت.

ایلنا از تیتر «یک‌بار شد، باز هم می‌شود»! برای این خبر استفاده کرده است.[۱]

*اظهارات سلطانی‌فر در حالی است که پس از بازی با بولیوی، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در صحبت‌هایی گفت: با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه‌های مختلف فراهم کند برخورد می‌کنیم.[۲]

و پس ازاین صحبت‌ها بود که غلامحسین زمان ‌آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال نیز در یک مصاحبه تأکید کرد: حضور بانوان در تمامی بازی‌های باشگاهی به طور کامل منتفی است.

وی تاکید کرد فدراسیون حضور بانوان در ورزشگاه را تنها برای بازی‌های تیم ملی آن هم برای تست کردن در نظر گرفته است و هنوز هیچ سازوکار مشخصی برای حضور زنان در ورزشگاه تعریف نشده است.[۳]

بایستی خاطرنشان کرد که اگرچه صحبت‌های سلطانی‌فر ناظر به حضور بانوان در بازی‌های ملی است اما صحبت‌های دادستان کل کشور قید عام دارد.

در اشاره به صحبت‌های سلطانی‌فر بیان این نکته نیز ضروری می‌نماید که مشخص نیست مسئله «جوانان» در دولت اعتدال به چه فرجامی رسیده است و وزارت ورزش و جوانان که این روزها بیشتر پیگیر مسائل ورزشی و سیاسی! است چه تمهیداتی برای تفریح، ازدواج و مسکن جوانان اندیشیده است.

البته بدیهیست که در کارنامه مدیریت کلان، هنگامی که یک مسئله نامشخص باشد به این معنیست که اساساً رخداد کلانی هم صورت نگرفته و تمهید خاصی هم در کار نیست.

***

ملاقات فرستاده روحانی با آیت‌الله شبیری‌زنجانی

خبرگزاری دولتی ایرنا روز گذشته گزارشی تصویری از سفر «محمد نهاوندیان»، معاون اقتصادی رئیس جمهور به شهر قم منتشر کرد.

گزارشی تصویری که اگرچه با محتوای حضور در عزاداری بیوت مراجع منتشر شده بود اما عمده تصاویر آن مربوط به آیت‌الله شبیری‌زنجانی و صحبت‌های درِ گوشی نهاوندیان با این چهره حوزوی بود.

عکس اصلی این گزارش نیز مربوط به صحبت‌های دو نفره نهاوندیان و شبیری‌زنجانی است.[۴]

ایرنا همچنین در خبر دیگری اینطور گزارش می‌دهد که نهاوندیان قصد دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی و چند تن دیگر از مراجع را داشته است.

*پس از انتقاد علنی آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه از دیدار آیت‌الله شبیری با خاتمی و تنی چند از عناصر مسئله‌دار، هجمه‌های وسیعی علیه آیت‌الله یزدی شکل گرفته است و حتی روزنامه سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران در یک یادداشت بصورت تلویحی آیت‌الله یزدی را«آخوند حکومتی» لقب داد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

همه آنچه پس از نامه «آیت‌الله یزدی» رخ داد: عریضه‌نویسی عبدالله نوری و حسن خمینی/ تشکر آیت‌الله شبیری از شیخ «یوسف صانعی»

یکی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز خواستار عذرخواهی آیت‌الله یزدی شده و حسن خمینی هم در نامه‌ای به آیت‌الله شبیری از این گفته است که در نامه انتقادی آیت‌الله یزدی «اسائه ادب»، «توهین» و «استدلال ناتمام» وجود داشته است!

در این میان دفتر آیت‌الله شبیری‌زنجانی نیز اعلام کرده است که موضع سکوت دارد. این در حالیست که سایت جماران شب گذشته از تشکر آیت‌الله شبیری از صحبت‌های تلفنی آقای صانعی در انتقاد از نامه آیت‌الله یزدی خبر داد.[۵]

از محتوای صحبت‌های نهاوندیان با آیت‌الله شبیری‌زنجانی در دیدار اشاره شده و اینکه چه پیغامی ردّ و بدل شده، خبری در دست نیست.

مع‌الوصف اما به نظر می‌رسد بر اساس یکی بودن ستاد دولت و اصلاح‌طلبان و نیز اصرار خبرگزاری دولت به درشت‌نمایی دیدار نهاوندیان با آیت‌الله شبیری، نهاوندیان با یک حالت سمپاتیک پا به این دیدار گذاشته است.

اینکه دولتی‌ها نیز در روزهای آینده به خیل هجمه‌کنندگان به آیت‌الله یزدی می‌پیوندند یا خیر؛ گزاره‌ای است که برای رؤیت پاسخ آن باید منتظر بود…

در ادامه عکس‌های ملاقات فرستاده دولت با آیت‌الله شبیری را ببینید:

***

۱_ http://www.ghatreh.com/news/nn44933947

۲_ http://www.ghatreh.com/news/nn44767452

۳_ https://www.alef.ir/news/3970730129.html

۴_ http://www.irna.ir/fa/Photo/3654121

۵_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1044291

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x