تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

همین مواضع شما ترامپ را به زیر پا گذاشتن برجام جسور کرد/وقتی احمقها قدرت را به دست میگیرند

  • کد خبر : 213640
  • 21 خرداد 1397 - 6:06

ژست دعوت به وحدت ملی و هزینه کردن از رهبر معظم انقلاب در حالی است که طیف برجام زده و فتنه زده، در فتنه سال ۸۸ و حوادث پس از آن مدام مشغول دو قطبی و متشتت و متفرق کردن مردم بوده‌اند .

علی مطهری

به گزارش «کمال مهر»، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی مطهری می‌گوید دستاورد برجام، شکاف میان آمریکا و اروپا بود(!)

وی در جمع خبرنگاران گفته است: برخی گروه‌های سیاسی به جای آنکه آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش کنند، به دولت و رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه حمله می‌کنند، در حالی که باید از گروه مذاکره کننده تجلیل شود چون برجام به ضرر ایالات متحده بود.

مطهری افزود: باید از گروه مذاکره کننده تجلیل شود چون خروج آمریکا از برجام نشان دهنده نفع ایران و ضرر ایالات متحده در این توافقنامه بوده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا برجام را به گونه‌ای ننوشتید که آمریکا نتواند از آن خارج شود، گفت: حرفهایی زده می‌شود که اساساً با عقل جور درنمی‌آید.

مطهری به موضوع صلح حدیبیه در زمان پیامبر اشاره کرد و گفت: این منتقدان اگر در زمان پیامبر اسلام بودند می‌گفتند چرا این صلح را به گونه‌ای ننوشتید که کفار یک سال بعد نتوانند آن را نقض کنند.

در همین زمینه بخوانید

همصدایی اروپا و آمریکا جنایتکاران جهانی دلواپس موشک‌های ایران

فرمان هسته‌ای رهبر انقلاب اروپایی‌ها را «رام‌تر» خواهد کرد

مطهری تصریح کرد: تفرقه در داخل، مشوقی برای آمریکا و اسرائیل خواهد بود که اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

وی تأکید کرد: باید با مردم درباره شرایط جدید کشور و موضوعاتی مانند برجام، نقاط مثبت آن و خروج آمریکا از آن صحبت شود و دستاوردهای برجام توضیح داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس به شکاف بین آمریکا و اروپا در اثر برجام اشاره کرد و گفت: این گونه رخدادهای مثبت از آثار برجام است.

وی گفت: برخی القا می‌کنند که برجام مخالف نظر رهبر انقلاب بوده و عده‌ای سر خود آن را امضا کردند، در حالی که این گونه نبوده و امضای برجام با اذن رهبری انجام شده و این سخنان فریب دادن مردم است.

مطهری به موضوع FATF اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گویندکه تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم خیانت به کشور است و این لایحه استعماری است در حالی که واقعیت چیز دیگری است. مسئولان کشور باید این موارد را برای مردم توضیح دهند و بیان کنند که در صورت عدم تصویب این لایحه چه مشکلاتی برای بانک‌های ما و مردم ایجاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: تصویب این لایحه هیچ خطری برای ما و برای گروه‌های مبارزی مانند حزب‌الله و حماس ندارد.

درباره اظهارات مطهری گفتنی است: اولاً وقتی آمریکایی‌ها دیدند کسانی در دولت و مجلس (امثال مطهری) می‌گویند با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های آن در برجام می‌مانیم و تعهدات خود را اجرا می‌کنیم، طبیعی بود که تشویق شوند تعهدات خود را با وجود گرفتن امتیازات سنگین زیر پا بگذارند. بنابراین دولتمردان مذکور و امثال مطهری در این زمینه خدمتی نکرده‌اند بلکه به دشمن اطمینان خاطر دادند که با زیرپا گذاشتن تعهدات خود، مورد اعتراض دولت و مجلس قرار نمی‌گیرد. این، راز خروج آمریکا از برجام است، پس از آن که امتیازاتش را گرفت و زمان کافی هم برای تدارک جدید برای اعمال تحریم‌های تازه به دست آورده بود، در مقابل دولت و مجلس به مدت ۵ سال، فرصت تدبیر و طراحی برای رونق اقتصادی را به امید گره‌گشایی آمریکا و برجام از دست دادند.

ثانیاً در ماجرای صلح حدیبیه، همراهان پیامبر(ص) با ایشان بیعت رضوان را منعقد کرده و قسم خوردند که تا پای جان پای پیامبر و فرامین ایشان بمانند؛ اما جماعت برجام‌زده و شیدای توافق با شیطان بزرگ و بزک آن، از همان ابتدا تا امروز سرگرم کج‌فهمی و کج رفتاری در زمینه رهنمودها و هشدارها و اوامر و نواهی رهبر معظم انقلاب در زمینه عدم اعتماد به شیطان بزرگ بوده‌اند و به همین دلیل، بیش از آن که با ماجرای صلح حدیبیه و اصحاب پیامبر(ص) قابل مقایسه باشند، با حکمیت‌طلبان و سازش‌طلبان جنگ صفین قابل مقایسه هستند؛ جماعتی که شهامت نداشتند وقتی فهمیدند اشتباه کرده و فریب نیرنگ عمر و عاص و معاویه را خورده‌اند، مسئولیت خبط و خطای خود را بپذیرند و به همین دلیل مدعی بودند امیر مؤمنان(ع) با آنها در پذیرش حکمیت و مذاکره و صلح، شریک و همراه بوده است.

حالا هم برجام زدگان و شیدائیان مذاکره و توافق به هر قیمت با آمریکا و اجرای به هر قیمت توافق، شهامت ندارند که عذر تقصیر بیاورند و صادقانه بگویند با وجود نهی‌ها و تخدیرها و هشدارهای رهبری، به آمریکا و اروپا اعتماد کردند و اشتباه بزرگ خود را جبران می‌کنند.

ثالثاً ادعای شکاف میان اروپا و آمریکا به عنوان دستاورد برجام هم از آن لطیفه‌های خنک سیاسی است. اختلاف و شکاف مدعایی، مشکل تحریم‌ها را برطرف می‌کند یا شرکت‌هایی را که از ایران رفتند، برمی‌گرداند یا موجب این می‌شود که اروپایی‌ها لااقل قطعنامه اعتراضی خشک و خالی را در شورای امنیت علیه آمریکا مطرح کنند؟ آیا غیر از این است که همین اروپایی‌ها در زیاده‌خواهی‌های فرابرجامی آمریکا، با دولت ترامپ همراه و همدل هستند؟!

رابعاً اینکه ژست دعوت به وحدت ملی و هزینه کردن از رهبر معظم انقلاب در حالی است که طیف برجام زده و فتنه زده، در فتنه سال ۸۸ و حوادث پس از آن مدام مشغول دو قطبی و متشتت و متفرق کردن مردم بوده‌اند و آنجاهایی هم که رهبر انقلاب به واسطه واقعیات و حقایق، حکم داده و فصل‌الخطاب را- از جمله درباره سران آشوب نیابتی سال ۸۸ و سرانجام اعتماد به شیطان بزرگ در برجام و…- بیان کرده‌اند، همین جماعت، اما و اگر آورده و تردید افکنی کرده‌اند!

و بالاخره اینکه شیدائیان برجام هنگام هشدارهای دلسوزان و منتقدان، در باغ سبز نشان می‌دادند و دورنمای واقعیت‌هایی را که اتفاق افتاد، انکار می‌کردند، جای همان‌ها FATF را بزک می‌کنند و از ملت و حاکمیت می‌خواهند وارد سلسله توافق‌ها و تعهدات یکطرفه‌ای بشود که بهانه آن مبارزه با تروریسم و پولشویی و ملحقات آن است و مصادیق را آمریکا و غرب تعیین می‌کنند و قاضی و محکمه نیز مطلقاً در اختیار آمریکاست!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x