تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

نگرانی مقامات آمریکایی در خصوص شکست شاهزاده جوان و سقوط عربستان

  • کد خبر : 144528
  • 03 تیر 1395 - 10:05
نگرانی مقامات آمریکایی در خصوص شکست شاهزاده جوان و سقوط عربستان

شبکه ی خبری تحلیلی«ان بی سی آمریکا» دیدار اخیر ولی ولی عهد سعودی، ووزیر دفاع عربستان، «محمد بن سلمان»،، وملاقات او با تعدادی از مسئولین أمریکائی را، با انتشار تحلیلی تحت عنوان «مسئولین آمریکا از فروپاشی عربستان در صورت شکست شاهزاده بیمناکند»مورد بررسی قرار داد .

 

به گزارش«کمال مهر»؛ به نقل از “سپاس”، خلاصه  تحلیل  «ان بی سی »: این هفته «شاهزاده سعودی،  که بنظر می رسددر جنگ قدرت درون خانواده پادشاهی، به پیروزی رسیده است  با مسئولین آمریکائی نشستی را برگزار کرده است، این نشست که در آن برخی از مقامات آمریکائی  با ابراز نگرانی از بقدرت رسیدن او ، احساس می کنند سلطنت او می تواند  نابودکننده باشد  و موجب خسارت و زیان برای امنیت  اقلیمی باشد ».

در همین رابطه مسئولین ایالات متحده  در مؤسسه امنیت ملی  آمریکا براین باورند که عربستان بر سر دوراهی قرار گرفته که اگر این شاهزاده در جایگاه  ولی عهدی و پس از این در دوره زمامداری موفق نشود ممکن است که عربستان شاهد یک هرج و مرج داخلی شود.

«بروس ریدل» در این رابطه نوشت: افسر سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا در شرق میانه و یک عضو از تیم موقت رئیس جمهور اوباما آمده است که ایالات متحده رهبران در حال حاضر نیاز به شناسایی مردی  دارد که ممکن است به زودی پادشاه  شود .

وی افزود : ما بسیاری از علائم فشار  را علیه محمد بن نایف تجربه کرده ایم  که این یک حرکت هوشمندانه در حال حاضر باید به کاربرد همان موارد را در مورد  “پسر سلمان” بپردازیم  من این رویه را یک فرصت برای شناسائی او می دانم. »
«ریدل» در ادامه می گوید:  علاوه بر این مقامات آمریکا نشانه هائی  زیادی وجود دارد که  بسییاری از مردم در این مورد نیز نگران هستند.
ماجراجوئی های بن سلمان

بن سلمان گزینه  ضعیف را برای  تامین نقدینگی را در دستور کار قرار داه است که با افت بهای جهانی نفت درآمد این کشورکاهش یافت که ناچارآ منجر به تقلیل اجرای خدمات اجتماعی شد بطوری که  برای اولین بار از اواخر دهه ی ۹۰، این کشور به دیون حکومتی بزرگ تا ۱۰ ملیارد دلار روی آورد.
افزایش دشمنی با  «ایران»، به شکلی بزرگ پس از اعدام نمر النمر  خشم ایرانی ها و اقلیت شیعه در این کشور را برانگیخت، بر همین پایه ایالات متحده از او دعوت کرد تا به شکلی بر او  که برای آنها ناشناخته است تأثیر  گذار باشند و چون سیاستهای ماجراجویانه او اگر شکست بخورد  نتایج تلخ سرسام آوری را بدنبال خواهد داشت و ایالات المتحده  براین باور است که اگر ارتش عربستان  شکست بخورد  و اقتصاد آن کشور فروبپاشد جهاد ی ها برامور  مسلط خواهند شد.
مسئولین دستگاه اطلاعاتی آمریکا  جدول اقدامات در ملاقات این هفته را بر تهدیدات موجود در عربستان ، مثل «داعش»، «القاعده» و «اقتصاد» متمرکز کرده اند و این سایت در پایان نتیجه گیری می کند: «اکنون، و با همه تفاصیل  آمریکائی  درک می کنند که  امور عربستان تغییر زیاد کرده  و “بن سلمان”  آینده است».

ترجمه: عبدالمجید اورا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x