تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

هدف‌گذاری برای افزایش سرانه فضای سبز کرج تا ۱۵ مترمربع

  • کد خبر : 13526
  • 22 دی 1392 - 8:35
هدف‌گذاری برای افزایش سرانه فضای سبز کرج تا ۱۵ مترمربع

معاون خدمات شهری شهردار کرج گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به دنبال این هستیم تا سرانه فضای سبز در این کلانشهر به ۱۵مترمربع افزایش یابد.

حسن مدیرروستااظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در مرکز استان البرز، افزایش فضای سبز با ایجاد بوستان‌ها، پارک‌ها، احداث کمربند سبز و بالاخره بازیابی باغ‌ها این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در گذشته کلانشهر کرج به عنوان یک باغشهر شناخته می‌شد که متاسفانه با افزایش زندگی شهری و ساخت و ساز‌های غیراصولی در سال‌های گذشته، شاهد بودیم که بخش مهمی از این باغ‌های ارزشمند از بین رفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج افزود: در همین راستا طرح‌های متعددی برای افزایش و توسعه فضای سبز در این شهرستان اجرا شده و مدیریت شهری به دنبال این است تا با اجرای طرح‌های فوق، سرانه فضای سبز را افزایش دهد.

* سرانه فضای سبز کرج ۱۲ متر مربع است

مدیرروستا اذعان کرد: در حال حاضر کرج دارای سرانه فضای سبز ۱۲ مترمربع است و از این نظر نسبت به بسیاری از شهرها به ویژه شهرستان‌های بزرگ و پرجعمیت وضعیت بهتری داریم.

وی بیان داشت: با این وجود برنامه‌ریزی لازم برای افزایش این سرانه در دستور کار قرار گرفته و یک برنامه میان مدت چهار ساله در این زمینه تدوین شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج افزود: در این برنامه هدف‌گذاری ما دست‌یابی به سرانه ۱۵ مترمربع فضای سبز است که مطابق با استانداردهای مطلوب و جهانی است.

مدیرروستا در پاسخ مبنی بر اینکه برای دست‌یابی به این هدف چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی در این زمینه داریم که از آن جمله می‌توان به اختصاص بودجه و اعتبارات لازم برای احداث ۸۰ بوستان جدید در این شهرستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین طرح احداث کمربند سبز در کرج با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار زمین بر اساس این طرح درختکاری شده است.

مدیرروستا تاکید کرد: شهرستان کرج دارای موقعیت جغرافیایی و آب‌ و هوایی لازم برای توسعه فضای سبز است و به طور قطع با داشتن برنامه‌ای منظم و کارشناسی و تخصیص اعتبارات مالی لازم، می‌توانیم به هدف نهایی افزایش سرانه فضای سبز تا ۱۵ متر مربع به ازای هر نفر دست‌یابیم.

 

 

 

 

فلرس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x