تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

هیچ‌کس مثل ظریف در مقابل اجنبی کوتاه نیامد

  • کد خبر : 33416
  • 23 فروردین 1393 - 9:31
هیچ‌کس مثل ظریف در مقابل اجنبی کوتاه نیامد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با توافق در مذاکرات ضرر بزرگی کردیم، گفت: هیچ کس مثل ظریف در مقابل کشورهای اجنبی کوتاه نیامده است.

به گزارش کمال مهر، مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در دانشگاه شهیدچمران اهواز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین رسایی نماینده مردم تهران، ری، شیمرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم رسایی گفت: عده‌ای می‌خواهند بعضی جریان‌ها را منزوی کنند ولی با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب نخواهند توانست.

وی با اشاره به سخنان رهبری گفت: مذاکره به شکل فعلی اشکالی ندارد و مردم باید آگاه باشند و بدانند چه اتفاقی افتاده است.

رسایی با بیان اینکه صدا و سیما از ابزارهای آگاهی است، افزود: ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس به ضرغامی نامه نوشتند و خواستار نقد توافق ژنو شده‌اند ولی وی اعلام کرد که نقد توافق ژنو را تضعیف دولت می‌داند بنابراین دولت مذاکرات را محرمانه اعلام کرد.

وی با مطرح کردن اینکه چه زمانی مذاکرات محرمانه است؟ گفت: این بحث ۲ حالت دارد یا می‌خواهیم دشمن نفهمد یا دوست نفهمد، اما حالت اول به خودی خود نیست چون داریم با دشمن مذاکره می‌کنیم و علت محرمانه بودن مخفی کردن از دوست است و ما با این توافق ضرر بزرگی کردیم.

رسایی اظهار داشت: روحانی بعد از سفر نیویورک در جلسه مجلس گفت دیدم روزنامه‌های آمریکایی بسیار اوباما را تحقیر می‌کردند که روحانی به تو محل نداده و من به تلفن او جواب دادم تا بیشتر از این تحقیر نشود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بعضی‌ها سفرهای پرازدحام هیئت‌های غربی را به کشور موفقیت سیاست خارجی می‌دانند؟ نه ٬ اینها برخلاف قاعده انقلاب بود البته ما با اینها در ۲۲ بهمن شاخ به شاخ شده‌ایم.

وی با اشاره به سخنان طرفداران دولت که می‌گفتند ما ۵ درصد غنی سازی از مذاکرات کسب کردیم پس این یک پیروزی است! افزود: نه. این برد- برد نیست وقتی ۲۰ درصد بدهیم و ۵ درصد بگیریم چه بردی کرده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: طبق توافق‌نامه ژنو که آقایان امضا کردند حق غنی سازی با عنوان برنامه غنی سازی باید مورد قبول طرفین باشد و وقتی طرف آمریکایی نمی‌پذیرد پس ما حق غنی سازی نداریم، پس شعار روز ۲۰ فروردین ما باید بشود” انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست اگر آمریکایی‌ها بپذیرند”.

رسایی خاطر نشان کرد: در خاطرات جک استراو آمده؛ ما میوه حمله به عراق را در سعدآباد چیدیم، او روز ۱۵ مرداد ۸۲ روز توافق ننگین سعد آباد را اینطور در خاطراتش می‌نویسد” قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ با رئیس جمهور خاتمی دیدار کنیم و ساعت ۱۰:۳۰ فرا رسید و آقای روحانی (مسئول مذاکرات) گفت برویم اما ما گفتیم: ما توافقی حاصل نشده پیش رئیس جمهور برویم چه بگوییم در همین وزیرخارجه فرانسه بلند شد و ما خواستیم مذاکرات را ترک کنیم و آنها گفتند صبرکنید و ناگهان تلفن‌ها شروع به کار کردند و این گونه بود که تعلیق بدست آمد.

وی ادامه داد: غربی‌ها در سال ۸۲ بر مواضعشان مقاومت کردند و پیروز شدند و اگر ما امروز مقاومت می‌کردیم بیشتر از اینها که الان داریم، داشتیم.

رسایی با بیان اینکه اصلا دیوار تحریم‌ها برداشته نشد، افزود: طبق توافق نامه ژنو٬ تحریم حقوق بشر و دفاع از تروریسم هنوز باقی است و در ضمن نمی‌توانیم بابت تحریم که بعد توافق کردند اعتراض کنیم چون آنها گفته‌اند می‌شود تحریم‌ها را به‌روز کرد.

وی اظهار داشت: در قضیه کرسنت خود روحانی به خاتمی نامه نوشت که خیانت شده است و مدارک آن در پرونده کمیسیون اصل ۹۰ موجود است.

رسایی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا ظریف استیضاح نمی‌شود، گفت: هیچ کس مثل ظریف در مقابل کشورهای اجنبی کوتاه نیامده است ولی امروز اگر وی سرماخورد موظفیم که او را تر و خشک کنیم که بماند برای آنکه وقتی مردم فهمیدند پاسخ بدهد و در کل الان استیضاح به صلاح نیست و در این باره در مجلس اجماع وجود دارد.

وی در رابطه با عملکرد وزیر علوم ادامه داد: مجلس و نمایندگان از عملکرد خصوصا وزرای فرهنگ و علوم راضی نیستند ولی در آینده نزدیک بعد از یکسالگی دولت احتمال اینکار وجود دارد و الان بحث وزیر صنعت مطرح است.

رسایی در رابطه با انصراف خود از یارانه گفت: من در همان زمان احمدی نژاد مخالف این بودم که که همه یارانه بگیرند یارانه‌ها قبلا در لوله‌های آب و سیم‌های برق ریخته می‌شد و آنکه بیشتر مصرف می‌کرد بیشتر یارانه می‌گرفت، یارانه نمی‌گیرم و انتظار ما این است دولت بیشتر فکر و تدبیر کند تا این بحث مثل سبد کالا نشود.

براساس این گزارش، در پایان مراسم، با اهدای لوحی از رسایی تقدیر بعمل آمد و وی و دیگر مسئولین کیک جشن هسته‌ای را بریدند.

کد مطلب: ۳۲۴۳۳۲
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x