تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید +تصاویر

  • کد خبر : 214366
  • 11 مرداد 1397 - 17:21

شهرهای بسیاری در سراسر جهان از نظر تکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و شاید یکی از این شهرها مقصد سفر بعدی شما باشد.

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید +تصاویربه گزارش«کمال مهر»؛ گردشگران با سفر به نقاط مختلف جهان اهداف خاصی را دنبال می‌کنند و ضمن آشنایی با فرهنگ و تمدن هر کشور، سطح رشد تکنولوژی را در کشور مقصد می‌سنجند. در پی تحقیقی گسترده که اخیرا انجام شده، هوشمندترین شهرهای جهان معرفی شده است.

نیویورک در بین ۱۶۵ شهر مختلف در ۸۰ کشور جهان به عنوان هوشمندترین شهر جهان معرفی شده است. باتوجه به سابقه تاسیس و معرفی غول‌های فناوری مانند اپل از شهر نیویوریک شاید کسب رتبه اول برای این شهر موضوعی دور از انتظار نبود. با نفوذ روزافزون تکنولوژی و اینترنت در زندگی مردم توسعه فناوری‌های مختلف در یک شهر بسیار جذاب به نظر می‌رسد لذا نیویورک از نظر سطح رشد تکنولوژی برای خوره‌های فناوری می‌تواند بسیار جذاب باشد.

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید +تصاویر

لندن رتبه دوم و پاریس رتبه سوم را در بین هوشمندترین شهرهای جهان کسب کرده‌اند. در تبه چهارم این رده‌بندی شهری آسیایی قرار دارد. توکیو در بین شهرهای آسیایی در صدر هوشمندترین شهرها قرار دارد. پس از ریکجاویک(پایتخت ایسلند) که در رتبه پنجم قرار گرفته است دوباره به آسیا برمی‌گردیم و به سنگاپور و سئول می‌رویم که به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم قرار دارند. تورنتو در جایگاه هشتم و هنگ کنگ در جایگاه نهم و سرانجام آمستردام در جایگاه دهم هوشمندترین شهرهای جهان قرار دارند.

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید +تصاویر

حال که با ده شهر هوشمند برتر جهان آشنا شدیم بهتر است با زبانی ساده این سوال را مطرح کرد که ((شهر هوشمند به چه معناست؟))
محققین پروژه تععین ۱۰ شهر برتر جهان از نظر سطح تکنولوژی ۹ فاکتور مختلف برای تعیین جایگاه هر شهر مورد بررسی قرار دادند: توانایی برای جذب و پرورش نیروی انسانی، انسجام اجتماعی، اقتصاد، محیط زیست، نظام سیاسی، برنامه‌ریزی شهری، ارتباطات بین‌المللی، فناوری، حمل‌و‌نقل.

هرکدام از ۱۰ کشور برتر و هوشمند مطرح شده با کسب امتیازات در حوزه‌های تحت بررسی در جایگاه مناسب قرار گرفتند. به عنوان مثال نیویورک با بیشترین امتیاز در حوزه اقتصادی، لندن با بهترین سرمایه انسانی و پاریس با همکاری‌های بین‌المللی خود جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند. محقیق حوزه شهری معتقدند برقراری تعادل برای تعیین امتیاز هوشمند یک شهر پراهمیت‌تریم مسئله است به همین دلیل آن‌ها سئول و آمستردام را از این لحاظ جزوه بهترین شهرهای جهان می‌دانند ولی این دو شهر با کسب امتیاز کمتری در برخی فاکتورهای تحت بررسی نتوانستند جایگاه اول و دوم را نصیب خود کنند.

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید +تصاویر

این رده‌بندی کمکی بسار بزرگی در تعیین مقصد گردشگران است. زیرا هرکس با توجه به سلایق شخصی‌اش نکته خاصی را برای سفر در نظر می‌گیرد. برای مثال یک فرد به کیفیت حمل‌ونقل و شخص دیگری به سیاست‌های محیط زیستی اهمیت می‌دهد. امروزه یکی از بزرگترین چالش‌ها برای کشورهای جهان چگونگی افزایش کسب درآمد از طریق صنعت توریست است. لذا  الگو برداری از کشورهای موفق در حوزه گردشگری می‌تواند کمک شایانی به رونق این بخش اقصادی و صادرات فرهنگی کند.


بیشتر بخوانید: نقشه راهِ هوشمندسازی شهر‌های بزرگ دنیا و جایگاه تهران + عکس


انتهای پیام/

شهرهای برتر حوزه تکنولوژی کدامند؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x