تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

“هما هودفر” کیست؟/تلاش “عامل نفوذ غرب” برای ترویج “بی بند و باری زنان” در ایران + تصاویر

  • کد خبر : 144591
  • 03 تیر 1395 - 16:22
“هما هودفر” کیست؟/تلاش “عامل نفوذ غرب” برای ترویج “بی بند و باری زنان” در ایران + تصاویر

تلاش امپریالیسم در سال های اخیر استفاده از سناریوی نفوذ افرادی همچون “هما هودفر” برای کلید زدن برخی اغتشاشات در کشور است.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»؛؛  مسئله نفوذ از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همه مسئولان را به مراقبت در این زمینه توصیه فرمودند.
تلاش امپریالیسم در سال های اخیر بر این بوده که چون از طریق نظامی ، تحریم و فشار نتوانست علیه جمهوری اسلامی ایران هجمه ایجاد کند؛ لذا دست به اقدامات فرهنگی و تاکتیکی زد تا از این طریق در  داخل کشور نفوذ کند.
“پیتر هارل”، از پژوهشگران اندیشکده‌ “مرکز امنیت آمریکایی جدید”، به مقامات کاخ سفید چنین تجویز می‌کند: «آمریکا باید یک استراتژی تهاجمی ترویج اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران را دنبال کند تا تعامل بیشتر مؤسسات غیردولتی آمریکایی و بین‌المللی و نهادهای جامعه‌ی مدنی در ایران تسهیل شود. واشنگتن باید به باقی ماندن در کنار فعالانی در ایران، که به‌دنبال اصلاحات سیاسی در کشور هستند، ادامه دهد”.

جنبه جدید نفوذ را می توان در اقدامات برخی از عوامل غرب از جمله “نازنین زاغری” و “هما هودفر” یافت که آن ها با ترویج “اباهه گری” و تلاش برای تحریک بخشی از بدنه جامعه به دنبال پیگیری اهداف خود هستند.

اما اخیرا  هما هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می کند، به اتهام فعالیت‌های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شده است.

** “هما هودفر”  کیست؟

“هما هودفر”، متولد ۱۳۲۹ در تهران، بعد از کسب لیسانس از دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت. او قبل از آن که ۳۰ سال پیش برای تحصیل در مقطع دکتری و زندگی به کانادا مهاجرت کند، مدتی را هم در مصر تحصیل کرد.

هودفر از اعضای موسس سازمان «زنانی که تحت قوانین اسلامی زندگی می‌کنند» (ولومل/ولوم Women Living Under Muslim Laws) یک شبکه همبستگی بین المللی برای فمینیست های سراسر دنیای اسلام در سال ۱۹۸۴ بود. او هم اکنون هم عضو ارشد این سازمان محسوب می‌شود. اما ولوم چیست و چه ماموریتی دارد؟

بنیاد ولوم، به همراه دیگر بنیاد هلندی «هیفوس» که زیر نظر وزارت خارجه هلند فعالیت می‌کند، در پوشش «همکاری‌های به‌ظاهر انسان‌دوستانه» و «توانمندسازی» و تحت عناوین بنیادها و سازمان‌هایی نظیر شبکه امیدیار، بنیاد فورد، گروه آتیه‌ و دانشگاه سواز لندن، برنامه‌های خود را در حوزه‌های زنان، پیش می‌برد.

در سیاست های این بنیاد هلندی تاکید شده است که برنامه ها و کمپین های آن باید مبتنی بر قداست‌زدایی از دین و قوانین مذهبی، تأکید بر تسلط و اختیار زنان بر بدن و جنسیت خود برای برگزیدن تجرد، حفظ برابری جنسیتی و تلاش برای تغییر قوانین دینی بر همین مبنا باشد.

بر اساس گزارش منابع رسانه ای بنیاد ولوم  مدت سه دهه است که مسوول «شبکه‌سازی» برای فعالان امور زنان و فعالان حقوق زنان در کشورهای اسلامی زندگی می‌کند. کارویژه اصلی این «شبکه بین‌المللی»، جاگیر کردن و جا انداختن ارزش‌های غربی چون فمینیسم، آزادی‌های جنسی، دگرباشی جنسی در میان زنان مسلمان است.

در واقع این موسسه و موسسات همکار آن، کتمان نمی‌کنند که هدف اصلی آن ها سست‌کردن نقش مبانی دینی و باورها و اصول اسلامی حاکم بر زندگی زنان اسلامی (آن چه که خود «بنیادگرایی» می‌خوانند) است: «تامین اطلاعات، پشتیبانی و فضای جمعی برای زنان (فمینیستی) که زندگیشان با قوانین و سنت‌های برگرفته از اسلام شکل گرفته، مشروط شده یا اداره می‌شود.»

خانواده “هما هودفر” استاد ۶۵ ساله دانشگاه مونترال کانادا که سال گذشته به ایران سفر کرده است از دستگیری ، ۳ ماه پیش او در ایران خبر داده اند. “هودفر” استاد انسان شناسی دانشگاه مونترال کاناداست و دارای پاسپورت ایرانی و کانادایی است. او همچنین متخصص مسایل جنسیتی و زنان در اسلام بوده و در این زمینه کتاب ها و مقالاتی به رشته تحریر در آورده است.

خانواده هودفر گفته اند از زمان دستگیری او در ایران تلاش داشته اند تا او را از این کشور خارج کنند.  او دو ماه پس از دستگیری با قید وثیقه آزاد شده است اما بار دیگر دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است.

برخی رسانه های وابسته به غرب و به خصوص آمریکا و انگلیس تلاش می کنند که اینگونه القا نمایند که “هما هودفر” برای پیگیری کارهای شخصی در ماه فوریه به ایران سفر کرد که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

اما تناقض‌گویی بلافاصله آغاز می‌شود. “آماندا قهرمانی (Amanda Ghahremani)”، خواهرزاده “هما هودفر” گفت : “هودفر” می‌خواست در زمان انتخابات (مجلس و خبرگان) «این امتیاز را داشته باشد که از نزدیک تحقیقات انسان‌شناختی خود را انجام دهد.

روزنامه نیویورک تایمز هم به نقل از خانواده او، هدف از سفر او را «انجام پژوهش تاریخی و انسان شناسی درباره نقش حکومتی زنان (در ایران)» خواند.  تا این جای کار دست کم معلوم شد که برخلاف مدعای خواهر خانم هودفر، مساله «دلایل شخصی» برای سفر به ایران به هیچ وجه در میان نبود. به واقع، او برای پیگیری «پژوهشی» در آستانه انتخابات ایران، پای در «سرزمین مادری» خود گذاشت، که در سال‌های اخیر، در کنار تدریس در دانشگاه کنکوردیا، تمام وقت روی آن متمرکز بود. «مارجی مندل»، استاد اقتصاد و همکار هودفر در این داشنگاه کانادایی، در مصاحبه با روزنامه «گلوبال نیوز» چاپ مونرئال گفت که خانم هودفر ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز روی تحقیق خود کار می‌کرد.

خانم «همای هودفر»، در قالب و در موضع یک آکادمیسین، یک استاد دانشگاه که «صرفا» کار علمی انجام می‌دهد، کارگزار چنین موسساتی، با چنین اهداف اعلام شده‌ای است. اما او تنها در چارچوب نقش و عملکرد تعریف شده فرهنگی و علمی خود باقی نمی‌ماند، و بارها بارها به صراحت وارد حوزه سیاست شده و مواضع صریح سیاسی خود را عنوان داشته است.

به ادعای برخی دیگر از رسانه های وابسته به شبکه نفوذ غرب ، دستگیری “هما هودفر” نشان دیگری از سوء ظن نسبت به افراد با تابعیت دوگانه است که به ایران سفر می کنند و تنها می‌خواهند با کار آکادمیک خود به سرزمین مادری خود کمک کنند.

**بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ
تلاش غرب در سال های اخیر نفوذ فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران بوده و اگر در این زمینه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنیم می توانیم از این توطئه دشمن هم عبور کنیم.
“حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا درباره پروژه نفوذ در جمع فرماندهان سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ شهریور ۹۴ فرمودند: کی از راههای ورود و نفوذ -که حالا در مورد نفوذ هم یک کلمه‌ای عرض خواهم کرد؛ ما همینطور مدام درباره‌ی نفوذ دشمن تکرار میکنیم، تأکید میکنیم- ایجاد خلل در باورها است؛ باور انقلابی، باور دینی. در معرفتهای انقلابی و دینی اختلال ایجاد میکنند؛ رخنه کردن در اینها است. و از همه‌ی طرق هم استفاده میکنند و آدمهای گوناگونی هم دارند؛ استاد دانشگاه هم دارند، فعّال دانشجویی هم دارند، نخبهی فکری و علمی هم دارند؛ همه‌جور آدمی برای ایجاد این رخنه‌ها هستند. برادران در سطوح مختلف سپاه بایستی این آمادگی را و این اقتدار منطقی را داشته باشند. قبل از انقلاب، ما از این قوّت منطق در موارد زیادی استفاده میکردیم؛ بچّه‌های جوان، آن زمان در بحثهایی که ما داشتیم -بحثهای قرآنی و مانند اینها، نهج‌البلاغه و قرآن و این چیزها، بنده داشتم- به من میگفتند که ما در دانشگاه در مقابل مارکسیستها دیگر حالا کم نمیآوریم؛ قبلاً کم میآوردیم؛ حرف داریم، منطق داریم، استدلال میکنیم؛ فقط رد کردن هم نیست، اثبات میکنیم و حقایقی را بیان میکنیم. در جوانی که امروز در سپاه مشغول فعّالیّت است، باید یک چنین قدرت اقناعی، یک چنین قدرت منطقی و قوّت بیانی وجود داشته باشد؛ این جزو کارهای اساسی است؛ این پاسداری از انقلاب و پاسداشت انقلاب است؛ یعنی گرامی داشتن انقلاب، حقّ انقلاب را ادا کردن، قدر انقلاب را دانستن.
ایشان افزودند: یک بُعد دیگر از پاسداشت انقلاب و پاسداری انقلاب، شناخت دشمن است؛ دشمن را بشناسیم. البتّه شماها دشمن را میشناسید؛ دشمن استکبار جهانی است که مظهر کاملش هم، آمریکا است و عواملش هم رژیمهای مرتجع و آدمهای خودفروخته و آدمهای ضعیف‌النّفس و مانند اینها هستند؛ دشمن برای شما شناخته‌شده است؛ بایستی از این شناخت استفاده کرد. نقاط ضعف دشمن را -نقاط ضعف معرفتی و عملی دشمن را- باید شناسایی کرد و اینها را به رخ انسانهایی که احتیاج دارند این مطلب به رخ آنها کشیده بشود، کشاند. دشمنان انقلاب اسلامی همان کسانی هستند که ده پانزده سال قبل وارد منطقه شدند، شعارشان ایجاد امنیّت بود؛ امروز شما نگاه کنید کجای این منطقه امنیّت دارد؟ ناامنی سراسر این منطقه را گرفته؛ غرب آسیا و شمال آفریقا (بیشتر بخوانید).

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x