تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

هیچ ترسی از خیانت کاران نداشته باش و قاطعانه با دشمنان مقابله کن

  • کد خبر : 17158
  • 07 بهمن 1392 - 7:00
هیچ ترسی از خیانت کاران نداشته باش و قاطعانه با دشمنان مقابله کن

فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهوری پیشین مصر پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه فرستاد و در آن از وی خواست که هیچ ترسی از خیانت کاران نداشته باشد و همچون عبدالناصر خود را برای مقابله قاطعانه با دشمنان آماده کند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهربه نقل از شبکه العالم؛ عبدالحکیم که کوچکترین پسر جمال عبدالناصر است ، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت : از عبدالحکیم عبدالناصر به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه : از خیانتکارانی که وابسته به شیطان بزرگ ” آمریکا ” هستند ، ترسی به دلت راه نده.
وی دراین پیام که بازتاب گسترده ای در پایگاههای عرب زبان داشته است ، نوشت : تو هم اکنون نماینده ملت سوریه هستی و دمشق قلب تپنده جهان عرب است .

وی خطاب به بشار اسد نوشت : جمال عبدالناصر سال ۱۹۵۶ قاطعانه در برابر انگلیس و فرانسه ایستاد و تو هم همچون او باید قاطعانه در برابر دشمنان بایستی .

عبدالحکیم افزود : هر چند مصر در جنگ سال ۱۹۶۷ شکست خورد ولی جمال عبدالناصر به مردم مصر ایمان و اطمینان داشت و می دانست که در میدان جنگ با صهیونیسم در طرف حق ایستاده است و طرف مقابل باطل است تا اینکه مصر توانست در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ به پیروزی بزرگی نائل آید.

عبدالحکیم در پایان نامه خود نوشت : ننگ و نفرین بر نوکران ناتو و علمای درباری خائن باد.

جمال عبد الناصر که دومین رئیس جمهور مصر از ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۰ بود یکی از مهمترین شخصیت های سیاسی در تاریخ مدرن اعراب و کشورهای در حال توسعه سده بیستم به شمار می رود. او موفق به ملی کردن کانال سوئز شد و نقش محوری در تلاش های ضد امپریالیستی در جهان عرب و آفریقا داشت. ناصر همچنین نقش کلیدی در تأسیس جنبش عدم تعهد داشت.

پیش از این نیز خالد یکی دیگر از پسران عبدالناصر در تظاهرات حمایت از بشار اسد در مصر شرکت کرده بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=17158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x